Број 2865  четврток, 18 декември 2008
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Фељтон

Претходен број


Site Meter

5 ПРАШАЊА

Од Владата бараме поддршка, а не пари

Златко Петровски, претседател на Бордот на директори на МАТ

Сања Наумовска

Кои се причините за лошата состојба во која моментално се наоѓа националниот авиопревозник?


МАТ инвестираше огромни средства последните неколку месеци во достигнување на светските стандарди во авиосообраќајот. Набавени се три нови авиони, целосно е имплементирана електронската карта со скап софтвер и обука за вработените. Воведена е и он-лајн Интернет-резервација на карти што многу им го олеснува патувањето на патниците. МАТ од неодамна го има и сертификатот за организација и безбедност ИОСА.

Сите овие вложувања се направени со надеж за понатамошен развој и успешно работење на компанијата во услови што ги очекувавме - да станеме дел од НАТО, да почнеме преговори со Европската унија и да добиеме безвизен режим. Планиравме да привлечеме странски инвеститор, односно да извршиме докапитализација, заради што е направен и бизнис-план. Сепак, актуелната состојба е поинаква и тоа влијае на нашиот бизнис.

Од друга страна, пак, во текот на летната сезона ни беше оневозможено да летаме над територијата Грција. По жестоката реакција на нашата држава во надлежните институции проблемот е решен, но странските компании го собраа профитот. Сега, пред новогодишните празници, ни се случува нешто слично, овој пат Еуроконтрол ни забрани лет кон наши дестинации во Германија и во Италија, а последиците се разорни. Се соочуваме и со светската економска криза, која ги засегнува сите, а особено бизнис-секторот.



Колкав е моменталниот долг на компанијата и кон кои институции?

МАТ има тековни обврски кон странски компании, како што е на пример „Виена ерпорт“, кои се сервисираат редовно. Заостанат долг имаме кон Еуроконтрол во висина од 1,3 милиони евра само од камати, кој датира од кризниот период во 2001 година, ког�� само МАТ леташе од Скопје, додека сите други компании ја избегнуваа оваа дестинација. Должиме 1,3 милиони евра на аеродромското претпријатие, долг за кој имаме договор за репрограмирање, но сега бараме од Владата мораториум од шест месеци за плаќање на ратите. Кон Управата за цивилна воздушна пловидба должиме помалку од 200.000 евра, а на „Макпетрол“ 500.000 евра, долг што се отплаќа.



Дали рецепт за излез од кризата е само барање помош од Владата. Може ли МАТ да опстои сам во пазарни услови?

Во последните 15 години МАТ опстојува во исклучиво пазарни услови, никогаш не е побарана финансиска помош од државата, иако многу поголеми држави на многу поголеми национални компании им даваат сериозна материјална помош, особено во услови на глобална криза. Не бараме финансиска помош, само поддршка во меѓународните институции каде што Македонија е членка, како што е Еуроконтрол. Цврсто верувам дека ако нашата држава застане решително зад нас, овој спор ќе биде многу брзо решен. Тоа се случи пролетоска кога Грција ни забрани да летаме над нејзиниот воздушен простор. Македонија има право да го заштити својот превозник и треба да го направи тоа во интерес на продолжувањето на редовниот авиопревоз.



Во последно време се соочувате со притисоци од Грција. Како планирате во иднина да работите во вакви услови?

Дека забраната за лет кон нашите дестинации во Германија и во Италија е политичка одлука донесена од Еуроконтрол по силно лобирање на Грција покажува фактот што многу поголеми долгови на други компании, не само за камати туку и за основен долг, се отпишани. Еуроконтрол е политичка институција и оваа забрана кон една мала компанија и мала земја е целосно нерационална. Првата забрана се случи во април и коинцидира со забраната за прелетување од страна на Грција кога државата цврсто застана зад нас и проблемот се реши. Тоа го бараме и сега. За нас решение е Владата прецизно и јасно да застане зад нас и да не' заштити и поддржи, бидејќи проблемот со името на нашата компанија не можеме сами да го решиме.



Ќе влијае ли актуелната ситуација во која се наоѓа МАТ на квалитетот на услугата што им ја нудите на патниците?

На сите дестинации на кои оперира МАТ нема никаква промена на квалитетот на услугите за нашите патници. Цврсто се држиме до веќе утврдените стандарди. Сепак, последните проблеми влијаат на услугата во правец на тоа дека не можеме на нашите клиенти да им понудиме услуга до сите дестинации до кои досега сме летале.


Статијата е прочитана 166 пати.

Испрати коментар

Од: Киро
Датум: 18.12.2008 00:19:29
МАТ лани заврши со 80 милиони евра добивка, нека не се обидуваат да залажуваат некого дека се во долгови поради некој друг. МАТ должи секому дури и на своите вработени не им дава плата поради тимот кој го интересира само профит за личен интерес. И не должи 1.3 милиони евра на државата туку 4 милиони заостанат долг за кој судот веќе одлучи во корист на државата
Од: Martin Svajcarija
Датум: 18.12.2008 00:36:31
Dolgovite mora da se plakjaat bez isklucok i bez obvinuvanja deka sekogas nekoj Ve blokira. No fakt e deka MK treba da si go zastiti svojot nacionalen avioprevoznik bidejki toa go pravat i mnogu pojaki zemji. Primer vo slucajot na Swissair Svajcarija ispumpa milionski sumi za da go odrzi vo zivot eden od svoite nacionalni simboli, ponov slucaj e Alitalia kade sto sekoj den drzavata ja cini 3mil. evra ovaa kompanija, koja sto nema nikakov likviditet.Sepak za da kompanijata dobie pomos vo vakvi teski vreminja, trebala vo minatoto da si go odraboti svoeto a toa e sekako redovnoto plakjanje na danok kon istata taa drzava od koja sega bara poddrska.Se nadevam deka toj uslov go ispolnuva MAT..Vo sekoj slucaj pri poslednoto patuvanje pred 3 nedeli mozese da se zabelezi vidno podobruvanje vo pogled na uslugata i tocnosta na poletuvanjeto od Skopje za Cirih, let na kojsto sekogas imase bezrazlozno docnenje od min. 30 min.
Од: borce
Датум: 18.12.2008 01:22:50
da be koga delite visok ne i davate na vladata, ste natrupale dolgovi i sega vlada da vi plati od parite na narodot i ja kako graganin ,me pogodi ova globalna kriza pa pamet nemam kako da go isteram mesecot od prvi do prvi , da odam vo vlada da mi plati zaostanati smetki,moze ,ili da gi otpise ke im bidam blagodaren so edno fala,

Најди! во Утрински
Барај со НАБУ
Насловна
Собранието издиша по спринтот
Македонија и Грција на 19 јануари во Хаг
Претходен број
Зденко
Многу промотори за инвестиции, малку резултати
Британија ќе се повлекува од Ирак
Безгласни студенти
Вербатим
Студентите обвинуваат дека нивниот глас е замолчен
Се заокружува истрагата за смртта на кичевскиот новинар
Одличен тим ривали
Следува клуч на врата за „Лотарија на Македонија“
Политички брендови
Соња од ТАТ лапнала уште половина милион евра