Број 3286  среда, 19 мај 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска

Site Meter
Економија

Младите излегуваат од факултет неспремни за работа

Сите мора да се фокусираат на создавање подобро квалификувани кадри

Невработеноста на младите е еден од најголемите предизвици со кои се соочува нашата држава. Покрај високата стапка на невработеност кај младите, проблематичен е и фактот дека многу малку се вложува во професионалното насочување на младите во средните училишта, но и на универзитетите. Дипломираните студенти излегуваат од универзитетите без соодветни квалификации за пазарот на труд. Државата заедно со бизнис-секторот и со академскиот сектор мора повеќе да се фокусираат на создавање подобро квалификувани кадри со подобро развиено чувство и волја за претприемаштво, беше истакнато на вчерашната конференција „Борба против невработеноста на младите“ во организација на Европската бизнис-асоцијација и фондацијата „Фридрих Еберт Штифтунг“.

Специјалниот претставник на ЕУ во Македонија, Ерван Фуере, истакна дека проблемот со невработеноста на младите е се' повеќе присутен во Европа. Според Фуере, критичната ситуација со големата невработеност на младите во Македонија бара засилена соработка на бизнис-заедницата и на академската заедница со Владата. Сепак, најголемите иницијативи и одговорност треба да ги има Владата, како страна што ги носи најголемите одлуки. „Од витално значење за подобрување на состојбата на пазарот на трудот е и солидното образование. Затоа сметаме дека Владата треба да се фокусира на ова и да не го намали буџетот, како што, за жал, е направено во 2010 година“, изјави Фуере.

Професорот на Машинскиот факултет и директор на Бизнис-старт-ап центарот, Радмил Поленаковиќ, смета дека излез од ситуацијата со невработеноста може да биде наглото влегување странски директни инвестиции или, пак, преку поттикнување клима за започнување мали бизниси. Негов став е дека младите се' повеќе губат желба за работа или, пак, се повеќе заинтересирани да работат за некого отколку да почнат сопствен бизнис. Поленаковиќ предлага потемелна едукација за претприемаштвото во основните и во средните училишта, за кај младите уште од рана возраст да се развива и да се негува чувството за сопствен бизнис. „Обука и мотивирање се двете основни работи што треба да им се овозможат на младите. Универзитетите треба да почнат да ја играат улогата на институции што нудат работа и креираат работни места според она што им го предаваат на студентите“, објасни Поленаковиќ. Со него се согласува и Небојша Симиќ од Бизнис-старт-ап центарот од Крагуевац, кој посочува дека самовработувањето во Србија се смета за важен метод за решавање на прашањето на растечката невработеност.

Анализите на Агенцијата за вработување, но и искуството на работодавачите е дека огромен број од дипломираните студенти ги немаат соодветните квалификации да одговорат на барањата на пазарот на труд. Кај нас проблем е и лошото кариерно советување во средните училишта. Засега една од ретките иницијативи за подобрување на ситуацијата со професионалната определба на матурантите е на Високата школа за новинарство и бизнис-академијата Смилевски.

Според последната анализа на Агенцијата за вработување, се очекува 50 отсто од новите вработувања на младите да бидат во преработувачката индустрија, трговијата и градежништвото. Најмногу работни места ќе има за лицата со средно образование, а младите најмногу се интересираат за професиите информатичар, програмери, градежен и машински инженер, архитект, фармаколог, економист и правник.

На конференцијата изостанаа претставници од Владата, иако беа поканети министрите за образование и труд и за социјална политика. (М.П.)


#
Статијата е прочитана 1272 пати.

Испрати коментар

Од: jovan
Датум: 19.05.2010 00:11:41
Doaga vreme koga ke se ceni zanatot i zanatskite vestini. "Menandzeri" veke imama i za izvoz(samo sto nikoj ne gi pribira).
Од: realen
Датум: 19.05.2010 07:33:15
a koj da gi nasoci i spremi za rabota? Profesori koisto od studenti odma stanale asistenti i t.n. i koi sto idat na rabota vo 09.30 prozevajci se i sopnuvajci se od nenaspanost. Site tie so nivnite proseci mozat na bit pazar da prodavaat dokolku ne e drzavata da ima dava plata. Pa lijge na fakultetite nema profesor so elementarni poznavanja da vodi domaconstvo a ne da uci drugi da rabotat i firmi da vodat. Amas takae mu padnala sekirata vo medot. Badijali mu se lutea na Ljupco Jordnaoski koga rece deka fakultetite se najretrogradnite institucii vo drzavata no za zal toa e vistinata
Од: Krsteski zdravko
Датум: 19.05.2010 08:27:34
Kakov kvalitet kakvi bakraci. Segasnite fakulteti, posebno privatnite se lihvarski drustva, mafijasi, za kradenje pari od roditelite na decata a za kvalitetot po nivnoto zavrsuvanje.. nula. Decata poveke se steknati so znaenje po zavrsuvanjeto na sredno, a po fakultetot.. nula-otupeni. Najgolema greska e otvaranjeto fakulteti po selata, namesto da se otvorat sredni strucni ucilista i centri za zanaeti, i toa onie tradicionalni vo Makedonija. Pa ete polesno i do iznaogjanje rabota. Medjutoa, sto ke pravat profesorite, koi za celiot raboten vek edna skripta ne napisale a nosat tituli, doktori na nauka. Sto ocekuvate od takvi profesori... dobar kadar- nula.
Од: Trajan
Датум: 19.05.2010 08:53:33
Ah, dragi kolegi i koleski: NESPREMNI, bidete malku PODGOTVENI koga go "upotrebuvate" majciniot vi jazik!
Од: pogled
Датум: 19.05.2010 11:13:05
Кога младите се одлучуваат за завршат факултет треба добро да си ги отворат очите и добро да се инфромираат за факултот барем за следново: 1) дали има веб-страница, како е дизајнирана, кој ја дизајнирал, 2) дали наставните програми се јавно достапни, 3) дали CV-то од наставниот кадар е јавно достапен, 4) кои се научните и стручните трудови објавени од наставниот кадар, 5) дали тие трудови се достапни, 6) кои се темите на нивните магистерски и докторски тези, 7) дали материјалите од нивните предавања се достапани на интернет, 8) дали имаат е-настава, 9) дали имааат меѓународна соработка, 10) со кого имаат меѓународна соработка, 11) дали тоа е соработка или е само куртоазна поддршка, 12) дали имаат соработка и проекти со стопанството, 13) кои се тие проекти, 14) дали во наставата се решаваат проблеми од реалната пракса, (има студенти на економски факултети што не знаат како изгледа фактура, на правен факултет незнаат ако се пишува молба, на техничките факултети како изгледа мотор).

Најди! во Утрински
Економија
Навалицата спласна,ама доларот се' уште интересен
„Текнохозе“ е новиот сосед во „Бунарџик“
Брисел ни ја пофали претпристапната програма
Тутунарите еден ден се жалат, друг ден се фалат
Преку ВИП до половина милион денари
Милијардите за спас стигнаа во Грција