Број 3420  понеделник, 01 ноември 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Фељтон
Вести








Site Meter
Политика

И платите на учителите - на ачик?

Министерството за образование ќе има комплетна контрола на сето она што ќе се работи во училиштата

Жаклина Ѓорѓевиќ


Наставничките плати, статусот на професорите, дали се вработени и од кога, колку часови држат и во кои класови, дали во моментот се на работа, податоците за учениците, кои се, каде живеат, нивниот успех. Сето ова во иднина ќе биде под лупа на министерот за образование и наука, Никола Тодоров, но и на куп луѓе што се ангажирани да работат на проектот за електронска евиденција во училиштата. Она што беше досега на хартија отсега ќе биде ставено во електронска верзија и ќе може да биде постојано на увид со еден клик на компјутерот.

Министерот пред два дена го најави овој проект како еден од најголемите во ресорот за образование, но на него со резерва гледаат во училиштата. Добро е, велат директорите, што ќе може во секое време да се има увид на она што се работи во училиштата, но прашање е дали со него нема да се навлезе во приватноста на наставниците и учениците, бидејќи, сепак, нивните лични податоци ќе можат да ги видат поширок круг луѓе, односно и администратори во Министерството и во општините.

Преку двете веб-апликации, информациските системи за управување во образованието и со човечки ресурси, ЕМИС и ХМР, Министерството ќе има комплетна контрола на сето она што се работи во училиштата. Овие апликации ќе се користат и при државната матура и екстерното тестирање.

„Преку овие две апликации се води комплетна евиденција и распределба на сите ученици во училиштата, нивни податоци, преглед и ажурирање на нивните училишни активности, оцени и успех, преглед на книги што ги подигнал ученикот или ги вратил и преглед на нивната училишна историја, како и евиденција на сите наставници и професори што предаваат во училиштата“, изјави Тодоров, презентирајќи ги апликациите. Тој објасни дека системот за управување во образованието ЕМИС е создаден во Министерството и има цел навремено и доследно прибирање сеопфатни и точни податоци што ќе помогнат во образовните политики. Проектот би требало да стартува од идното полугодие, а со него, тврди министерот, нема да се повреди приватноста на наставниците и учениците.

Деновиве низ училиштата се пополнуваат податоците. Секое училиште ќе има своја лозинка за влез во системот, но податоците ќе се контролираат и од оператори и администратори, кои освен во министерството, ќе ги има и во други државни институции, како што се Бирото за развој на образованието, но и во општините. Министерството го објаснува ова како потреба поради тоа што „секој од нив имал своја функција, едните да ги обезбедуваат податоците, а другите да контролираат тоа што ќе се сработи“.

„Самото тоа што во системот ќе има лични податоци подразбира дека ќе има повреда на приватноста“, вели директорот на едно од скопските средни училишта, кој сакаше да остане анонимен. Тој додаде дека по укажувања од Дирекцијата за заштита на лични податоци, од лани престанале со практиката во дневниците да пишуваат што работат родителите на ученикот. „Веќе не се запишува каде работат родителите, иако тоа го знае класниот раководител. Професијата на родителите се запишува само во пријавите кога се запишуваат учениците“, објаснува директорот.

Што се однесува до платите, директорот вели дека и платниот список не е заштитен, бидејќи освен директорот, платите може да ги дознае и кој било наставник ако достави барање, повикувајќи се на Законот за слободен пристап до информациите.

За дел од ��иректорите е невозможно да се спроведе ваков проект поради тоа што училиштата не се технички опремени.


#
Статијата е прочитана 1248 пати.

Испрати коментар

Од: даскал
Датум: 01.11.2010 13:17:46
Во ред.Сето ова добро кажано,сеопфатно.Не се разбравме со која цел ќе се прави.Ако очекуваните исходи се оние истите,кои не сме ги добиле заради нецелосно спроведување на досегашните закони,тоа ќе биде само уште еден замислен проект кој не би заживеел на теренот.Друго,применетите мерки дали би се коселе со некои други реформски проекти,или ете нека се закони.Дека има простор за дејствување,заради овие таксативно наброени сегменти во образованието,има.Кај нас ни фали способноста за стриктно спроведување на многу умните идеи преточени во закон или било какви да се други правила на игра.Прекршителот треба да се санкционира,а не преку безбројниот мориторинг,да му го попречуваме неговиот пат до целта.Особено кога тој мориторинг е толку бавен и понекогаш селективен до таа мера,да овој третираниов има време на претек за алибизација на деликотот.
Од: Трпе
Датум: 01.11.2010 17:44:46
Министерот за неправда Маневски ги среди затворите,затоа секој ден му бегат затвореници.Сега министерчето за образование ке ги следел 35 илјади наставници а и учениците,како се,каде се,што работат.А да им вградат по еден чип во глава ,на сите вработени во образованието и на учениците,зарем не е интересна идеа.Јас една Трпана неможам да ја следам и не знам дали ме изневерува.Господ да чува и брани од поголема белја.Се што неможе да се направи со електрониката.
Од: Сергеј
Датум: 01.11.2010 19:39:15
...Или, каков што е „вицот“ актуелен деновиве - со сите овие „реформи“ во образованието, даскалите се се’ пописмени, а учениците се се’ понеписмени. Барем државата ја зајакнува својата контрола и врз она што треба и врз она што не треба. ( http://otpor.log.ph/ )

Најди! во Утрински
Политика
Балевска ќе била администратор, а не дипломат
Продолжуваат вложувањата
Еден кандидат за градоначалник






No-confidence vote in Kosovo government leads to snap elections
Serbian president on historic visit to Croatia
Bulgaria least competitive country in the EU