Број 3043  четврток, 23 јули 2009
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска

Претходен број


Site Meter
Писма

Винска култура, вински туризам

Драгољуб Марковски, Кутина

„Утрински весник“ од 16 јули пренесе скромно подготвена вест на МИА под наслов „Винарите бараат развој на винскиот туризам“. За жал, и самата вест не влева оптимизам. Би се обложил дека една анкета меѓу граѓаните, па и кај винарите, би покажала оти под вински туризам - речено „оголено“ - се подразбира начин, пред се', на гостите од странство, да им се продаде што поголемо количество вино. Тоа би била наивна и не многу коректна мисла, при што најмалку во прашање е квалитетот на македонското вино.

Во еден „сеопфатен“ поглед на винскиот туризам се констатира дека природата на винарската индустрија води кон нејзиното соединување со туризмот. Иако винскиот туризам, несомнено, е најкорисен токму за винарската индустрија, негови многубројни видови знаат да бидат изненадувачки. Илустрација за ова е посетата на група црковни луѓе на една винарска визба на Нов Зеланд. Тие веднаш на водачот му кажале оти не пијат вино, но дека ги интересира како тоа се прави. Јасно е дека и од вакви гости туризмот има корист, од ноќевање до купување сувенири.

Се надевам дека „Утрински весник“ ќе најде мотив да и посвети внимание на оваа современа и мошне корисна и интересна дејност. Па, и да посочи во која насока треба да се чекори во развојот на винскиот туризам во Македонија. Од мое гледиште, прво би требало револуционерно да се подобри винската култура, односно знаењата за виното – кај граѓаните, продавачите, угостителските и туристичките работници, луѓето од власта, царината итн. Со култура на виното под рака оди потрошувачката, која е сега во Македонија на бедно ниво - 8 литри на жител, додека кај развиените туристички земји е повеќе пати поголема (во Франција 55 литри, Италија 48, Португалија 47, Словенија 44 литри). Со исполнувањето на наведените услови, на туристите од странство веќе по првата комуникација со граѓаните во земјава, ќе им биде јасно дека се дојдени во царска земја на виното.

Повод за веста на МИА е неодамнешната посета на македонските винари на Баварија, Германија. Како „став на винарските визби“ МИА наведува и дека „квалитетот на македонските вина не заостанува во однос на германските вина“. Машала! Ова е несериозна констатација, односно коментар кој само може да му наштет�� на македонското винарство.

За да биде појасно, ова тврдење не се потпира на ништо (каде и од кого се споредувани германските и македонските вина?). Или вака: дали на „авторите“им е познато колку е долга историјата на винарството во Германија, за кое се знаело и во време на Цезар, во 3 век. Дали тие знаат дека долината на Рајна дава фантастични и скапоцени бели вина, каков е рајнскиот ризлинг? Па, да Германија произведува повеќе од 14 милиони хектолитри вино (на девето место во светот), од кои 2,7 милиони хектолитри извозува. На која ниво е нивното винарство зборува и фактот дека во меѓународната стручна јавност одамна се прифатени бројни германски термини, како шпетлезе (доцна берба), ауслезе (изборна берба), или ајсвајн (ледено вино).

Вистина е дека по потрошувачката на вино Германија не е во врвот (25 литри по жител). Тоа се објаснува со големата традиција во производство и потрошувачка на пиво. Најмногу во Баварија, да потсетам, покраината која ја посетиле македонските винари.

 


#
Статијата е прочитана 537 пати.

Испрати коментар

Од: Mitko
Датум: 23.07.2009 10:04:10
Potpolno se slagam so avtorot na tekstot. Edna rabota e deka ne mozeme da razvieme BILO KAKOV turizam ako avionskiot bilet za Makeodnija e poskap pd biletot London ili Pariz- New York! Nitu ako nemame soodvetni patista ili dobra razviena zeleznica. Vtora rabota e sto si lepime etiketi samite vo stilot "Makedonskite vina ne zaostanuvaat..." i si stavame taka, og djuture, vo glavata deka sme vo se najdobri (najdobri vina, najljubezen narod, nezagadena hrana)! Si stvarame mitovi i ni e milo na srceto, i si pravime nekoja nacionalna gordost. Ne znam zosto bavarskite ili francuskite vina se tolku poznati vo svetot a makeodnskite ne se! Znaci nesto im fali! Pa treba da se pratat nasive na strana, da naucat nekoja tehnologija da se unapredat. Demek nasata "T'ga za jug" e fantasticna! Ne, zarem ima tolku ubavo vino vo svetot?! Mani Rajnski rizling, mani Bordo... Bre Makedonce, centar na svetot si, nema sto!

Најди! во Утрински
Писма
Крушево е избришано од географската карта