Број 3084  сабота, 12 септември 2009
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска

Site Meter

Последното патување на бродот стар 85 години

Фотографија објавена на Интернет каде што се гледа моментот пред бродот целосно да потоне

 

Туристичкиот брод „Илинден“ последниве деветнаесет години без застој пловеше по водите на Охридското Езеро, превезувајќи туристи и патници. Последната туристичка прошетка со бродот беше кобна. Тој потона завчера, во близина на автокампот „Елешец“, пред да пристигне до крајната дестинација - манастирот „Свети Наум“ во Охрид. Во него загинаа 15 туристи од Бугарија, кои се удавија во водите на езерото.

Иако надлежните тврдат дека бродот бил стар, но издржлив поради неговата челична конструкција, беа потребни само неколку минути за езерото да го проголта патничкиот брод, кој можел да превезува 43 патници. Утрото кога се случи трагедијата на него имало 57 патници, 14 повеќе од дозволеното.

Историјата на бродот почнува во 1924 година, во Германија, каде што бил произведен. Бил дел и од воената морнарица во времето на Кралството на СХС. Долго време бил закотвен во каналот Студенчишта во Охрид и надвор од употреба. Бродот оставен на забот на времето, пред 20 години бил реновиран од тогашната градежна фирма „Трудбеник“ и повторно го вратиле во водите на Охридското Езеро. Откако со постапката на денационализација бродот му бил даден на семејството Филески, со него управувал Димитри, а потоа и неговиот син Сотир Филев, кој иако е на возраст од 23 години, сепак, зад себе има десетгодишно пловно искуство.

Бродот бил долг 20 метри, а широк четири метри и досега немал некои посериозни технички проблеми. Дозволата на бродот му била тазе обновена, во мај годинава, кога ги поминал редовните проверки и охридската Капетанија му издала дозвола за пловење со важност до мај 2010 година. Тој бил прегледан од осигурителната компанија „Лојд“ и според техничките проверки ги исполнувал сите услови за пловидба. Надлежните информираат дека веќе три години за бродот се прават проверки за исправност од германскиот регистар. (Д.Т.)


#
Статијата е прочитана 4204 пати.

Испрати коментар

Од: Makedonec vo EU
Датум: 07.09.2009 00:51:52
Sovrseno mirno ezero, bez branovi, bez veter. Temperatura na vodata 23 stepeni. 200m od bregot. 6m dlabocina. Pomos pristignuva po 10 minuti. 30% od patnicite udaveni?!?!?
Од: Paraskeva
Датум: 07.09.2009 06:17:27
Problemot verojatno ne e vo starosta na brodot, tuku vo kvalitetot na negovoto odrzuvanje. Vo sekoj slucaj, coveckiot faktor.
Од: Ајван Доктор®
Датум: 07.09.2009 09:00:44
Проблемот секако не е во староста на бродот, туку во Склеротичниот 23 годишник, кој поради длабочината на Портмонето, „заборавил“ дека бродот е регистриран за 40 лица!
Од: Kapetan
Датум: 07.09.2009 10:14:54
Ova sto se sluci mozese da se sluci bilo koga vo izminative 15 godina na bilo koj brod vo Ohrid. Glaven vinovnik e takanareceniot "expert" Kleckarovski. Toj so negovot ogromno znaenje davase komu stignese dozvoli za plovidba. I bez sram izjavi deka kapetanot od 23 godini imal ogro.mno desetgodisno iskustvo vo plovenje.......Site brodovi treba da se zabranat vo ohridsko ezero i da im se napravi nezavisna (stranska) expertiza. Inaku ova moze uste utre da se povtori
Од: DENACIONALIZACIJA ???
Датум: 07.09.2009 10:19:40
Bil sopstvenost na kralstvoto SHS go renoviral TRUDBENIK a bil vraten na semejstvoto Filevi ????
Од: јас
Датум: 07.09.2009 11:01:10
После трагедијата сите се правиме паметни па и јас!Требало со време да се спречи! А што ?ПА на прво место , контрола на бројот на патниците..Односно прво би биле елеците за спасување!!!Како капетанијата му дозволила да превезува патници , ако нема доволен број на елеци ???Второ , како може 23 годишен „капетан“ да биде , а и на некои ТВ се наведуваше дека имал 10-годишно искуство!! Еј , какво 10 год. искуство може да има 23годишник??Бил во друштво на другите кога пловеле...Каков виц!!!Море цела држава ние е ВИЦ..Министерот Јанакиески поднесол , пардон ПУНУДИЛ телефонски оставка и на ТВ неколку пати повтори дека ја понудил ???За ваква работа се поднесува НЕОТПОВИКЛИВА !!!!
Од: mileva,zap evropa
Датум: 07.09.2009 11:05:42
kapetanot ima 23 god ama ima 10godisno iskustvo???neli ova kazuva se znaci anarhija pa koja drzava ce dozvolat deca od 13god da upravuvat brodovi a brodot bil zariban so deceniii pa edna gradezna firma go renovirala?????sekade vo svet brodovi se renovirat vo brodogradilsta a ne od gradezni firmi alo mak na mars si ili vo evropa????????????????????
Од: Albanec so lavsko srce
Датум: 07.09.2009 11:53:53
Vo Filipinite potone Gigant od nad 1000 lica a pogina samo 3,a vo maked camce od 43 t.e 75 a pogina 15.Eve vi pravilata na zivotot vo koruptirana drzava.mahnete gi koritata od ezerata i pustete novi turisticki atrakcij.Ne treba da se pecali od muzeiskite camci. zalam za poginatite .pozd
Од: mas ing
Датум: 07.09.2009 12:39:29
Brodot e star i treba da se vrši proverka od strana na strucni luge koi ja rabotat taa rabota.Jas veke nekolku god ja rabotam taa rabota (vo stranstvo) i sekoja godina pravime remont na tolku stari brodovi, a ILINDEN bil vo remont 1990 god? Remont od koja firma??Koi strucni luge?Kapetan na 23 god?Se znaj kolku god.iskustvo treba za taa?rabota.Koj e na celo na kapetanijata?Koj dava dozvoli?Koj izvršil kontrola na brodot ovaa god?Koj voopšto dava dozvoli vo mk?Vo ohrid definitivno posle site izjavi koi gi slusnav(ziveam vo stranstvo) nema dovolno strucni luge za taa rabota.A izjavata za toa deka nekoj plovel 6 god i treba da bidi lučki kapetan i poveke od .....Ako treba pomos neka se obratat od mk koi ja rabotat taa rabota a ne od drugi državi. Ima i mk koi rabotat i se dosta uspesni i nadvor od mk
Од: niko
Датум: 07.09.2009 17:45:36
Narodski ke se izrazam ama AZDISAA letovo ohrigani....dete od majka ke si prodadat za pusti pari..ama ne se samo tie krivi....nasle selo bez kucinja i sto sakaat pravat....
Од: Sabotaza
Датум: 07.09.2009 18:25:00
A da ve prasam sto ako se pokaze deka e sabotaza? Za brodceto od cel svet istragi ke ima, a za avionot na PRETSEDATELOT na Makedonija voopsto nemase istraga! Treba da se osvestat site, ne e samo za ovoj brod, se raboti za cela Makedonija i za bezbednosta na site lugje na cela teritorijana Republikata.
Од: ohrid
Датум: 07.09.2009 22:49:41
sega site ste pametni da davate komentari a koj besnee po ezerovo koj misli deka e nivna svoina izvinete na ova ama skopjanite gi donesoa skuterite vo ohrid se znae kolku ima ohridki skuteri i gliseri ama skopski ne se dobrojuvaat i tie tatini sinovi se calamat po ezeroto min za trans i vrski im dade na sekoe mesto da otvorat kafici a pak samo skopski gazdi a koga ke se sluci vakva tragedija frlate drvja i kamenja po ohrid i ohrigani a od ohrid ziveat polovina skopski biznismeni a kapetanot e stopati poiskusen recisi roden vo voda od vas skopski kicosi
Од: sanja
Датум: 08.09.2009 01:00:54
vo sekoj slucaj tragedija.i momceto nesakalo toa da se sluci,koga nekoj ke ti dade dozvola da plovis toa i ke go napravis.kade bila kapetanijata da go proveri brojot na patnicite i ispravnosta na brodot?da ne davame brebrzi zaklucoci.samo ne mi e jasno kako mozese policijata da dozvoli snimanje na brodot i zosto ne go ogranici mestoto na nesrekata,gledame sekakvi snimki bez zavrsena istraga sekoj si snimase kolku sakase i od kade sakase,i seto ova licese kako turisticka prosetka okolu potonat brod.mislam vakvi raboti ne se za javnos barem ne dodeka ne se ispita se kompletno,i dali voopsto ima nadlezni da reagiraat na ova.vo takva golema tragedija nekoj si pravi film na nezavrsena istraga i posle ke barame pricinitel za nesrekata,a moze sekoj da kaze sto saka spored slikite sto gi gledavme na nekoi mediumi.golem propust na mvr.na golemi nesreki ne e dozvolen pristap od civili ,a kamoli snimanja bez zav.istraga.
Од: graganin
Датум: 08.09.2009 08:36:23
Koga moze premieri da ni se pripravnici, ministri, pripravnici, sovetnici po ministerstva pripravnici, kapetani na brodovi pripravnici...daj donesete zakon se shto ima od 40 godini pa natamu vo drzavava da se sotre ( osven mama i tato).

Најди! во Утрински
Македонска верзија
Поглед
Билјана Ангеловска
Едиторијал
Маја Томиќ
Мислења
Филип Петровски
Четворката од Чаир замина дома

Стил
Марков манастир - раззеленета средновековна приказна
Договорните услуги отпорни на ножици