Број 3401  четврток, 07 октомври 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Вести








Site Meter
На прво место

Компјутерите во наставата се користат инцидентно

Нема подготвеност за ефективно искористување на компјутерите

Во Македонија ги нема сите услови за користење информатичко- комуникациски технологии во наставата. Компјутеризацијата е евидентна, но нема подготвеност за нејзино ефективно искористување во наставниот процес, во кој информатичко-комуникациските содржини се' уште се користат инцидентно. Недостасува и плански развој на капацитетите на наставниците за употреба на тие содржини.

Тоа се главните заклучоци во вчера објавените резултати од истражувањето „Употреба на компјутери и Интернет во образовниот систем на Македонија“, спроведено од Фондацијата за одржлив информатички развој „Метаморфозис“ и Институтот отворено општество - Македонија.

Истражувањето, спроведено во период мај - јуни годинава, вклучува анализа на контекстот и досегашните иницијативи за компјутеризација на образованието, телефонска анкета со 2.240 испитаници од цела Македонија, фокус-група со наставници, родители и ученици од основни и од средни училишта, како и интервјуа од релевантни институции за проектот „Компјутер за секое дете“ (КСД).

Употребата на ИКТ во училиштата не е секојдневна, покажува истражувањето. При нивната примена во наставата се поддржува традиционалниот модел, иако се забележуваат и други видови настава од кои најчеста е проектната. Различни предмети бележат различна употреба на ИКТ, со што најголема употреба уште има во наставата по информатика. Употребата во другите наставни предмети се' уште е самоиницијативна и зависи од наставникот. Програмскиот директор на „Метаморфозис“, Филип Стојановски, во освртот на резултатите од истражувањето истакна дека фокусирањето само на технологијата во образовниот процес дава делумни резултати.

„За компјутеризација на образовниот процес е неопходно да се создадат потребните, барем основни, електронски содржини што ќе бидат достапни бесплатно за цела јавност, особено за наставниците и за учениците. Покрај основната обука на наставниците за основни знаења за компјутери и Интернет, нивното воведување мора да опфаќа и детаљна обука за примена на основните вештини во образовниот процес, бидејќи компјутерот е само алатка што се става во контекст на ширењето на знаењето. Потребно е добро и сеопфатно планирање на процесите со вклучување на сите заинтересирани страни, со примена на инклузивност, транспарентност и отчетност“, рече Стојановски.

Според резултатите од истражувањето, 74 проценти од испитаниците сметаат дека проектот КСД одговара на потребите на образованието и ќе придонесе за подобри резултати во учењето, 39 отсто не се доволно информирани за неговата реализација, а 38 проценти оцениле дека се реализира на соодветен начин. Успешна реализација на проектот до предвидената 2012 година очекуваат 46 проценти, а 35 отсто рекле дека парите потрошени за него би биле покорисни во други намени. Наставниот кадар, според 36 проценти од испитаниците, е на соодветно ниво за спроведување на проектот. (МИА)


#
Статијата е прочитана 387 пати.

Испрати коментар

Од: Трпе
Датум: 07.10.2010 15:40:11
Македончето е интересен народ кој многу лесно сака високо да лета.Кратко кажано,фалбаџиски народ.Голем дел поради немање работа,немат доволно храна и обезбедено кров над глава.Или дел плака високи станарини во однос на примањата само да има каде да му опстојува семејството.Училиштата немат добри кровови па и хигиенски услови.Проектот монитор за секој ученик е избрзана работа.А компјутерите за кратко време застаруват ,тие се потрошен материјал.Кој ке ги обновува кога се нема пари за одржување и основни средства.Дали сите наставници треба да бидат информатичари и да немат време за да го дадат на учениците најосновното.Само со едни калкулатори децата не научија да сметат се јавуват и други проблеми.
Од: makedonec vo izumiranje
Датум: 08.10.2010 00:41:45
Kompjuterite vo obrazovanieto ne se koristat nitu 5%. Treba vek'e jasno i otvoreno da se kaze deka obrazovanieto voopsto ne bese spremno, nitu e sega za implementacija na kompj.za sekoe dete. Ne se razbiram mnogu od politika, ama izgleda i na mali deca im e jasno kade lezi zajakot ???!!!

Најди! во Утрински
На прво место
Ако снема вакцини, ќе се позајмат
Референцата како план Б






EU considers its division on Kosovo status an advantage
Bulgaria's Borisov loses ground and temper
Romanian former tennis star enters Roma controversy