Број 3439  вторник, 23 ноември 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска








Site Meter
Едиторијал

ЕДИТОРИЈАЛ

За животот се работи

Горан Адамовски

Тричленото семејство Стојановски не успеа да стигне до својот дом во Кичево. Возејќи се во својот „опел корса“ на пат кон Кичево, им се испречи БМВ, кое директно удри во нивниот автомобил. Таткото, кој го возел автомобилот, мајката и 13-годишната ќерка заминаа од овој свет. Другата ќерка ќе треба да се помири со судбината дека ќе продолжи без своите родители и помалата сестричка.

Оваа тажна приказна беше испишана завчеравечер на македонските патишта. И за жал, не е единствена. Речиси секојдневно по некое македонско семејство е завиено во црно. Пешаци, возачи, совозачи, патници, моторциклисти, велосипедисти... Сите тие се потенцијална жртва на разулавениот сообраќаен билтен.

Причините за несреќите се знаат: непрописно престигнување, преголема и неприспособена брзина кон условите на патот, непочитување на правилата за првенство на минување, непрописно и невнимателно свртување, недржење прописна страна и правец на движење, непрописно разминување, возење под дејство на алкохол... Додајте ги новите автомобили што им даваат лажна самодоверба за сигурност зад воланот на возачите, како и лошите патишта и слабата сигнализација - ете зошто опасноста демнее зад секој агол.

Што да правиме? Па да почнеме од некаде да ги средуваме работите. Надлежните велат дека и покрај сите објективни и субјективни фактори што влијаат врз бројот на несреќите, сепак, статистиката немилосрдно покажува дека во 95 проценти од несреќите вината лежи во возачите. Не е важно колку е релативна девизата на повозрасните - дека во нивно време за да добиеш возачка дозвола требало да возиш како професионалец, а дека сега за дозвола треба само да знаеш да ја стартуваш колата и да ги препознаваш брзините, но факт е дека дел од денешните возачи немаат основни шоферски познавања!

За возачката култура во земјава е излишно да се трошат зборови, но не сфаќаме дека со непочитувањето на прописите и на правилата во сообраќајот, всушност, самите себеси си ставаме нож под грло. Високите казни за сообраќајните прекршоци, изгледа, не помагаат. Неколкуте стотици евра и потенцијалното одземање на возачката дозвола слабо влијаат кај оние што престигнуваат каде што не треба, поминуваат на црвено, возат 150 км/час на места каде што е дозволено само 60. Можеби и полицијата треба почесто да биде на терен на патиштата низ земјава, а не само по градските улици (особено во Скопје каде што нон-стоп се казнува и за неврзан ремен), иако не е толку мал ниту бројот на возачите што негодуваат оти „џандарите“ дремат по цел пат меѓу Охрид и Скопје и само чекаат „жртви“, оти платата им зависи од бројот на казните што ги пишуваат. Никако не си со полицијата...

Би помогнало и кога возачите би ги знаеле основните правила за итна помош, кога во возилата би се поседувал противпожарен апарат и други задолжителни алатки што можат да помогнат, кога возилата најрегуларно би го минувале техничкиот преглед.

Но, време е и државата да направи нешто со патиштата. Да се санираат дупките, да се постави осветлување, да се прошират делниците каде што е најфрекфентно, да се постават заштитни огради каде што најчесто има излетувања. Немањето пари не е изговор, оти „за животот се работи“.

Токму во неделата беше одбележан Светскиот ден за сеќавање на жртвите од сообраќајните несреќи. Секој ден 3.000 луѓе ги губат животите во сообраќајки. Во 2020 година се очекува таа бројка да се зголеми за повеќе од двапати. Нашите експерти предупредуваат дека и Македонија ќе го следи светскиот тренд. Ако не почне нешто да се менува - жртвите на сообраќајки во Македонија веќе нема да бидат ниту вест. Нема ниту да се потресуваме ниту да се шокираме.


#
Статијата е прочитана 1641 пати.

Испрати коментар

Од: Slovenija
Датум: 23.11.2010 12:16:37
Se soglasuvam so tekstot no za mene bidejki vozam niz Slovenija i EU najgolem krivec za prekrshocite sto se pravat vo MKD e patnata infrastruktura i najmnogu signalizacijata bidejki spored iskustvata gledam deka vo Slo. znaci ima na sekoj cekor i tolku dobro oznaceni da i slep covek moze da gi vidi a vistina e deka policija ne mozesh da vidish po patot da stopira edinstveno ako zgreshish togash od nekade se pojavuvaat inaku ne stopiraat bez razlog ako si vozish po pravila Taka da gi molam nadleznite da obrnat vnimanie i vidat kako e toa sredeno vo drugite drzavi
Од: kosta
Датум: 23.11.2010 13:04:43
Sega ovoj ke izbega na Kosovo, i nikomu nisto. Devojcinjata ke rastat bez roditeli i cel zivot ke se macat sami. Toa e makedonija.(so malo M)
Од: Kalimero
Датум: 23.11.2010 17:03:26
Nema sto novo da izmislime, samo treba zakonite da vazat za site, bez razlika na verska, rasna, partiska i kakva i da bila pripadnost. Da se znae deka za eden ist prekrsok ke ima ista kazna i za portokalovite prerodbenici i za obicnite smrtnici. Ne vo pomalite mesta da ne smee policaec da kazne nekoj od portokalovata bagra, oti utre komandirot ke mu ja skine glavata. Da se stavat sobrakajci po rabota, a ne po partiska zasluga. Koga sekoj isto bi odgovaral pred zakonite nema so motor da gi gazat pesacite na pesacki i nikoj da ne odgovara
Од: Дејан Кичево
Датум: 23.11.2010 17:38:23
Се согласувам со тебе Коста... Нека почиваат во МИР...
Од: marsovac
Датум: 23.11.2010 20:23:55
Jankulovska neka ne pravi FINTI i da ne se PRAVI MNOGU INTELIGENTNA a NE E bidejci GOLEMITE kaznite ne se da se namalat soobracajnite nesreci TUKU DA SE ZGOLEMI BUDZETOT !!!
Од: marjan
Датум: 24.11.2010 08:43:57
Od Kumanovo da se stigne vo Skopje so kola patarinata kosta poveke otkolku benzin sto ke potrosi kolata.Da ne zborime za avtopatot, kako korito na presusena reka e.Zatoa 90% patnicki vozila go koristat stariot pat preku nikustak koj e tesen,poln so krivini,optereten od soobrakaj zasto i kamioni i sleperi se poveke go koristat i e poln so mrtvi tocki.Mnogu familii se zacrnija od soobrakajki na toj pat,ama alcnata nasa vlast nikako da gi namali patarinite za da moze lige da vozat po iskopaniot avtopat koj e pust i neiskoristen vo odnos na stariot pat Kumanovo -Skopje.Od tragediite na narodot vlasta se hrani,a isto pari ke sobere i ako ja namali patarinata za 80%,narod ke ide po avtopat,ama na vlastite ke im falat tragedii.

Најди! во Утрински
Едиторијал
 


Moldovan president rejects treaty with Romania as 'illegal'
Balkans must fight harder against organised crime, says EU
New Hungarian media law proves controversial