Брoj 2787  понеделник, 15 септември 2008
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Анализа
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска

Претходен број


Site Meter

Осигурителните друштва против интервенционизмот на Владата

Државата директно засега во осигурителниот бизнис, а ќе бидат погодени и граѓаните

Александрија Стевковска

Осигурителните компании се категорично против владината одлука за 30 процентно намалување на автомобилското осигурување. Националното биро за осигурување обвинува дека одлуката не е донесена врз основа на анализа, туку врз основа на владина одлука. Според осигурителните друштва, кои не се осмелуваат јавно да коментираат, со оваа одлука државата директно засега во нивните џебови, а покрај штета за нив, ќе бидат погодени и граѓаните, бидејќи тоа ќе значи исплата на помала премија при евентуална сообраќајна незгода.

„Комисијата за автомобилска одговорност при Владата, која е единствено законски овластена еднаш годишно да изготвува анализа на состојбата на примената на тарифата за премијата од осигурувањето од автоодговорност, овој пат не ја донесе предлог-одлуката врз основа на анализа, туку врз основа на одлука на Владата за намалување на премијата за 30 отсто“, реагираат од Националното биро за осигурување.

Според Бирото, претставниците на осигурителните компании не се согласиле со намерата на Владата и дале свое посебно мислење кое е спротивно на мислењето на Владата, со барање Комисијата да изготви предлог-одлука врз основа на стручна анализа на осигурителниот пазар во земјава.

„Осигурителните друштва во Македонија изработија анализа која покажа дека техничката премија треба да се зголеми за 1,68 отсто, за да можат осигурителните друштва да работат согласно со законските прописи и пазарот во државава“, информира Националното биро за осигурување.

Според осигурителните компании, намалувањето нема да биде 30, туку 40 отсто.

„Намалувањето на премијата за 30 отсто, всушност, ќе биде повисоко, бидејќи од 1 август годинава се применува одлуката за давање 10 отсто бонус, што ќе значи намалување на осигурувањето од 40 отсто, а тоа пак ќе предизвика сериозно нарушување на работењето на осигурителните друштва“, сметаат во Националното биро за осигурување.

Ставот на осигурителните компании, изразен преку реакција на Бирото, е дека со оваа одлука ќе се наруши ликвидноста и солвентноста на нивното работење, што најмногу ќе се одрази врз граѓаните при регулирање на нивните оштетно- правни побарувања.

Според Националното биро за осигурување, невообичаено е одлуката за намалување на осигурувањето да стапи во сила веднаш, а да презема мерки за подобрување на условите за осигурување по ова намалување кои ќе се спроведуваат во наредниот период.

Иако осигурителните компании се бунат, одлуката за поевтинување на осигурувањето останува, а министерот за финансии, Трајко Славески, најави дека примената на оваа одлука во практиката може да се очекува веќе од оваа недела. Славески смета дека засилената контрола во сообраќајот и казнувањето на сопствениците на неосигурените возила е еден од начините за нивна помош на бизнисот на осигурителните друштва, со оглед на тоа што се очекува голем број од досега неосигурените возила да почнат да се регистрираат.

Оваа мерка, според Владата, е надополнување на претходно донесените одлуки на Владата за намалување на патарините и надоместокот за јавни патишта што се плаќа при регистрација на возилата, кои се во насока на намалување на трошоците за користење и управување со сообраќајните средства.Техничката премија е основа за формирање на цената на осигурувањето, а врз крајната цена влијаат и други фактори, како што е типот на возилото и годината на староста. Задолжителното осигурување во моментов, според силата на моторот на автомобилот, се движи од 4.300 до 12.968 денари.


Статијата е прочитана 690 пати.

Испрати коментар

Од: Vlatko
Датум: 15.09.2008 07:45:13
Мој предлог е вака. Отсега па натаму кога ке се регистрира кола, сопственикот да одлучи дали ќе сака да ја осигура колата, затоа што јас сум возач 30 години и никогаш немам направено незгода. Во иднина кога ке го регистрирам моето возило не сакам да плакам за осигурување, ако во случај направам незгода по моја вина јас ке си ја платам целата оштета на возилото а вака пресметајте 30 години по 6.000 денари = 180.000 денари кој ке ми ги врате тие пари. Благодарам
Од: ??
Датум: 15.09.2008 08:20:55
Секако дека ќе се бунат. Им брка Владата во џеп. Секако дека нема да пропаднат. Сте се прашале колку одигурителни компании има? Не ви кажува тоа нешто за нивните профити?
Од: vucko 15
Датум: 15.09.2008 08:34:49
ako ime malku zarabotka neka se otkazat.Neka gi prikazat godiznite bilansi na zarabotka ili sega za 1/2 godina i ke se vidi kako e sosotojbata oni pravat kako bankite i imaat kar se poveke po progresija kolku koli ima poveke tolku imaat zarabotka popveke i sto sakaat ako site drugi sektori se bogati kako bankite i Osiguritelnite kompaniiikade ke ni bide krajot.NAMALUVAJ po d HITNO a koj se buni oni mu uste 5 % za mesec Oktomvri.
Од: Aleksandar
Датум: 15.09.2008 09:15:40
Drzavata mora da si gi prevzeme site ingerencii za zastita na svojte gragani.Koj se tie osigoritelni kompanii da diktirat kolku ke bide osiguruvanjeto i zasto se plaka najskapo osiguruvanje vo regionot.Nema avtoodgovornost itn.Malce e treba poveke da se smali a predlog do vladata.Mora da ima komisija koga moze edna regulatorna komisija da kazuva kolku ke se zgolemi gorivoto,elek,energija togas koj treba da kaze deka e mnogu poeftinuvanjeto.Na kogo treba da veruva narodot na osiguritelnite komp.Vladata e vo pravo i dobro projdova osig.komp.ako se napravi edna nezavisna ekspertiza kolku trebale da platat a ne platile treba site da se zatvorat
Од: Goran
Датум: 15.09.2008 11:30:11
Просечната плата во осигурителниот бизис е 30000 - 40000 денари (поголема и од банките). Волку скапо осигурување има само во некои земји каде платата е 2-3000 евра. После ќе се чудиме зошто има еден куп коли со бугарски таблички.
Од: Petre
Датум: 15.09.2008 13:18:07
se gleda krajot na decenisko kradenje i lapanje..koga i da e ke vlezeme vo EU i Shengen, ke mora da gi izednacat cenite so Bugarija i Albanija

Најди! во Утрински
Барај со НАБУ
Насловна
Рог за свеќа
Катните гаражи се „изгубија“ во деловните објекти
Борбата против корупцијата секогаш носи непријатели
Претходен број
Зденко
Тоне бродот на старите партнери на Груевски
Атина незадоволна од новото предлог-решение на Нимиц
Некој треба да му каже на Груевски
Славистите од Грција со почит кон почетоците на словенската литературна реч
Храна за црви (а, „Пиреј“)
„Боинг 737“ на руска авиокомпанија се запалил во воздух, загинаа 88 луѓе
Мето Јовановски лауреат на „Шишков“
Кошаркарите на чекор до Полска
Verbatim