Број 3097  вторник, 29 септември 2009
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска

Site Meter
Забава
Дегутантен воајеризам во реалните шоуа

Реалните шоу-програми веќе се некаков меинстрим ТВ-продукт во светот, кој постојано ги поместува етичките граници на интимноста

Јасминка Павловска


Не е познато во која прилика, по кој повод и во кое време Вуди Ален изјавил дека „во Холивуд не се фрла ѓубрето - од тоа се прави телевизиска програма“. Со почетокот на новата есенска телевизиска сезона на македонските национални телевизии и инвазијата на реалните шоуа во програмите, почнуваме да веруваме во илузијата дека сме Холивуд - барем што се однесува до фрлањето на ѓубрето. Навистина можеби доцниме зад светските трендови во тој поглед, но „задоволството е неизбежно“ зашто „Големиот брат“, „Фарма“, „Менувам жена“, „Се' за љубов“... ни дојдоа на А1 и на Сител (нешто од Србија, нешто од Хрватска) со македонско титлување, или барем со натсинхронизирани коментари на македонски. Законската форма за емитување странски програми на македонските телевизии е горе-долу испочитувана, додека идејата и содржината на овие забавни емисии се толку „широки“, што веројатно не можат да се опфатат со закон.

Навистина, забавните телевизиски програми не треба да бидат ограничени со малограѓански конзервативизам, но тоа не претпоставува дека треба да се форсира тотален невкус и да се поттикнува на ниски страсти и воајеризам во ударен вечерен програмски термин. Уште во првите епизоди на „Големиот брат“, кој само втора седмица се емитува на програмата на А1 (а ќе трае уште три месеци), беше јасно дека концепцијата на шоуто е да се случи сексуален однос пред камерите. Затоа што учесниците во шоуто, доброволно затворени во куќата на „Големиот брат“ во Белград, немаат никаква реална цел во ова шоу, освен да воспоставуваат некакви односи меѓу себе и со својата (не)обичност да ги освојуваат (не)симпатиите на ТВ-аудиториумот, кој гласа преку СМС-пораки, со посебна цена на услугата. Додека во другите шоу-програми, постои некаква, каква-таква, тематска цел т.е. треба нешто да се работи („Фарма“ - одржување на некаков селски имот, „Операција триумф“ - да се „испече“ музичкиот занает...), во „Големиот брат“ треба само да се безделничи, за да се предизвика „основниот инстинкт“. При тоа, уште на почетокот во куќата на „Големиот брат“ најмногу се истакна Македонката, па рекламните форшпани за шоуто од типот „Нашата не ги собира нозете“, во дилема сме дали да ги доживуваме како причина за „национална гордост“, да го смениме ТВ-каналот, или сосема да го исклучиме телевизорот да не се „воздигнеме од премногу гордост“.

Ефектот на реалните шоуа, к��ко главен адут на телевизиската програма, во Македонија можеби сега ја доживува својата кулминација. Подалеку од нашиот ТВ-атар, иако постојано под притисок на критиката (дури и на онаа либералната), реалните шоуа веќе се некаков меинстрим ТВ-продукт, кој постојано ги поместува етичките граници на интимноста и параметрите за бизарност. Изминатата пролет беше тема на дискусија во британскиот парламент, реалното шоу во кое Британката Џејд Гуди буквално умираше пред ТВ-камерите. Веројатно ќе треба да се навикнуваме на оваа тенденција и во нашиот ТВ-етер, зашто програмско-содржинскиот натпревар на забавните програми на нашите телевизии се одвива според поговорката: „Видела жабата дека коњот го потковуваат, па и таа кренала нога“. Во меѓувреме, слаба утеха е циничната мудрост на францускиот драматург Марсел Ашар дека „телевизијата е измислена за неписмените да имаат причина да носат очила“.


#
Статијата е прочитана 1332 пати.

Испрати коментар

Од: Toso
Датум: 29.09.2009 08:16:54
Vo nedostig na kreativnost i inovativnost na nasite ceneti TV kuki, ni ostanuva (koj moze) po cel den da se gledaat shpaksi serii, hrvatski serii, srpski serii, "emisii" od tipo Kursadzii, Golemiot brat, Farma i uste sto ne. Za zal, moram da istaknam deka recnikot koj se koristi (posebno vo kursadzii), nastanati koi realno se slucuvat (Farma, Golemiot brat, prethodno Prezivaeani, Operacija triumf ni oddaleku ne gi zadrzuvaat moralnite nbormi i baranite kvaliteti na TV emisija. Ili uste poprecizno, sekoja TV kuka treba da vnimava vo koj period ke emituva programa so poslobodna sodrzina, a pred zapocnuvanjeto da go prezentrira znakot so koj se ukazuva za koja vozrast e emisijata. Moeto prasanje e vo koja grupa ke gi podredite ovie emisii i vo koj termin ke gi prezentirate? Zvuci konzervativno pokraj postoenjeto na internetot i "slobodata" na cirkuliranje na informacii, no treba da se razmisli. - Kade odi mladinata? Koga ke imame domasna i kvalitetna produkcija (osven tn kvizovi)
Од: Ајван Доктор®
Датум: 29.09.2009 10:34:00
Одлична Анализа на малограѓанската поплава! Чувството го расипува единствено употребата на Меинстрим, поради шопингот, или филингот! :)Р

Најди! во Утрински
Забава
АУТФИТ - најдобар начин како да носите сино оваа есен
Хесус ќе стане господин Мадона?
„Оскарoт“ гo чува во тоалетот
Мрази диети, но сака да изгледа како Никол Ричи
Супермоделките се вратија за „Долче и Габана“
„Макфест“ на 19 декември под закрила на Општина Штип