Архива Контакт Редакција Маркетинг Претплата
Барај
период од-до
-
Печатено издание
На прво место Политика Македонија Економија Хроника Едиторијал Мислења Писма Свет Култура Спорт Скопје Шарена Некролог Време Хороскоп Што прават денеска Фељтон
13.01.2008, 17:40

Името го засени политичкиот дијалог во ЕУ

Засилено се промовира тезата дека нашата полесна евроинтеграција ако се најде решение за ова прашање со Грција


Во најновиот извештај европарламентарецот Мејер бара да запре употребата на имињата Александар Македонски и Филип Втори во земјава

Од нашиот дописник
Слободанка Јовановска

Брисел - Спорот за името го фрли во втор план фамозниот политички дијалог во Македонија, а во Европската унија почна засилено да се промовира тезата дека нашата евроинтеграција ќе биде многу полесна ако се најде решение за ова прашање со Грција, па и повеќе од тоа, дека евроинтеграцијата на нашата земја треба да биде поврзана со изнаоѓање долготрајни решенија не само за мултиетничките односи туку и за односите со соседите.

Ваквата препорака е содржана во најновиот предлог-извештај на парламентарецот Ерик Мејер, кој за десетина дена ќе биде промовиран во Европскиот парламент, како продолжување на политичкото скенирање на Македонија во ЕУ, по редовниот извештај во ноември на Европската комисија. Во извештајот, во кој се видливи силни грчки лобирања, стои оцената дека Атина била силен поддржувач на евроинтеграцијата на Македонија, голем инвеститор во земјата и дека значајно ретерирала од својата првична крута позиција за името, прифаќајќи сега сложено име кое ќе го содржи зборот Македонија. Потсетувајќи дека на светско ниво повеќето земји ја признале Македонија под уставното име, Мејер, сепак, препорачува двете земји да постигнат финален договор колку што е можно поскоро со помош на ОН за овој проблем да не игра никаква улога околу приемот на Македонија во НАТО.

„Грција, наспроти првите години кога нејзиниот сосед стана независна држава, е подготвена да прифати композитно име за државата кое ќе го содржи зборот Македонија, а кое ќе обезбеди дистинкција меѓу оваа држава и делот од Северна Грција кој, исто така, се вика Македонија“, стои во извештајот на Мејер. Притоа, тој оди подалеку, па ги повикува властите и организациите во Македонија да престанат да ги користат симболите кои Грција ги гледа како дел од својата историја, особено имињата Александар Македонски и Филип Втори, и да ги тргне нивните статуи во Скопје, Битола и во Прилеп. Мејер, исто така, бара пред да се реши проблемот со името, двете страни да сторат се' што можат спорот да не биде пречка за патувањето на граѓаните, за превозот на стоките и за преминување на возилата од едната на другата страна од границата, бидејќи на документите не е посакуваното име на државата. Најпатетична е оцената на Мејер колку била и колку ќе биде голема поддршката на Грција за евроинтеграцијата на Македонија, иако токму поради оваа земја нашата држава изгуби една деценија од тој процес и се' уште не се знае дали ќе добие покана за НАТО. Во поглавјето со наслов завршување на спорот со Грција, Мејер ја цитира грчката шефица на дипломатијата Дора Бакојани како доказ дека позицијата на Атина била значајно изменета, што за неупатените јасно сугерира дека од таа страна нема пречка да се најде решение за спорот, па останува само Македонија да ретерира.


Новите кандидати ја плаќаат цената за разочарувањата од последното проширување, па се оценуваат премногу строго, иако токму приемот на овие земји во ЕУ станува ургентен и е најдобра гаранција за мирот, демократијата и економскиот прогрес на Западен Балкан: Ерик Мејер

Нагласувајќи дека зборот Македонија во францускиот јазик е име за мешана салата, Мејер дава мешана оцена за македонско-албанските односи во земјата. Тој ја ја пофалува Македонија дека, место да установи словенска доминација, се' повеќе му придава значење на мултиетничкиот карактер на државата.

„Му аплаудираме на фактот дека Владата и парламентот на Македонија се' повеќе го признаваат мултиетничкиот карактер на државата и носат законска регулатива што овозможува да функционира таквата различност“, оценува Мејер, наведувајќи ги како пример воведувањето на празниците за сите малцински групи и договорот за листата на Бадентерови закони. Тој, исто така, ја поздравува интерпретацијата на Владата дека одлуката на Уставниот суд за некористењето на знамињата на малцинствата не значи дека тие треба да се тргнат од пред општините на локалната самоуправа, како и одлуката да го замрзне Нацрт-законот за дополнителни 13 места за малите етнички групи и иселениците во парламентот, бидејќи со неа ќе се ослаби претставувањето на албанската заедница. Притоа, Мејер ги повикува сите политички групи и етнички заедници да демонстрираат дека Македонија сега нема конфликти кои се доживуваат негативно во земјата и надвор и кои излегуваат од рамката на нормалните политички разлики, вклучувајќи го тука бојкотирањето на институциите, нешто што патем повторно се заканува дека ќе го стори ДУИ. Сепак, тој забележува дека во Македонија нема политички линк кој ќе и' овозможи на ДУИ како најголема партија на албанската заедница да игра доминантна улога на локално ниво, преку административните врски на национално и општинско ниво.

Она што е најбитно за нас, но изгуби од атрактивноста бидејќи се претвори во политичка сапунска серија, е делот во извештајот за датумот за преговори со Македонија. Дури и Мејер не верува во брза разврска, па ова прашање го става зад спорот со името и внатрешните состојби во Македонија.

„Од сите три земји кои имаат кандидатски статус од 2005 година, само Македонија се' уште нема преговори со ЕУ. Затоа е пожелно оваа исклучителна ситуација да биде окончана, па ја повикуваме Европската комисија да понуди рамка за започнување на преговорите, по која, ако нема внатрешни конфликти, Советот би донел одлука во 2008 година за датумот за нивно започнување“, бара Мејер, мешајќи ги очигледно внатрешните политички опструкции и тензии со многу потешка терминологија. По подолгото образложение за неуспехот на македонската евроинтеграција, Мејер оценува дека главната дилема сега е дали Македонија ќе ја задржи предноста во однос на другите земји од Западен Балкан со добиениот кандидатски статус, бидејќи сите тие добија некакви ветувања од Брисел. Очигледно, и самиот не верувајќи во тие ветувања. Мејер смета дека нивното значење е девалвирано од самиот факт што по две години со таков статус Македонија се' уште нема преговори со Унијата.

„Ова ја става земјата во исклучива ситуација во однос на другите земји-кандидати, Турција и Хрватска. Одлагањата се екстремно разочарувачки за Македонија. Ако преговорите не започнат наскоро, постои опасност значајно да се еродира кандидатскиот статус не само за оваа земја туку и за идните“, оценува Мејер. Она што другите политичари во ЕУ го кажуваат во завиткана форма, тој го именува во извештајот најдиректно како проблем за Македонија и Западен Балкан. Според него, јасно е дека поддршка за проширувањето не постои во ЕУ сега и дека е табу-тема давањето датум за новите кандидати и симултаниот прием на повеќе земји одеднаш.

Новите кандидати, според Мејер, ја плаќаат цената за разочарувањата од последното проширување, па се оценуваат премногу строго, иако, според него, токму приемот на овие земји во ЕУ станува ургентен и е најдобра гаранција за мирот, демократијата и економскиот прогрес на Западен Балкан.

Надвор од овој контекст, Мејер го реактуализира инцидентот во Бродец, повикувајќи ги властите да поведат истрага околу реагирањата на Амнести интернешенел за смртта, како што вели, на шест можни натрапници од Косово. Тој, исто така, бара поголема независност на МРТВ и помалку опструкции на власта во работењето на другите медиуми. Во однос на загадувањето на животната средина, Мејер бара да се подобри генералниот пристап на државата, но и да се заштити од загадување реката Вардар и тоа прашање да се отвори на маса со Грција и со Албанија. Извештајот на Мејер ќе се најде на расправа пред Комитетот за надворешна политика на Европскиот парламент по 20 јануари и многу е веројатно дека неговата содржина, како и на ланскиот усвоен во јули, ќе претрпи големи промени. За потсетување, во последниот извештај комплетно исчезнаа грчките позиции за името, а значајно беа ублажени и ставовите за внатрешнополитичката ситуација во земјата. Дали тоа ќе се случи и овој пат, сепак, нема гаранција, особено по предупредувањата што се упатени деновиве на адреса на Хрватска, преку сличен ваков извештај на ЕП. Иако само пред два месеца Хрватска од страна на Рен беше посочена како ѕвезда-пример за земјите од Западен Балкан, сега и' се порачува дека може да се прости од приемот во 2009 година ако не ги забрза реформите забавени од долгото избирање влада, што било особено видливо во борбата против корупцијата и бродската индустрија! Зад ваквите забелешки неспорно стои незадоволството во ЕУ од спорот на Хрватска со Италија и со Словенија околу морските води и тврдоглавоста на Загреб да не им излезе во пресрет на двете земји-членки.


Статијата е прочитана 4912 пати.


Испрати коментар






Vasco Beleski, 14.01.2008 00:24:39
Neznam koj e ovoj Maeier ama ocigeldno e deke mnogu dobro go cita ona sto mu go napisale. Ziveam vo Evropa i znam kakvi korupcii se pravat ovde. Toj takanarecen Meier nema pravo da ni kazuva kako ke se vikame, apsurdno e toa.Povik do Vladata i narodot na Makedonija zivotot nema smisla ako nekoj ti kazuva kako da zivees, ne plasete se izdrzete , Makedonija moze da prezivee, sekoj vtor Makedonec e vo stransto i mnogumina ziveat blagodarenie na parite koi pristigaat od stranstvo. NE NE NE NE I ne stvarno mi doaga da vriskam nema poveke pregovori so grcite, prestanete da pregovarate...ignorirajte gi,,,,i veruvajte sekoj vo Evropa znae kade e Makedonija.....go Ohrabruvam premierot nikakvo pregovaranje poveke, rabotam so grci i gi delkam kako sirenje pozdrav do site
Miho, 14.01.2008 00:50:47
Ovoj gospodin majer dribla vo prazno! No i toj ima preteska zadaca. Seedno, se dokazuva po kojznae koj pat deka treba da se oddelime od se sto ne e nase: 1. albancite 2. aleksandar. Za inaetliva stoka mora disciplina!
Albanec, 14.01.2008 01:06:23
Nasite sugestii deka so Evropa ne smee da se taktizira se pokazaa tocni. Jas i natamu sugeriram da ne se igra so Evropa ako sakame vo Evropa. Imeto i politickiot dialog ke bidat top tema za sledniot izvestaj, iako Majer navidum politickiot dialog go distancira, ne e tocno. Morat zaednicki i Vladata i pratenicite, pa i Predsedatelot najhitno da najdat resenie za imeto, znajte deka imeto e mnogu vazen faktor, nemojte da kalkurirate ili da se obiduvate da dobiete na vreme, bidejki badiala se gubi vreme. Nie imame spor so edna Evropska drzava, i taa ima prednost pred nas. Ako en sakate vo Evropa toa e drugo prasanje!
jimmy1, 14.01.2008 01:31:08
Dosta ni e veke od ovie belosvetski glupaci. Samo MAKEDONIJA i nikakvo drugo ime. Ima mnogu Mayeri pa zosto ovaj ne go promeni imeto vo Mustafa. Do pred neodamna vo Grcija ne smeese da se spomne imeto Makedonija, a sega velat deka e nivno. Sto uste ne ke pravat ovie Grcki egipcani. Tie neka si svirat kako sto sakaat a nie ke si go igrame naseto, Makedonskoto.
lav, 14.01.2008 01:37:59
koj e toj Maer ,... nema vrska
Irena, 14.01.2008 01:40:16
Makedonija i nikako poinaku. I sekako deka imame pravo da gi koristime site simboli i iminja od makedonskata istorija. Mora da se istrae na toa.Narodot stoi zad premierot i pretsedatelot vo nivnata istrajnost za nemenuvanje na ustavnoto ime.
jas, 14.01.2008 01:56:40
EU e polna so korupcija smrdlivi Grci glupavi Kiprani i drugi paraziti .... Vreme dojde vo ON da se postavi ovaa prasanje i so 120 drzavi zad nas fuck Grcija (Atina)...
Igor, 14.01.2008 01:57:35
Vakvi tipovi kako Maier so mesana salata vo glavata e glavnata propagandna masinerija na Efestionite.Asalen evropjanin ne se nafakja na Efestionite da im dava logosticka,propagandisticka ili bilo kakva podrska od pricini sto na site vo EU im e jasno deka na Efestionite Shizofrenijata i metastazirala i deka spasot e samo na Bukefal od golema maka da mu go slikaat za spomen i tolku od mene za EFESTIONITE -GRCITE.
MKD, 14.01.2008 03:11:55
Erik Mejer od naftalin da ne go izvadija se nekoj poznavaci na Makedonskata istorija,trba nasite politicari da mu kazat da si ja gleda svojata a ne nasite raboti a sto se odnesuva do naseto ima toa sie e nase i tolku nie sme Republika Makedonija i so toa veke ednas bi trebalo da se prestane i da si gi gledame nasite prioriteti.A toa dali nekomu mu smetalo naseto ime ili ne toa e niven a ne nas problem.
Saso Jovanovski, 14.01.2008 03:43:08
Ovde vo Svedska nema cueno nekoj da ne narekuva poinaku od Makedonci i Makedonija. Mozebi vo bilateralnata prepiska na drzavno nivo e poinaku, no vo stvarnosta e onaka kao treba da bide. Zatoa diskusiite za imeto ili voopsto pregovori ne ni trebaat. Zarem mislite Evropa ke kaze nemozete so nas ako se vikate Makedonija ?
Bitolcanec, 14.01.2008 03:45:32
Od EU pa i od NATO kako i samata Grcija so ogled na nivnata pozicija tie si imaat za pravo da baraat i da nagovestuvaat sto sakaat!Imeto ne e nekoja obicna otstapka,toa e otstapka od svojot identitet i istorija!Bez toa bi bilo poarno nie da se vratime vo spoj so Srbija ili pak Bugarija vo zavisnost od toa kako bi se izjasnalo mnozinstvoto!Dokolku nie ne im dademe do znaene i na EU i na NATO deka dodavki na imeto ne doagaat vo predvid po nikoj slucaj,ke gledame mnogu vakvi slucai vo idnina!
Velko, 14.01.2008 03:53:10
Jas predlagam da se vikame na francuski nacin " makedonska mesana salata"! Samo ne stavajte premnogu ocet.
Makedonka, 14.01.2008 04:24:30
Zalosno i krejno neblagodarno i rasipano e to sto i pokraj nasata golema velikodusnost kon nemnozinskite zaednici (kako Albancite) i pokraj toa sto im dadovme se sto pobaraa sto patem nitu edna zapadnoevropska drzava ne bi ni pomislila (npr.francija na Korzikancite, Spanija na Baskijcite, Grcija i Bugarija na Makedoncite)a kamoli drugite(Albanija na Makedoncite), Albancite toa ne samo sto ne go cenat tuku i bescuvstvitelno i egoisticki baraat da go izgubime i ona malku identitet sto ni ostana so nazivot na edinstvenata nasa drzava po tolku crnila niz nasata istorija. No tie imaat svoja matica (Albanija) i sto im e gajle za nasata, gledaat samo licen interes i sakaat da go smenime imeto za da vlezeme vo EU bez identitet i se so skrieni nameri deka mozebi nivniot identitet ke se prosiri i na Makedonija. Sramota i Neblagodarnost za nekoi koi se smetaat za vernici.
MAKEDON, 14.01.2008 04:54:45
najdobro so eden nekastren stap da go iznacukaat nekojsi mejer MKEDONCITE i posle da go prasaat dali mu e dobro za povejke da go docukaat i posle da go prasaat koe ime ce go upotrebuva za MAKEDONIA
Dimitar, 14.01.2008 04:54:54
Ova tie Kulminacija na dolgo vekovnoto borba protiv nas! Taktikata e jasno na Grcite; uste imeto da ni go zemaat nije sne edna golema nula. Zaedno Makedonci i napre!
optimist, 14.01.2008 04:56:30
golema albania i problemot se reshil za uveg
kris od New York, 14.01.2008 05:08:50
na Grcija poveke i odgovara Makedonija da se raspadne negoli da vleze vo EU ili NATO! Toa e ocigledno od nivnite potezi bez razlika sto se prikazuvaat kako golemi "podrzuvaci" Znaat deka Albancite vo makedonija povekje sakaat EU negoli imeto, ednostavno se nadevaat deka kolku povekje odugovlacat i ja mrcvarat zemjata, deka negde kaj sto e tenko ke pukne. toa moze da bide otpornosta kaj Albanskiot factor za imeto. Posle toa se bi bilo domino efekt! Odlicen primer od "Albanec" podolu napisan. Amerika odlicno ja cita Grcija vo nezinite potezi i e najdobar prijatel za Makedonija. Nasite politicari treba da iskoristat se pred izborite vo USA zasto ne se znae sto demokratite ke vetat na Grckoto lobi, posle ne se znae sto ke bide!
Dimce od Avstralija, 14.01.2008 05:44:08
Oti ovaj Mejer ne gi spomnuva malcinstviti prava na Makedoncite vo Grcija? Vije vo MKD treba da svatite - EU igra so vas i sekogas ve lazi. MKD kje vlezi duri vo 2020, zaedno so Serbia i Albania (ako EU ne se raspadni do togas). Politicarite vo MKD (Makedonci po nacionalnost) se naj nesposebni i glupi vo cela Evropa. Pa duri Kriminalci-Albanci moraat slobodno da si setaat niz MKD, naoruzeni do zabi, i Policijata ne smeej da puka po niv? Vo EU ima 2 clenki so ne go priznavaat Makedonskiot narod is drzava, pa vije tolku sakate vo taa Fasisticka organizacija?
ramce od sutka, 14.01.2008 05:46:38
Kutete i slusajte go Mayer pa da go vlezeme vo evropa i da go stavime vo evropa romskata muzika,
Vasil, Kanada, 14.01.2008 06:12:22
Nekoj si Erik Majer, Grkofil, nema pravo da intervenira vo vnatresnite raboti na Makedonija. Neka odi na odmor vo Atina i neka ostane tamu.
svedska, 14.01.2008 06:24:01
daj da go resime problemot vo evropskata unija da ne zboruvame makedonska -makedonija ili grcka- makedomija daj da predlozime da gi spoime dvata dela pa ke bidi edna makedonija i bez nici i problem
Dej, 14.01.2008 06:55:36
Ovoj Mayer e tolkav nacionalist i sovinist sto treba da se stavi vo zatvor. Koj moze da ja najde negovata email adresa za da mu ispratam pismo?
MMD-Atlantic-Pacifik-Sever-Jug, 14.01.2008 07:40:16
APSOLUTNA Podrska do Pretsedatelot i Premierot na R.Makedonija od MMD.Nie kategoricno stoime na cvrstiot i nepromenet stav deka R.Makedonija e nasiot identitet kako narod i drzava i toa ke ostane nepromeneto do krajot na celiot covecki rod.Pozdrav do site Makedonski gragani vo Tatkovinata R.Makedonija(Centarot i Srceto) na Balkanot.Golem pocit kon Irena i nejziniot komentar."Obedineti sme najsilni"
Janko Tomov,Avstralija, 14.01.2008 07:41:21
Evroparlamentarec Erik Mejer neka se slika zaedno so Solana, Fisher,Marti Antgisari, Oli Ren I drugi licnosti na deneshnoto liderstvo na E U, za da se prepoznaat so svoite predhodnici od “Drushtvoto na Narodite”, po odnos na Makedonskoto prashanje. Alcnosta za bogatstvo I zemja, na bivshite golemi sili e preneseno na del od deneshnive. So ili bez korupcii I malverzacii, pomenatoto vodstvo ima godishha plata, poedoinecno po 300.000 iljadi dolari ili Evra, plus bakshizi. Na niv ne im e gajle za navredite prema makedoncite I Makedonija I pritisokot za da si so smenime nacionalnoto ime I iustavnoto ime na drzavata.Dosega se znae koj odlucuva za nashata sudbina, a toa e Amerika, Nikola Gruevski I Branko Crvenkovski. Od sega bi trebalo da odlucuvaat, spored noviot zakon na EU (shto seushte ne e vo sila, so kogo ke se smenat site dosegashni lideri na EU) nova garnitura na lideri na EU i Obedinetite Nacii. Postoi moznost, da so postavuvanje na makedonskoto prashanje, pred ovie vazni instit
v, 14.01.2008 08:43:42
ne mi e jasno zosto da s etrgnat statuite vo makedonija.a kao vtoro vo bugarija ima tolku mnogu ulici objekti koi nosat iminja na nasi heroi i gradovi.patem makedonij vo grcija e oblast a nasata makedonij ae republika.i nivnata makedonija se razlikuva od nasata toa e makedonija anie sme republika makedonija.a zosto ne i m preci sto vo bugarija i turcija ima oblast tesalija a istoto go ima i vo grcija.toa se izveduvanja no zalosno ke bide ako veke na se padneme i za se popustime.kade ke ni ostane ona malku sto se veli gordost.i na kraj kraeva ako kukus e nivni zosto togas ne go velicat i praznuvaat goce delcev.tuka obicnite luge nemaat poim deka nasata makedonija go ima ova ime mnogu godini nanazat tie mislat deka nie vaka se vikame od vlasta na tito a i toa deka kaj nas postoi samo gradot skopje.a i iskreno grcite se malku tupi so istorija i ograniceni so svoite poznavanja no premnogu gord narod.da bideme i nie gordi i da stoime n aona sto e nase zatoa sto ako povtorno ja navedneme
od gano, 14.01.2008 08:48:34
ebejte si majkata grcka ako ne sakate ke vi ja ebeme nie makedoncite jurissssssssssssssss
Albanec 2, 14.01.2008 09:16:44
Sto vi se krivi Albancite pak sega koga Maier dava takvi predlozi? I me cudi mnogu koga velite deka "davate" nesto na Albancite vo Makedonija! Albancite vo Makedonija bile konstituiven narod so vas Makedoncite i Turcite vo SR Makedonija - bivsa Yu! I sto napravifte 1991? Go menjafte ustavot na vasa polza iako nie befme protiv! I sto sega, trebase taka da ostane, po vase? E pa ne moze, nie befme i ke bideme pak konstituiven narod na Makedonija, nema vrska tuka identitetot. Vie tvrdoglavo sakate so site da se karate, i Albancite krivi neli? Treznete se malku lugje, ne e taka kako sto mislite vie. I zosto uporno mislite deka ste mnozinski narod? Ne e tocno, vasite statistiki lazat, tie se kroeni po vas arsin i kako takvi ne se tocni. Sekako deka nie sakame vo Evropskoto semejstvo, sto ste mislele, deka zaedno so vas koreni ke jademe?
marija, 14.01.2008 09:53:06
Mejer gledaj si ja rabotata kako sto treba i prostuduraj ja istorijata, Aleksandar i Filip otsekogas bile makedonci i sekogas ke bidat i preispitaj se koj ja krade istorijata na Makedonija. Ako ne znaes moze da najdes vo mnogu knigi za obidot na grcite da ja kradat istorijata na Makedonija, no toa nema da go dozvolime da se povtori i po cena na E.Unija. sram da ti e da ne ucenuvas so takvi stavovi. A sto e so imotite na nasitwe Makedonci isterani od Okupiranite teritorii od strana na grcite, masovnite ubistva, etnickite cistenja na makedonskoto naselenie od strana na Grcija. Makedonijo ne predavaj se na eftini provokacii. Ostani na svojot stav, pravdata ne sekogas pobeduva no nema pravda ako ne se borime za nea. Makedonijo obedini se nasekade vo svetot, glasno kazi go svojot stav, bidi gorrda na svoite sinovi, ne davaj se.
научник, 14.01.2008 09:59:43
Зошто има давате простор на ваквите глупаци како овој Мајер. Доста веќе со ова психичко тормозење. Име - НАТО - ЕУ - име - НАТО - ЕУ... Не спобудалевте. Баталете ги сите Мајеровци. Не го менуваме името, ако не за друго за инает. Доста со овие зеабанции. 17 години се нешто менуваме и слушаме некакви Мајеревци. Во секој град да се направи по еден споменик на некој од македонските кралеви, и улиците сите да се преименуваат, македонската династија е голема има место за сите. И сега што? Не ќе не примеле во ЕУ? Голема работа. ДА ЖИВЕЕ МАКЕДОНИЈА
Rio, 14.01.2008 10:07:24
email adresa na Eric Meijer e: emeijer@sp.nl
pero, 14.01.2008 10:19:23
Ljuge, osvestite se: denesna Makedonija ima samo 1 obvrzka so Anticka Makedonija i to e da zivimo na isti prostor otkade nosime i imeto Makedonija. Istorijska obvrzka NEMAMO.
Chacho BT, 14.01.2008 10:30:56
Kakvi spomenici umetnici pravat i sto gragjani odlucuvaat nivnite plostadi da gi krasat, nema nikakva vrska so GR. Simboli koi GR gi smeta samo za svoi ne smee MKD da gi koristi?!? Ima mnogu koi gi koristat, neka mu zabranat i niv. Kakva arogancija! GR prifaka sega slozeno ime, no MKD si dade slozeno ime uste od pocetok: R.Makedonija. MKD veke se vika ona sto GR go bara i jasno se razlikuva od Makedonska provincija. "Kolku ke bila golema podrskata na GR ako MKD...". Znaci GR podrzva samo od licni interesi, ne od praveden razvoj na raboti? Pa toj e dovolen argument deka GR ne e dobar sosed. Koj toa ne go gleda, ne saka da go gleda. Kaj Brodec vlastite povedoa istraga i najdoja naoruzana banda koja ja neutralizira. Kako sekoja druga drzava, go stitese svoeto mirno naselenie. Mejer e pod grcko vlijanie i nema sto da kaze za MKD. Prodolzuva stavot deka nekoi se povredni od drugi, i ako toj toa ne go gleda, toj e ili nesposoben ili manipulant.
gioko, 14.01.2008 10:51:52
do albanec 2.makedonija nikogash ne bila albanska i nema da bide.vie ne ste konstutiven narod na makedonija.ako sakate da ziveete vo mir dobro ,ako ne nadvor.
od zapad, 14.01.2008 10:58:28
Po sve izgledat deka Makedonija ja gubi partijata so EU..protiv nas se ne samo grcite tuku i sto e mnogu po opasno samite nasi 'makedono albanci'.. Nam ni ostanuva uste eden demokratski potez,Referendum i ako posle toa mnozinstvoto saka da se vikame Makedonija togas ciao EU.. A kako lek za Mako-albancite vo kraen slucaj ako mora da go menuvame imeto togas spojuvanje so Srbija ili Bugarija!
Parmenion, 14.01.2008 11:19:03
bravos Gano,arno bratu,smeam da se pridrusam, jurissssssssssss
Goce-Australia, 14.01.2008 11:21:36
Mr Eric Meijer...Sir, As a Euro-parliamentarian you should know that both individuals and countries have the fundamental right to call themselves whatever they want !! Stop sucking up to the GreekS all the ISLANDS have been GIVEN AWAY already
Zlatko Australia, 14.01.2008 11:29:13
Resenieto e mnogu jasno.Nema i nemoze da se najde kompromisno ime.Nie imame samo edno i toa e Makedonija.Gospod da ve blagoslovi a za drugite imame sini i crveni apcina.spolajvi i napomos.
Makedonec, 14.01.2008 11:44:28
Редакцијо и нејзини дописници, Прекинете да ги малтретирате и им вршите психичка тортура на читетелите со вакви дефетистички написи.Знајте им нанесувате огромна штета на македонските интереси.
istoricar, 14.01.2008 11:46:35
Ne plukakte po Mejer toj se obiduva da ni pomogni,istorijata ne se bazira na lagi tuku na fakti od istoriski izvori,krademe grcka anticka istorija toa e fakt nemame nikakv dokaz vo istoriskite izvori so toj narod,1000g sme dosle tuka po smrtta na Aleks.Vel.,denesna R.Mak. nikogas ne spadjala vo granicita na anticka Mak..turskiot imperator za polesno da go zbira danokot pocnal da go primenuva geografskiot naziv i so tek na vreme ludjeto pocnale da se nazivat sebesi makedonci no pretezno onie od bitolsko-lerinskiot-kosturski kraj sto se gleda i vo ilindenskoto vostanie kade ucestvuvat ludje recisi isklucivo od ovoj kraj.Znaci so tek na vreme sme stanale Mak. a ako go promenime imeto togas stavame kraj na R.Mak.,kako moze da ima makedonci ako samite se soglasime imeto da si go smenime.
Дељан, 14.01.2008 12:11:50
На Албанецот изгледа дека му е сеедно како ќе се вика нашата татковина. Сосема го разбирам со оглед на тоа дека тие имаат едно име за внатрешна а друго име за надворешна употреба односно Shqiperia и Albania. Ние имаме само едно и под тоа сме препознатливи во целиот свет и не го менуваме под никакви услови. ЕУ и НАТО можеби утре нема да пстојат но Македонија ќе постои. Затоа никакви уцени и препораки не прифаќаме па макар и да не станеме шленка на овие организации.
ВК, 14.01.2008 12:16:01
Гледајте кој се обидува да ни ја скрои судбината! Тие што работат од понеделник до петок со широко затворени очи (па и душа) и во сабота и недела од пијанчење не знаат ни самите како се викаат. Па доаѓа понеделник и наводно се сите трезни и свесни што прават, па сериозно се сосредоточуваат на работата во својот ЕУ парламент. А на одмор право во Грција, каде што се парат како животни. Е таму се пијани цели 15 дена. Тие не се за верување ниту за почитување. Не би сакале Македонците да бидат во такво друштво. Името не го даваме, во ЕУ не мора да влеземе. Нека горат во нивните Содома и Гомора-Грција.
Makedonski patriot, 14.01.2008 12:39:56
Kako moze "bratot" Albanec da zboruva za nivnata konstitutivnost vo Makedonija? Da li toj znae deka koga Makedonija ja steknuvase svojata nezavisnot tie (Albancite) gi bojkotiraa i ne gi podrzaa aktite i aktivnostite (Referendumot, Ustavot, Popisot i dr.) tuku se obidoa da sozdadat paralelni institucii. Albancite ke bidat konstitutiven narod vo Republika Makedonija samo koga ke i bidat lojalni gradjani. Se dodeka ja napadjaat nasata zaednicka drzava i od nadvor i od vnatre ne mozeme da zboruvame za iskreni i dobri nameri da gradime zaednicko opstestvo.
cincar, 14.01.2008 12:58:41
Zdravo Rio, siguren li si deka e-mail adresata emeijer@sp.nl a na istiov Eric ssto ja dal ovaa preporaka?
trimi, 14.01.2008 13:08:57
Dodeka se raboti protiv albancite, uste vo 21 vek mislam deka rabotite treba da se menuvat mnogu brzo ili nezadovolstvoto na albancite ke bide eden den golem, koi ke go donesat i postoenjeto na makedonija vo prasanje. Dodeka gruevski odlucuva za albancite jas bi mu poracal na liderot na DUI da ja napusti komletno ovoj Parlament i da formira nov parlament vo albanskite opstini. Bez albancite ke nema Makedonija
do rio, 14.01.2008 13:38:31
pogresna adresa si dal
Elena, 14.01.2008 13:53:57
Od komentarite na citatelite, kako i sekojpat koga ke se napise slicen tekst, gledam kolku narodot e rezigniran i razocaran od dvojnite arsini na Evropa. Za zal, nikogas ne bile na nasa strana, na strana vistinata. Pravdata ne gi zanima, tuku interesot. Mozebi zasto sme mal narod, mozebi zasto sme siromasna zemja, mozebi zasto ne se zakanuvame so puski i bombi ako ne bide po nase. Fakt e deka mnogu im pomagame so nerazumnite politicari da ne vrtat kako sto sakaat, belosvetski protuvi od EU da gradat karieri na nasata maka i da ni solat pamet za se i sesto. Nevidena drskost e da mu kazes nekomu smeni si imeto. Nevdiena drskost dzelatot da go falis za konstruktivnost, a pustata zrtva, ete ne e konstruktivna, ne dava lesno da ja kolat. Za zal, na celata maka imame i petta kolona doma. Citajte gi kolumnite na Albancite, citajte gi komentarite na albanskite citatle, mnogu retko ke vidite deka imeto Makedonija im znaci nesto. Poveke se grizat za nezavisnosta na Kosovo, za vizite kon Albani
DOSTA SE PREPRAVAVTE, 14.01.2008 14:13:23
aj setete se od koga ni e VOVEDEN toj smesen KULT na Aleksandar, i kolku e toj simbol navistina NAS ! dosta se prepravavte! Samo eden od patriotite voopsto se seti da go spomne Goce Delcev. Ni Goce Delcev vo negovo vreme ne pravel zabuni so helenistickiot aleksandar, za taa nebitna opstoistoriska drevna figura. Sega drzavata ni lici na otomanski disneyland!
Makedonec 2, 14.01.2008 14:48:12
A be Albance 2 Vie ste konstitutiven narod na ovaa zemja kako i site drugi zatoa ve ima i vo ustavot i preambulata. Tesko na ovaa zemja koga dojde red takvite kako tebe ili Vas da ni drzat predavahja sa prava slobodi i demokratija. Ako ste konstitutiven narod treba da pokazete i konstitutivnost i lojalnost kon ovaa drzava a ne skrien separatizam i podelba po etnicka osnova vo sekoj segment od ziveenjeto.I ne se sekiraj Makedoncite izdrzale i poloso ke go izdrzat i ova vase zloupotrebuvanje na polozbata i predizvicite pret koi e ispravena Makedonija.Mnogu mi e zal sto si zadoen nacionalist i nama da mozis iskreno da se raduvas na vo bliska idnina uspesite i napredokot koj ke gi ima RM
realnost, 14.01.2008 14:48:29
Nekoj ovde se obiduva da go opipa pulsot na Makedonecot, no pravi kontra efeket i mu go pokacuva nadrealinot. Ne ke se rodi takva sila koja moze da go smeni imeto vecno na edna od nastarite civilizacii vo "segasnava kurva" Evropa.
vlado, 14.01.2008 15:04:24
Narodot makedonski posaka da ne bide veke slovenski, I posaka da go ismejuva grckiot identitet. EEE-HEEEEJ!!!?????? Ciganskoto show ima kraj!
Kole Mangov, 14.01.2008 15:15:49
Ne samo na Mejer tuku i na nashata vlast I na novinarite ne im e jasno deka odnesuvanjeto na Grcija kon Makedonija ne e "spor za imeto", tuku e negacija na Makedonija kako drzava i na nas, Makedoncite kako narod.Za Grcija novinarkata Slobodanka Jovanovska e poraneshna jugoslovenska Makedonka Slobodanka Jovanovska,kako shto jas sum poraneshen...........Kole Mangov.Grchkoto odnesuvanje e povredlivo.Vo makedonskata javnost samo pretsedatelot Crvenkovski za grchkiot vesnik "Katemerini" deka FIROM e povredliva kovanica, kako shto e za;pishano vo "Utrinski vesnik" od 4.6.2007 godina.Ovoj nastap ed vistinska upatenost kon zashtita od grchkoto povredlivo odnesuvanje,zakoe jas da znam angliski jazik bi ja tuzel Grcija za nadomest na shteta vol Strazbur.
Ahil Tunte, 14.01.2008 15:43:00
Kako shto ednas kazha Igor Janev: Grcite ne pravat maloletni koga ni stavaat Imeto. Ako nemame roditelite, nie sme kopilinja! Imame, demek, samo kumovci. So kopilanjsko Ime na drzavata, sakaat da khazat deka sme KOPILJANSKI narod. Mozhe li da postoji pogolema navreda?
tasa, 14.01.2008 15:46:34
prekinetegi odnosite so evropskata unija. ne vi treba evropa, oti evropa e poskapana od vas. taja ista postrana evropa ja delese makedonija, i sega ocekuvate tie pederista da vi pomognat! slobodno kazetemu deka ne ve interesira evropa. na kraj kraista, sto ima evropa so imeto? ami grcite ne mu smeta imeto mu smeta makedonija, ete toa e problemot. firomskite nadri politikanti se odnesuvaat mnogu servilno so evropa kako evropa da e spasot za makedonija. udreteja glavata od dzid!
S, 14.01.2008 15:53:48
Sramota ! Detska shala ! Go povikuvam diplomatskoto prestavnistvo ili sovetotot za integracija vo Evropa da isprati protesna nota do Monsieur Eric Meijer.
Marija, 14.01.2008 16:17:07
Do site 'sloveni' koi ja negiraat makedonskata drevna istorija, Da si znaat deka: ova ne e negacija na makedonskata istorija tuku e negacija na makedonskata nacija. Ova e plan kako da ne unistat. Ako go smenime identitetot, imeto, istorijata, jazikot...(posle toa kojznae sto ke izmislat) ne postoime!
ORN, 14.01.2008 16:52:17
Dali nekoj ke kazi deka Makedonija e samo i samo Republika Makedonija i nisto drugo? Dali ne postoi i drug del od Makedonija nadvor od granicite na Republika Makedonija? Ve molam DA ili NE... Pa ima Severna i Juzna Koreja, imase Zapadna i Istocna Germanija. Pa ako severniot del na Makedonija vleze vo EU i se obedini so juzniot i istocniot del od Makedonija so imeto "Republika Severna Makedonija", sto e toa tolku tragicno, Ve molam nekoj da mi objasni... So golema pocit do site "Srekna Ni Nova 2008 Godina"
Primer, 14.01.2008 17:01:53
Abe mnogu mlatite prazna slama.Grcija samo go brani svojot identitet i istorija.Ako mislite deka imate pravo dajte i pokazete mu na svetot:so materilani dokazi deka imate pravo na upotreba na imeto.Najdete takov ili takvi dokumenti za vasite koreni...No ne od istoriski citanki od Skopje, tuku od istoriski arkivi na primer vo Germanija, Svajcarija ili Avstrija.Sega zasega posto gi nemate ovie materialni dokazi , imam pravo da davam predlog za novoto ime na drzavata:Neka se imenuva kako Republika Ajvar, a graganite ajvarci.......hahahahahah....
Vineam Makedonski, 14.01.2008 17:39:39
Rio ako e tocna adresata ke probam da stapam so nego vo kontakt i malku da go prosvetam ne mi e jasno takov politicar da bide slep no se e mozno i kako moze da mesa babi i zabi francuska salata narecena Makedonija ima i sladolet narecen Makedonija so mnogu ovosje no toa nema vrska so istorija i politikata...a za statuite i za spomenicite na kulturata ke videme ke probam i da go proset niz makedonija pa neka razmisli za sto zboruva...
vojvoda, 14.01.2008 18:03:40
MAKEDONIJA...i nisto drugo ne e vazno,prekrasni komentari braka i sestri MAKEDONCINJA,golem pozdrav,dolu grcija,albanija,se drugo sose evropa u.p.m.neka idat,a albancite ako sakaat vo evropa neka im dadat vizi i AJTodtuka magla,barem ke se ocisti gubreto,da zivee MAKEDONIJA!!!za mn.god.VASILICA
sladj, 14.01.2008 18:45:16
kako bi bilo toj istiot Eric Mayer, da prati edno protestno pismo do Holywood, kompanijata Metro Goldwin Mayer, onaa so lavot ..da ne go koristi poveke negovoto ime, zatoa sto covekot si ima eksluzivno pravo?! Erik, aj soberi si ja toa toa tasnata i shishenceto so voda i pravec penzionerski dom!!
Goce nikoloski, 14.01.2008 18:57:02
Ovoj Mejer mozi da odi vo tripickimaterini i da ne zboruva i da dava izjavi za nesto za koe sto neka pojma i ne ja poznava istorijata na Makedonija tuku pottiknat od negovite grcki prijateli kazuva gluposti koj sto mozat samo da ja oddolgovlecuvaat zanesenosta na grcite oti sepak nivnata teza ke drzi mesto vo EU i ponasiroko. Makedonija so nezinoto ustavno ime vo NATO, a za EU siguren sum oti i mnogu Makedonija nema i netreba da ja interesira oti Evropa bila, e i vo idnina ke bidi dvolicna.
od Gasterbajter, 14.01.2008 21:19:20
Do nekade realno, so nasata plitika ,sto na um toa na drum, sto nie, jadnici si ja praktikuvame odamna,Taka denes si dozvolivme ova dedence, da ne udri po nos.Nas ne boli razbirlivo, ama mora da se razmisluva,za se pred da se napravi nesto.Aerodromot , so ime kako provokacija , koga najmalku ni treba,nesoglasuvanje vo drzavniot vrv, istaknuvanjeto na statuite pred vladata, isto provokacija.Albancite i ne gi smetam kako nekoj Faktor, gledam sega se prcat , vo komentari, ama ostajte gi.Isto nasa greska vo minatoto, sto se nadevam moze da se popravi.Edno da vi e na um, so kurvata Evropa mora da se odnesuvate kurvinski.Vo Evropa ne pali balkanska "dusa"za emotivni potezi, morame da pocekame, se do vlezot vo taa "javna kuka" Evropa.(jas "ziveam" tamu)
DOSTA SPIESH MAKEDONSKI NARODE!, 14.01.2008 22:00:20
Do DOSTA SE PREPRAVAVTE: Od koga toa Aleksandar Makedonski e helenist?!? Nepismen li si? Da ne uchesehe od komunistichkata istorija deka Aleksandar e helenist? Pa zoshto togash taa drzhava se vikala Makedonija? Da ne sluchajno Makedonija vo prevod znachi HellAss? Od takvite kako tebe luzeri ne mozheme da odime napred... defetistichka kreaturo od "chovek". Kade ischeznale Makedoncite, da ne isparile kako Maite i Inkite? Zoshto deneshni potomci na Makedoncite vo Iran, Pakistan i Avganistan imaat isti zborovi kako nashiot jazik Makedonski, a ne grchki?!? Vizantija e vsushnost obnoveno carstvo (Hristijansko) na Makedoncite!!!
13.01.2008, 18:44

„УТРИНСКИ ВЕСНИК“
ЕЛЕКТРОНСКО ИЗДАНИE

    


Site Meter


Време
Скопје, 25°C

Ведро

Сабота
Сончево
Макс: 30°C, Мин: 12°C

Недела
Делумно облачно
Макс: 30°C, Мин: 16°C
овозможено од Yahoo! Weather
НајчитаниНајкоментирани
Вкусен агол
На чекор до клонирани бебиња
Научниците создадоа ембриони во лабораторија кои „би можеле да пораснат до целосна форма“...
(ВИДЕО) Сто најдобри песни според „Ролингстоун“

Дневник  | Вест | Теа Модерна | Огласник24

Онлајн издание | Вести | Магазин | Спорт |
Печатено издание | На прво место | Политика | Македонија | Економија | Хроника | Едиторијал | Мислења | Писма | Свет | Култура | Спорт | Скопје | Шарена | Некролог | Време | Хороскоп | Што прават денеска | Фељтон |