Број 2937  понеделник, 16 март 2009
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Анализа
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Хороскоп
Што прават денеска
Фељтон

Претходен број


Site Meter
На прво место

Партиите плаќаат по триста евра од секунда за рекламирање!?

Чии пари трошат партиите и од каде им се толкави суми за реклама, прашуваат помалите партии

Жаклина Хаџи-Зафирова

Триста евра од секунда рекламирање на телевизија за време на вести бараат скопските телевизии за политичко претставување за претстојните избори. Помалите политички партии се откажуваат од намерата да ја прифатат оваа сума, со која велат дека не им се дава еднаква шанса да се рекламираат како и другите партии.

„Цените се премногу високи. Ако се видат ценовниците што се нудат за спотови, реклами и за билборди, се поставува прашањето чии пари трошат големите партии и од каде им се толкави суми, посебно за електронските медиуми, бидејќи една секунда на телевизија чини колку цела страница во колор во весник“, вели лидер на една од помалите партии. Од телевизиите се правдаат дека се работи за суми кои се деловна тајна, ако тоа не им одговара на партиите, тогаш не мора да се рекламираат.

Ценовниците за рекламирање за овие избори веќе се објавени и се јавно достапни на веб-страницата на Државната изборна комисија, а од Советот за радиодифузија укажуваат дека станува збор за информации кои според Изборниот законик и' се достапни на јавноста.

Канал 5 телевизија води со високите цени за рекламирање во текот на емитување на вестите. Секунда рекламирање пред вестите за економија, кои се емитуваат на телевизијата во 17 и 19,30 часот, чини 300 евра, додека пред и по вестите е 200 евра. За минута емитување платена политичка програма телевизијата наплаќа 2.500 евра, иако има и попусти.

Цената за емитување промотивни спотови на Сител телевизија е 200 евра за секунда од 17 часот до полноќ, колку што е и цената на спотовите во текот на викендот. За емитување политичка презентација цената е 4.000 евра за минута од 17 часот до полноќ.

Слични се цените за емитување на рекламните спотови и на А1 телевизија. Цената за емитување спотови по најавата на вести во 19 часот е 260 евра за секунда, додека пред вестите е 130 евра. А1 телевизија има посебни цени за емитување рекламни содржини во секоја емисија. Директорот на А1 телевизија, Дарко Петрушевски, вели дека имаат попусти за рекламирањето, а тие им нудат еднакви услови на сите партии. „Во однос на претходните избори, мислам дека цените се исти“, вели Перушевски.

Другите телевизии се поевтини. Сто евра чини рекламирањето на Телма телевизија во вид на платена политичка програма за минута во периодот од 16 до 1 часот по полноќ. Телевизијата предвидува и попусти. Директорот на телевизијата, Ристо Лазаров, вели дека цените се деловна тајна.

„Најпрвин треба да се каже дека цените на ТВ-рекламите воопшто во Македонија се убедливо најниски во регионот. Секоја телевизиска куќа посебно си ја утврдува својата деловна политика. Сите ние сме на пазарот и сите зависиме од него. Како медиуми и како корисници на рекламен простор, исправени сме пред суровото правило: колку пари - толку музика. И толку попусти, се разбира“, вели Лазаров. Тој коментира: „Телма реши да не се појавува на пазарот со зголемени т.н. изборни цени на рекламниот простор. Не сакаме да бидеме дерикожи, но исто така, не допуштаме некој да не' потценува. Телевизиите не се единствената расходна ставка во изборната кампања, односно висината на другите издатоци за рекламирање не е ништо пониска. За нас е најважно на сите да им гарантираме еднакви услови, а ако сме ја претерале со цените – самите ќе ги трпиме последиците“, објаснува тој.

Помалите партии претпоставуваат дека цените за ТВ-рекламирање се намерно набилдани, бидејќи големите партии се блиски до дел од медиумите кои се национални концесионери, па се сомневаат дека можеби тие на поинаква основа ги регулираат рекламирањата.

„Ако се види минутажата на спотовите и каде се рекламираат големите партии, очекуваме дека за време на викендот и на тоалетна хартија ќе ги стават своите ликови. Се плашам да го отворам фрижидерот да не ми излезе Коце Трајановски оттаму“, вели челникот на една партија, шегувајќи се околу рекламирањето. Но, тој вели дека, сепак, темата е сериозна, бидејќи според него, се поставува прашање чии пари трошат партиите и што е уште поважно, од каде им се парите за рекламирање.

„Прашањето е од каде им се толку пари и дали преку изборните сметки што ги отворивме на изборите ќе се платат трошоците на партиите?“, прашуваат помалите партии.


Статијата е прочитана 706 пати.

Испрати коментар

Од: Македонија
Датум: 16.03.2009 01:23:21
Прво да платат дпмне за лани предвремените...зошто им беа...со толку пратеници не успеаа ништо да сменат од законите...што ги донесе сдс.....е па нека појде на нивно конто сета пропаганда и сето ѓубре од плакате што го прават...Нема гласање за осветници на народот....Сами да се гласаат сите партии...никој саглам Македонец нема да гласа..или пак ке гласа неважечко....
Од: Гласач
Датум: 16.03.2009 08:38:54
Држава без гласање не бидува. Затоа, оној кој не мисли да гласа, нека не го користи името Македонија. А, малите партии-сателити на ВМРО нека престанат со нивната пропаганда „сите се исти“! Нека го прашаат ВМРО од каде толку пари. Партијата на власт е секогаш и секаде на тапет на јавноста. Само кај нас никој не се осмелува јавно да ја апострофира.
Од: Aco Kalanoski
Датум: 16.03.2009 08:52:18
Dali se cenite za reklamiranje najniski vo regionot nitu e prashanje na koja treba da se odgovara, nitu pak teza koja treba da se argumentira vo prilog ili protiv istata. Prashanjeto e od kasde naodjaat partiite pari da gi platat reklamite. Ako gi soberete brojot na reklamite, nivnite minutazzi za vreme na kampanjata i troshocite za mitinzi i nastapi voopshto na edna politicka partija, toj treba da odgovara na sostojbite na nivnite smetki ili da otidat vo minus (ako zele kredit). Postoi revizor koj toa treba da go proveri toa i ako ima propusti da go izvesti JO. Samo taka ke se spreci nelegalniot tek na parite, a partiite i izborite ke prestanat da bidat glavna korupciska karika. Kaj vladeackata partija odgovornosta e pogolema. Imeno, site dosega , a ovaa segashnava, ne e isklucok, bezmilosno troshat drzavni pari za reklamiranje vo vreme koga ima izbori. Mnogu e cudno shto site mozni manifestacii (od ceshmi do seriozni investicii se slucuvaat tokmu sega).
Од: Lamja
Датум: 16.03.2009 14:55:47
najdobro e da go vratime komunizmot pa da nema izbori da ne trosat pari na reklami i tie pari da odat samo kaj crvena burzoazija
Од: Bage
Датум: 16.03.2009 14:59:35
А за стечајците НЕМААТ пари! За млекарите кои ги измамија НЕМААТ пари! За отпуштените работници НЕМААТ пари! За социјалните случаи НЕМААТ пари! За работниците кои животарат по фабрики и кои не земале плата со месеци НЕМААТ пари! За таа 1 секунда рекламирање ИМАат 300 евра. Од само една секунда можат да им дадат месечнопари за едно лепче на ТРОЈЦА стечајци.

Најди! во Утрински
На прво место
Во светот се бараат решенија за кризата, кај нас чаре се отказите
Средношколците ја внесоа Македонија во ЕУ, во симулација