Број 2781  сабота, 06 септември 2008
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска

Претходен број


Site Meter
Скопје

Двокатните автобуси ќе им ги сменат навиките на граѓаните

Експертите сметаат дека новите возила нема да бидат решение за капацитетот и брзината на превозот


Снежана Калабакова


Скопје ќе добие 100 двокатни автобуси, а граѓаните ќе мора да променат одредени навики и да се адаптираат на нивната употреба. Најавеното воведување двокатни автобуси во јавниот градски превоз предизвика поделени мислења во јавноста. Додека едни ја критикуваат идејата, други воодушевено веруваат дека со нив ќе му се врати духот на Скопје.

Сепак, некои сообраќајни експерти тврдат дека овие возила нема да му дадат нов импулс на јавниот превоз. Нема да се реши ниту прашањето со капацитетот во возилата, бидејќи тој е еднаков на сегашниот во единечните автобуси на ЈСП. Експертското мислење е дека дури ќе се зголеми и времето на задржување на постојките. Од друга страна, ќе бидат потребни и дополнителни вложувања, бидејќи ќе бидат неопходни нови решенија за вертикалните семафори, интервенции на градските дрвореди, а можеби проблем ќе се јави и кај подвозниците, доколку кај некои не се запазени градежните прописи да имаат висина од 4,5 метри.

Во зависност од производителите, двокатните автобуси имаат различни димензии. Оние со две врати се долги 11 метри, а со една 10,3 метри. Висината на возилата е од 3,8 до 4,3 метри. Ги произведуваат фирми во Шведска и Америка. Еден таков нов американски двокатен автобус чини 400 илјади евра, додека еден нов обичен автобус чини од 130 до 250 илјади евра. Возилото е климатизирано, има автоматски менувач, дизел-мотор и рампа за хендикепирани лица. Американските двокатни автобуси во споредба со единечните на ЈСП имаат многу поголема потрошувачка на гориво. Ваквиот автобус има висина од 4,3 метри и должина од 12 метри. Неговиот капацитет е 82 седишта и 28 места за стоење, што значи може да превезе максимум 110 патници, исто како еден соло автобус на ЈСП „Скопје“, кој има иста должина и ист капацитет.

Денес во светот постои тенденција да се произведуваат автобуси-возови, долги 28 до 32 метри, што е колку два зглобни автобуса на ЈСП. Ваквите возила, што ги произведува „Волво“, се пуштаат на долги линии, а излегувањето на патниците е на четири или минимум три врати, што значи брзо тргнување на постојките.

Според анализите на домашните сообраќајни експерти, најголемата оддалеченост на која секојдневно патуваат жителите на главниот град е 3 до 4 километри и пристигнуваат за петнаесетина до дваесет минути. Светските искуства зборуваат дека двокатните автобуси се користат најчесто на подолги релации, заради пот��ебното време за симнување од горниот кат. Поради косината на скалилата за искачување, многу потешко до него ќе стасуваат постарите лица. Домашните експерти велат дека безбедноста во автобусите кај нас ќе биде најголемиот проблем, бидејќи возачот ќе нема можност да контролира што се случува на горниот кат.


Статијата е прочитана 953 пати.

Испрати коментар

Од: mane
Датум: 06.09.2008 14:04:03
Со првите двоспратни автобуси, младите ги почитуваа постарите и го ослободуваа седиштето и одеа на спрат, имаше почитување. Сега наутро, малдите ги запоседнуваат седиштата,слушалките на уши од мобилките, а возрасните стојат. Никој не станува, па ете сега прилика возрасните да ги почитуваат младите и тие ќе се возат на спрат. Ете тоа ќе се случува, бидејки младината е преморена и мора да седи и да се одмори до училиштето.Ако не верувате влезето наутро во автобус. На спрат ќе се возат младите од другите градови од радозналост.
Од: kiko
Датум: 06.09.2008 16:53:56
pogolema glupost nemam slusnato jas da sum nema sansi gore da se ka4am za 2 kilometri pobrzo peski 4e gi izodam
Од: skopjanec
Датум: 07.09.2008 07:51:24
Za koja mladina dvospratni avtobusi? Posebno za srednoskolskite ucenici od Koce Metalec, od Zeflus Marku ili od Sredno Turisticko Uciliste. Pa tie za 2-3 dena ke gi demoliraat avtobusite. Treba vo sekoj avtobus ne samo policija tuku i Alfi da dezuraat. Takvi nevaspitani srednoskolci. huligani nema nikade vo svetot.
Од: milka delovska
Датум: 07.09.2008 15:38:44
vo sekoj slucaj e potrebno da se pocituva mislenjeto na strucnite lica za ovaa oblast i pritoa da se vodi smetka za nasiot mentalitet i dosegasnite naviki kaj lugeto sto go koristat javniot prevoz a ke bide potrebno da se napravi analiza na brojot na hendikepiranite i postarite; od druga strana potrosuvackata na gorivoto treba da ni bide imperativ vo vreme koga na ssekoj cekor se misli na stedenje.

Најди! во Утрински
Барај со НАБУ
Скопје
Уставниот суд, конечно, го отвори случајот за ДУП „Мал ринг“
Ќе биде пуштен лифтот на Милениумскиот крст
Италијански јазик во библиотеката „Браќа Миладиновци“