Број 3298  петок, 04 јуни 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Магазин

Site Meter
Економија

За три месеца увезени 16.000 стари возила

Вкупно се увезени и оцаринети 18.256 возила, од кои само 1.675 се нови

Маја Томиќ

Се' поеуфоричен станува интересот кај македонските граѓани за увоз на стари возила. Податоците од Царинската управа запрепастуваат. Од 13 март, откога Владата ја зголеми старосната граница за увоз на половни возила до 15 години и ги коригираше акцизите и царините, па до 1 јуни, во земјава влегле вкупно 18.256 возила од странство. Од нив, дури 16.581 се половни, а само 1.674 нови. Притоа, половината и од новите и од старите коли се дизел.

Од Царина велат дека од овој увоз се инкасирале во буџетот околу 10 милиони евра. Ако се земе дека во просек едно возило чини околу 3.000 евра, а на тоа се плаќаат (најчесто) еден отсто царина и плус 18 отсто ДДВ, просечните вкупни давачка по возило изнесуваат од 600 до 700 евра.

„Заработувачката на државата е уште поголема. Не е така како што кажуваат надлежните во весниците, само еден отсто царина. Тоа важи само за оние коли со Еуро 1 стандард, односно постарите модели. А, такви речиси и не се увезуваат, туку се сите со повисоки стандарди, така што царината е поголема, 3, 4 или 5 отсто. Со сите давачки се собираат уште 27 отсто плус од цената“, вели еден увозник на половни возила. Тој додава дека најмногу се увезуваат автомобили „поло“, разни модели на „опел“, „голф“, „пунто“ и на „ауди 3“.

Очигледно е дека се' помасовната определеност на граѓаните за стари возила е одраз на нискиот животен стандард. Бидејќи, кој може со плата од 200 до 300 евра да си дозволи нов просечен семеен автомобил, што чини 10.000 евра. Така, во последно време, повеќето кои веќе поседуваат стар автомобил го продаваат, додаваат уште пари или земаат кредит и си набавуваат од странство, во секој случај, подобро и поново возило од она што веќе го имале.

Дали растечкиот тренд на увозни половни автомобили ќе ја сотре потрошувачката на новите возила? Дали домашните увозници ги фаќа паника? Тие јавно не го признаваат тоа. Но, бројките покажуваат лоши состојби. Погоре веќе се спомена дека од вкупниот увоз на возила за еден и пол месец, само 1.675 биле нови, или околу 10 отсто од вкупно увезените.

Според податоците од Сојузот на стопански комори, пак, за четири месеци од годинава, од јануари до крајот на април, биле продаден�� 2.640 нови моторни возила, што е за 30 отсто помалку од истиот период лани, а за 54,72 отсто помалку од тој период во 2008 година. Продажбата на возила во првите четири месеци од годинава е на нивото од 2004 година, информираат од ССК.

Увозниците, генерално, ценат дека увозот на половни возила е само една од причините за намалената продажба и додаваат дека старите коли не ги сметаат за рамноправна конкуренција, затоа што станувало збор за различна категорија клиенти. Намалениот интерес го поврзуваат и со ланската криза и со се' уште стегнатите, ригорозни услови на банките за кредити и на лизинг-компаниите. За да ја подобрат продажбата, увозниците од лани започнаа да ги намалуваат цените на одредени видови коли и до 1.500 евра. За некои луксузни автомобили, пак, по намалувањето на акцизите, снижувањето на цените беше во просек 500 евра. Досега напорите на увозниците очигледно не дадоа резултати, бидејќи продажбата паѓа во континуитет.

„Воведовме некои новини во понудата и лани и од почетокот на годинава, имаше и извесни корекции во цените, затоа што мораме да ја следиме конкуренцијата. Но, и покрај тоа, генерално, продажбата на нови автомобили паѓа. Конкретно не сме погодени директно од увозот на старите возила, бидејќи нашите клиенти се поинакви. Кај нас се чувствува стагнација на услугата, замена на старо возило за ново. Веројатно луѓето чекаат некој поповолен период и пад на цените за да го сторат тоа“, вели Златко Калеников, претседател на Групацијата на увозници на моторни возила и застапник на „Сеат - Кадис“

Зоран Дојчиновски од „Авто Македонија“ посочува дека за да ја зголемат потрошувачката, малку ги намалиле цените на одредени видови повисоки класи возила. „И ние се сочуваме со намалена продажба. Не сме имале од скоро сериозно намалување на цените, освен на одредени модели за чиј увоз беше изразено намалена акцизата, како што е ’круз‘, кој поевтини за околу 500 евра“, вели Дојчиновски. Тој додава дека увозот на стари коли не е главна причина за падот на продажбата, туку имало и други фактори, меѓу кои и отежнатото давање кредити од банките. (М.Т.)


#
Статијата е прочитана 3621 пати.

Испрати коментар

Од: J.S
Датум: 04.06.2010 00:12:10
Едно големо БРАВО за увозникот кој што туку измисли нов систем на пресметка на царина според еколошки стандард ЕУРО 1 а воедно исмисли и нови царински стапки од 3% и 4% :) Ако може некој да ми го каже Службениот весник за да видиме каде се пропишани истите ? :)
Од: velesanec
Датум: 04.06.2010 01:48:16
kolava ja vnesov na 18 mart. iako se imam plateno i pred 40 dena e registrirana uste ne mozam da zemam tablica oti MVR 40 dena ne moze da ja napravi Interpol proverkata. a tie retardiranite slovenci za 5 minuti mi izdadoa i soobrakajna i zelen karton i osiguranje i tablicka i uste pa mi vikaat ,,srecan put,,. toa e toaaaa. dzabe eeeee.
Од: aleksandar
Датум: 04.06.2010 08:21:31
davackite se pogolemi,za kola od 3000eur.davckite se okolu 1500 ,ne ste dobro informirani.
Од: Штедач на енергија
Датум: 04.06.2010 08:22:57
Машала, ова е прилог во борбата на Грујо за заштита на околината и за зголемување на енергетската ефикасност. Експертска јавност, каде си?
Од: saso
Датум: 04.06.2010 08:31:03
Se slozuvam so konstatacijata na Kalenikov, dilerite treba da pocnat da ja praktikuvaat opcijata staro za novo no konecno so realna procenka na staroto vozilo ako sakaat da prodolzat so biznisot.Sekoj saka da bide isplaten vo gotovina i da si nema nikakva obvrska so prodavanje na staro vozilo. No na kraj na kraistata ..pa sto im e niv rabotata. Imeno i nekoj so 2 godini staro vozilo saka da promeni za fer doplata nov model no na dilerite toa im prestavuva problem..Sovet:Napravete go toa sto pobrzo za da ne gi osetite zagubite uste poveke..
Од: Petar
Датум: 04.06.2010 08:32:30
Kolite gi uvezovme. Gi plativme site davacki no sega veke dva meseci cekame MVR da ni izdade tablicki. Katastrofa. Cekam makedonski tablicki od mesecv april. Navodno cekale potvrda od interpol. Kakva i da bese potvrdata ke stignese za mesec i pol.
Од: nova krava
Датум: 04.06.2010 11:41:47
Svedmilk go nema, no Vladata najde nova krava za molzenje. Ne e vazno sto go nosime krsot od Evropa. vazno e deka vo totalno prazniot budzet vlegoja novi milioni evra. Mozebi cistenjeto na gjubreto od koli vo Evropa, kje ni ovozmozi pozitivno mislenje za otpocnuvanje na pregovorite za vlez vo NATO. A, zaboraviv. Uste kolku milioni evra kje vlezat vo budzetot od nabavkata na rezervnite delovi za uvezeniot krs? Toa go znae Stavrevski
Од: Vasko
Датум: 04.06.2010 13:14:32
Koj kogo laze?Koja carina e tolkava be, dali se tie svesni kogo lazat, sopstveniot narod? Pa za kola od 2000 evra baraat 1200 evra davacki be ejjj! Ziva prevara i laga e seto toa so uvozot na polovni avtomobili i cista blamaza, a da ne recam legalna pljacka na siromashniot makedonski narod!Neka dojde toj maz od vlada i neka pomini kola so 500 evra davacki da go vidam! Zosto lazat ne mi e jasno?A i neka dat cifra kolku bugarski koli se carineti do sega,neka ne se blamirat, oti taa cifra ke bide 2%! Sramota e toa sto go pravat , sram da mu e!Pa sme sakale EU, so vakvi zakoni ne sme ni za Afrika i Tunis!

Најди! во Утрински
Економија
Бизнисмените се разочараа во Владата
Се' поголеми надежи во соларната енергија
Пандев ја пресече лентата на Прокредит банка во струмичка НАМА
Атина парализирана од штрајкови
Огревното дрво чини до 2.500 денари
Заштеда на енергија и до 60 отсто
Рецесијата продолжува
Извозот во светот зголемен за 27 отсто