Број 3619  петок, 01 јули 2011
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Онлајн вести

Насловна








Site Meter
Култура

Презентации на „Панкот не е мртов“ и на „Балканот не е мртов“

Годинава на 46. Интернационален филмски фестивал во Карлови Вари, Македонија има претставник во главна програма, а исто така и во делот наменет за филмската индустрија. „Панкот не е мртов“ на Владимир Блажевски е вклучен во една од трите главни програми, „Источно од Запад“, во која заедно со уште 11 филма ќе се бори за наградата од десет илјади долари. Додека, филмот „Балканот не е мртов“, чие снимање тукушто заврши, беше избран во делот наречен „Проекти во прогрес“, каде што ќе биде претставен пред потенцијални дистрибутери, продажни агенти и организатори на фестивали.

Годинава некако сосем случајно се погоди да имаме одредена игра на наслови, која сепак, многу индикативно зборува за овие простори, иако „Панкот не е мртов“ и „Балканот не е мртов“ зборуваат за навидум сосем различни, но од друга страна и многу слични нешта, кои како вечни теми се провлекуваат на Балканот. Блажевски успева многу добро да ја фати денешната ситуација и безнадежноста во која живееме, додека Ацо Поповски својот акцент го става на темите за љубовта, за пропаѓањето и раѓањето на империите, за соочувањето со сам себе, но и прашањата за омразата и простувањето. Филмовите на свој начин наметнуваат одредени размислувања, споредби или очекувања, но во секој случај, носат провокативност и порака дека темите се присутни, но често не онака како што тоа другите го очекуваат од нас.

Но, за тоа подоцна. „Панкот...“ е дел од главната програма на фестивалот и деновиве беше претставен и во списанието „Film New Europe“, кое главно е фокусирано на земјите од ЕУ, иако Ана Френклин лани беше во Битола и за „Браќа Манаки“ одвои голем простор. Во FNE се вели дека „Панкот...“ е впечатлив независен роуд-муви направен со екстремно низок буџет. А на прашањето што значи тоа, продуцентот Дарко Попов вели дека имало повеќекратни одложувања, дека кога почнале да снимаат морале да одат до крај без оглед на последиците и дека секогаш биле свесни дека проблемите се само фаза која ќе помине. Филмот е копродукција со Србија, а неговиот буџет е 330 илјади евра, од кои 250 илјади даде македонскиот Филмски фонд. И продуцентот и повеќе членови од екипата биле ученици на Блажевски, па како што пишува во ова списание, тоа придонело многу полесно да се разберат и да ја доловат поентата и стилот на филмот. Како тоа ќе прозвучи во Карлови Вари, на неговата премиера на 3 јули, останува да видиме. (С.У.)


#
Статијата е прочитана 337 пати.

Испрати коментар
Најди! во Утрински
Култура
Џуди Денч го отвора фестивалот во Карлови Вари
Замина актерскиот мудрец Кирил Ристоски
Блуз од Сад и од Европа на јубилејниот фестивал „Блуз и соул“
„Полски плакат“ во „Мала станица“
„Оркански висови“ и настап на „Монистра“ на „Скопско лето“
Ниви книги

"""