Број 3250  вторник, 06 април 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Хороскоп
Што прават денеска
Стил

Site Meter

Во Европа градат, во Македонија крпат дупки

Во Македонија моментално се градат само 7 километри автопат, а се' друго е реконструкција на патиштата

Билјана Ангеловска

Најуспешната македонска градежна компанија „Гранит“ е на добар пат да обезбеди уште еден проект во странство, откако пред само два месеца склучи 150 милионски договор за изградба на 20 километри автопат во Полска. И овој проект е во Полска, но тој е многу потежок и има вредност од 240 милиони евра. Станува збор за друга делница од истата траса на големиот автопат А4, кој ја поврзува Полска со Германија и Украина. Ако „Гранит“ успее да го добие и овој тендер, тоа практично, ќе биде најголем успех на една македонска компанија остварен на странски пазар, бидејќи ќе обезбеди работа за 400 милиони евра, со што ќе ја ангажира оперативата за наредните две до три години. Во „Гранит“ веруваат дека нема да има никакви пречки да се добие работата, бидејќи компанијата е првопласирана според сите барани критериуми, а од друга страна, на тендерот настапува во конзорциум со домашна, полска фирма.

И додека оперативата на „Гранит“ ќе има полни раце работа, за другите градежни работници тоа не може со сигурност да се каже. Сигурната иднина за работниците на „Гранит“ ја гарантира обезбедената работа надвор од Македонија, а не отворените градилишта дома. Навистина, во последниот период на домашен терен има неколку фронта за работа на градежниците, но тоа се, пред се', објекти од високоградбата, додека на полето на инфраструктурата многу малку се вложува.

Опозицијата ја обвини државата дека не прави речиси ништо за да ја подобри сообраќајната мрежа. „Патната инфраструктура во земјата е пред колабирање. Секојдневно се случуваат одрони, свлечишта, дупки по патиштата. Реалноста е дека немаме ниту инвестициони активности по двете круцијални патни артерии, Коридорите 8 и 10, ниту пак имаме било какво одржување на постојната магистрална и регионална патна мрежа. Агенцијата за патишта, иако располага со буџет од околу 100 милиони евра годишно, во последните четири години не успеа да направи ниту еден километар автопат. Тоа досега не се памети во историјата на оваа државна институција“, коментира опозициската СДСМ.

Се чини дека, сепак, најлошо е што нема ни оптимистички најави дека наскоро би можел да се реализира некој поголем и позначаен инфраструктурен проект. Се' што се најавува дека ќе се работи тоа се само реконструкции, или изградба на регионални патишта. Изградба на сообраќајници од највисок ранг, автопати, нема. Единствено на што моментално се работи, проект почнат уште лани, а кој би требало да биде завршен до крајот на оваа година, е изградбата на седум километри автопат, делот од Коридорот 10 од Табановце до Куманово.

Од овој паневропски коридор ќе остане неизграден делот од Демир Капија до Смоквица, долг 27 километри, за кој, според информациите од Агенцијата за државни патишта моментално се изработува главниот проект. Засега нема најави дека наскоро ќе почне да се ��ради некоја делница и од Коридорот 8. Таму, се' уште се во тек постапки за експропријација на земјиштето долж трасата. А и самата изградба на делниците од овој коридор, според планот на Владата, ќе биде изведена преку нивно издавање под концесија при што концесионерот ќе треба да го изгради автопатот.

Се' останато што се гради од патната инфраструктура во државава, всушност, се патишта од пониска категорија, магистрални и регионални патни правци со релативно мала должина, додека сите други активности се сведуваат на реконструкција и санација. Така, според последните информации од Агенцијата за државни патишта, деновиве ќе се избираат изведувачи за санација на свлечиштата во Сопиште и кај Ресен, коишто се појавија по обилните врнежи во текот на изминатиот период. Со заем од Светска банка, во висина од 70 милиони евра во тек е рехабилитација на 11 регионални делници со вкупна должина од околу 280 километри, а ќе се работи и на поправка 61 локален пат.

Од регионалните патишта, најдолг е патниот правец Макази - Долно Дупени, граница со Грција со 37,5 километри, потоа Р’жаничино - Свети Николе, кој има 35,8 километри, правецот Лакавица - Неготино со 33,4 километри и Струмица - Нов Дојран - граница со Грција со должина од 31,13 километри. Останатите регионални патишта се со помали должини, од 13 до 26 километри.

Она што се гради како нова сообраќајница, пак, се многу мали делници од локално значење, како што се патот за Порече во должина од 8,4 километри, делницата од 17 километри до Ски-центарот на Кожуф и 10 километри долгиот пат од Радовиш до Струмица. Тука треба да се спомене и обиколницата на Охрид, која ќе биде од рангот на магистрален пат.

За разлика од Македонија, пак, во соседството се градат автопатишта. Така, во последниве неколку години Албанија изгради 170 километри автопат, во изминатиов период интензивно се гради и во Косово автопат од Приштина кон Пеќ и Албанија, додека Србија ја завршува изградбата на своите делници по Коридорот 10. Овој наш сосед не застанува тука. Владата на Србија планира во наредната година да почне шест нови патни правци, сите од рангот на автопати, за што ќе бидат издвоени 1,5 милијарда евра, а средствата ќе бидат обезбедени од продажбата на „Телеком“.


#
Статијата е прочитана 2338 пати.

Испрати коментар

Од: Сергеј
Датум: 06.04.2010 00:10:13
Реконструкција?! Каква реконструкција е крпењето дупки?! И тоа непосредно пред избори. Во услови кога во земјата имаме повеќе возила отколку жители, таквата „реконструкција“ дава ефект во првата седмица. Понатака дупките се шират, со тенденција да се претворат во кратери. Ќе се изгуби некој ден некој автобус во нив. Па зошто власта не уопотреби еден „Ден на дрвото“ за садење дрвца на патиштата? Така ќе бидат поштедени да копаат дупки, зашто таму толку ги има, што можат и цела прашума да засадат! ( http://www.otpor.net.tf )
Од: sirma vojvoda
Датум: 06.04.2010 00:37:50
na drugi mesta i se popolnuva so pesok zamislete dupki na sfalt se popolnuvaat so pesok mile muva ne go lazi toj pravi milioni i uziva nadevajki se deka ke go ostavat da gi trosi ne se lazi milence ke go isplukas sekoe ukradeno denarce vreme e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!otpor
Од: Секојдневие наше
Датум: 06.04.2010 03:32:42
А улиците низ Скопје? Во катастрофална состојба, не може веќе ни да се закрпат, некои се толку пати крпени што треба нов асфалт по целата површина на улицата. И каде се најавуваните подземни (а сто пати подобро да се надземни) пешачки премини, не само што ги нема туку и семафорите ги исклучуваат во центарот на градот, па е буквално ризично да се поминува преку улица. Среќен е тој што нема да го нападне некое куче и што безбедно ќе ја мине улицата. И среќни се возачите ако не ја искршат колата возејќи се низ метрополата. Воедно да прашам и што е со развојот на железницата, во кој век ќе биде пругата до Бугарија и Охрид?
Од: Mujo Hasic
Датум: 06.04.2010 05:48:33
A dali ispituvaat vo Polska kako ke vlijae avtopatot na zivotnata sredina i na florata i faunata.Ili toa go ima samo kaj nas.Sekoja cest za zicnicata vo Skopje a treba se da se gradin se sto moze za da ima rabota i promeni.
Од: Dejan
Датум: 06.04.2010 07:52:35
Dobro e sto donesoa zakon za uvoz na vozila stari do 15 godini zatoa sto samo lud covek ke vozi nova kola po nasive patista.
Од: Табановце до Куманово
Датум: 06.04.2010 08:52:41
Седум км автопат се гради две години?Пат кој нема : мостови,вијадукти тунели . Хрватска за 3 год, изгради автопат 380 км ,кој има повеќе од 30 км тунели . СРАМОТА
Од: struga
Датум: 06.04.2010 09:01:05
Dojdete vo Struga, da videte sto se krateri
Од: Subsaharska Afrika
Датум: 06.04.2010 09:26:11
Jas ne znam so koj"obraz" naplatuvaat patarina na avtopatot od Skopje kon Veles. pa toj e celiot krpenica do krpenica Dali ovie nasi " prerodbenici" znaat kako se uredeni i kako izgledaat vo zapadnite zemji avtopatistata so naplata. , ili niv im e vazno da se "drpnat"parite za da imaat za reklami, rejtinzi i gradenje na konji i magarina od bronza. Dodusa nisto podolu ne padjaat i nivnite prethodnici od SDSM vo odnos na izgradbata i odrzuvanje na patnata infrastruktura. Za zeleznicata pa podobro ic nada ne zboruvame. Takvi zeleznici ima samo vo susaharska Afrika.
Од: јас
Датум: 06.04.2010 09:31:23
Барем овчарон да фрли некој лопата бетон во тие дупки по патиштата?! ЕМ ќе му се остварува сонот , да фрла лопата бетон на секој чекор , ем некој аир ќе видиме од тоа...
Од: Zoki
Датум: 06.04.2010 10:32:41
Ај што не прават нови патишта, ама и тие што ги имаме да ги направат (поправат) како што треба.
Од: gogo
Датум: 06.04.2010 10:56:30
Dali nekoj od ovaa vlada vozejki se vo sluzbenite,komforni avtomobili,primetil na patot kon nasiot najgolem turisticki centar Ohrid,kaj seloto Kolari (Kicevsko) patot vo dolzina od nekolku kilometri e katastrofa (celiot so ogromni dupki koi nema sansi da se izbegnat). Bidejki ovoj pat e vo nadleznost na Makedonija pat,se nadevam deka vo najskoro vreme pred letnite odmori,ke pomislat malku i na nas obicnite luge i ke go saniraat,bidejki so platite sto gi primame uste Ohrid kakov i da e ni ostana,a dopolnitelni trosoci za poprvka na voziloto i da ne pomislime.
Од: vozac
Датум: 06.04.2010 11:03:13
Ne samo patistata,tuku i gradskite soobrakajnici se vo katastrofalna sostojba.Poglednete go glavniot grad i se ke vi bide jasno,ulicite i trotoarite napolno unisteni i polni so udarni dupki i dzombi.I seto ova trae veruvale ili ne uste od osamostojuvanjeto na RM.Znaci ne e vinovna samo aktuelnata vlast,tuku i prethodnite,site teraat po istiot terk,postojano se " vadat " deka nema dovolno pari,a redovno si go zemaat delot od patarinite,prodazba na gorivo,kako i pri registracija na motornite vozila.Toa se namenski pari i ocigledno e deka vlasta ja zloupotrebuva svojata pozicija, i tie gi prenamenuva,odnosno gragjanite nemaat poim sto se slucuva so tie pari kade se trosat.No edno e sigurno,ne odat tamu kade sto se nameneti.Cudna rabota se slucuva nikoj da ne go postavi ova prasabje i vo parlamentot,site pratenici se odnesuvaat nebare se e vo najdobar red.Od druga strana gragjanite rigorzno se kaznuvaat ako ne go registrirale svoeto motorno vozilo,ili ne gi platile davackite kon drzavata,
Од: Анкица
Датум: 06.04.2010 12:31:21
Ви се чудам на умот што, по сите налудничави (и прескапи) проекти кои ги прават, сеуште зборувате за дупчињата на патиштата. Целава држава е една огромна бездна која ќе не голтне брзо сите ако не ја поништиме и изградиме од нула со некои попаметни и почесни луѓе.
Од: do felkis
Датум: 06.04.2010 12:46:42
Феликс, жив си? Кај си? не коментираш
Од: kole
Датум: 06.04.2010 13:18:36
Ostvaruvame.........veli Grujo..... patistata vo doba na Rimskoto carstvo bile poodrzuvani, barem za toa vreme.....ama za spomenici nas Grujo imal PANDAN vo Senegal.... Abdulaje Vade izgradil spomenik visok 50 metri..... kolku li ke go krkne Grujo Ace Golemiot??? Sigurno 60 metri??? Mora barem vo gluposta da sme prvi.......
Од: vanja
Датум: 06.04.2010 13:28:51
Luge, dzabe e se, ne ne biva. Veke 20 godini e isto, a i malku poloso. Kako ne svativte dosega. Ne ne biva. Kakva tranzicija, nas ne ne biva. Drugite otidoa napred, nie tapkame vo mesto i uste um im prodavame. Ligavi gadovi !!! Ne mozam da ve gledam veke.
Од: nekojsi
Датум: 06.04.2010 13:47:34
A Granit na berzata vredi samo 40 milioni evra. Izracunajte kolku bi trebalo da vredi vakva kompanija. Sekoja cest za menadzmentot sto vo uslovi na svetska kriza pravat "parce" nadvor.
Од: dracevec
Датум: 06.04.2010 18:35:29
eeeeeeeeeej luge ste bile li za dracevo da vidite sto e avtopat. Vo niedna metropola nema naselba bez pat bez osvetluvanje bez btrotoar a site glasaat za vmro

Најди! во Утрински
Насловна
Цената на изборите ја плати децентрализацијата
Владата прво сече, па мери!
Зденко
И наша жена работи во облаци
Гасификацијата мрдна од мртва точка
Не е секој ден Велигден!
Се соблекува без проблем
Партија на регионите?
Тито оживеа на телевизиите
Во иста влада, со различни агенди
Тој тежок збор геноцид
„Ножиците“ добра лекција, сега сите си ја плаќаат струјата
Србија во шок
Компанијата на Ѕинго не била пречка за „Злетовица“
Велигденско кршење со ноеви јајца
Неверствата на двојката Саркози продукт на заговор?
Граѓаните се жалат дека за платени казни им стигнуваат покани за суд