Број 3645  понеделник, 01 август 2011
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска








Site Meter
Економија

Не се купуваат ни стари ни нови коли

Плацовите се преполни со стари возила, автосалоните со нови, а речиси нема купувачи

Маја Томиќ

Се засити ли пазарот од половни автомобили или беспарицата и годишните одмори се причина за застојот во продажбата? Но, не само за старите автомобили, туку драстично е намалена и побарувачката за нови возила, а за употребуваните коли речиси и нема интерес кај граѓаните. Така се жалат и импортерите и дилерите на половни возила, велејќи дека во јули замрела побарувачката. И едните и другите во изминатиот период ги намалија маржите, како и крајните цени само за да го спречат натамошното опаѓање на побарувачката, но без позначајни резултати.

„Лани ова време беше ’топ‘. Имаше голем интерес и се продаваа многу возила. Годинава се чувствува застој, особено во текот на јули. Сите продажни плацови се преполни со стари возила, а нема купувачи. Изгледа дека пазарот се засити. Ако продолжи ваквата состојба, за кратко време ќе престанам со овој бизнис“, вели еден дилер на половни автомобили и додава дека во последниве месеци набавува возила од странство исклучиво по нарачка, а не како лани. Потврдува дека и покрај тоа што повеќето дилери ги намалија цените, нема навалица за стари возила како порано. Најбарана марка лани беше ’опел- корса‘ (од ’98 или ’99 година) и чинеше околу 3.000 евра, а во последно време се продава по 2.500 евра. ’Голф 4‘, пак, чија цена минатата година беше и до 5.500 евра, падна на 4.500 евра.

Истовремено, речиси и сите импортери се жалат на намалена побарувачка за повеќе од 20 отсто на новите коли, притоа не посочувајќи ги точните бројки на продадени автомобили во изминативе месеци. Велат дека како и досега, така и во иднина ќе имаат кампањи и попусти на цените за одредени модели на возила, во зависност од однесувањето на конкуренцијата на пазарот. Од „Автомакедонија“ велат дека имаат стагнација во продажбата во споредба со лани, како и со годината претходно. „Се чувствува голем пад во побарувачката. Само во јануари годинава имавме благ пораст и толку“, посочуваат одговорните во оваа компанија. Од „Аутомобиле Ск“, исто така, велат дека им е намалена продажбата и нагласуваат дека веќе имаат сезонски намалувања на цените на одредени марки, а и во иднина ќе продолжат со тоа, пред се', поради драстичното опаѓање на продажбата, но дека нема простор за некакви позначајни попусти.

Продажбата на нови коли значително се намали откако лани во март Владата направи законски измени со кои ги намали акцизите за увезени половни возила. Лани сите навалија на старите возила, бидејќи можеше да се купи добар автомобил за неколку илјади евра. Дополнително, од 1 јануари годинава падна на еден отсто царината за увоз на возила од ЕУ. Токму затоа во текот на минатата година нагло порасна побарувачката за половни автомобили. Но, во првите шест месеци од годинава се почувствува застој и кај продажбата на овие возила. Податоците од Царина го потврдуваат тоа. Од почетокот на јануари до крајот на мај годинава се увезени 3.214 нови возила, а 16.964 стари. Во цела 2010 година, пак, увезени се 51.399 половни автомобили и 7.183 нови. Во 2009 година биле увезени дури 10.574 нови возила, што значи дека продажбата на нови автомобили сега е за 30 отсто помала од онаа од пред две години.


#
Статијата е прочитана 2618 пати.

Испрати коментар

Од: jovan
Датум: 01.08.2011 00:35:02
Pazarot ne da se zasiti, nego se pre-pre zasiti.Novi koli potesko se prodavaat zatoa sto pred 2-3 godini prodazbata na novi koli bese rekordna, pa sega e uste"rano" da "bogatite"pak kupuvaat koli. Polovnite se prodavaat "normalno" no dokolku e so normalna cena i e NEUVEZENO od stranstvo.Problem imaat onie koj prodavaat polovni uvezeni koli od Evropa,gubreto sto go donesoa so pominati 150-200iljadi km i koe voopsto ne ispadna poeftino,pa nikoj ne im go kupuva toa veke nitu ovde.Tie se zafrknaa i tie tesko mozat kola da prodadat.Ostatokot pak nekako si proaga.Prvo sto lugeto prasuvaat koga kupuvaat polovno vozilo e toa dali e doneseno od stranstvo.Ako e,togas mnogu,mnogu tesko se odlucuvaat da kupat takvo polovno vozilo.Poveketo se baraat polovni vozila koj se kupeni ovde.Od pricina sto imaat"istorija"a i se vo prosek so pomalku pominato km otkolku uvezenite koj tesko deka mozes da gi najdes so ispod 100iljadi pominato,a i da gi najdes ne se voopsto poeftini.
Од: Raspucin
Датум: 01.08.2011 07:03:16
Kako nema da padne prodazbata na novi vozila,Barem sega so internetot im se otvaraat ocite na lugeto.Pogledajte kolku e Audi 1 vo Germanija maloprodazna i videte kolku e kaj nas so nasiot golem standart. Veke ne mi se kupuva avtomobil zasto mislam deka sum idiot ako kupam za 4000eu poskapo od Germanecot.
Од: Трпе
Датум: 01.08.2011 10:32:01
Прво владата треба да обезбеди квалитетен живот и стандард на граганите.А не да се бави со непромислени социјални мерки.Таа само прави планови како во едниот џеб да ти стави а од другиот повеќе да ти извлече.Ама овој народ веќе е исцеден како лимун.Ке купи и половно возило а ова возило сигурно не се движи на воздух.А како може народот со толкави големи плати да си дозволи купување автомобил,кога и самиот премиер нема сопствено возило.
Од: Solomon
Датум: 01.08.2011 11:15:40
Izmenite na zakonot za uvoz na stari koli trebase da se donesat pred 1997 godina i so toa nemase da stanat 10 000 makedonsci bugari , da registriraat firmi i da kupuvaat koli od bugarite koi nemaa farmerki na gazot. No sepak Gruevski imase hrabrost da se sprotivstavi na avtomobulskata mafija vo Makedonija iako malku docnese kako i so zeleniot karton. Sega novi koli retko koj e lud da kupuva po skapi ceni a pazarot na stari koli se zasiti kako i vo Bugarija pa normalno e cenite da padnat za 20%. Sega podobro e da kupis kola od Bugarija zosto e poeftino i od Makedonija i stranstvo oti nema sto da im pravat na kolite a parite podobro da si gi vratat i da gi vlozat vo nesto drugo otkolku da im lezt i od godina do godina da im skapuvaat kolite po placovite. "Pederi i koli kolku sakas ama pari nema."
Од: Гјулсевен
Датум: 01.08.2011 13:27:28
Нема логика на овој стандард да се купува нова кола од мин. 10.000 е. па шест или седум години да ја отплаќаш на рати. Квалитетни германски десет годишни коли од БГ има за третина од оваа сума и со домакинско одржување ке траат уште толку.

Најди! во Утрински
Економија
Секој отпад не е ѓубре
Увозот на брашно условен со откуп на домашната пченица
МВР и ЕВН во акција за откривање кражба на струја
„Алкалоид“ со добивка од 4,8 млн.евра

"""