Број 3291  четврток, 27 мај 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска

Site Meter

Се преполовува инвестицијата на ТАВ во Македонија?

Од 200 милиони евра, вложувањето на турската компанија ќе се сведе само на 110 милиони евра

Нина Нинеска-Фиданоска
Маја Томиќ

Се преполови ли големата турска инвестиција најавена за македонските аеродроми? Која е причината што првично ветените 200 милиони евра, колку што досега се лицитираше дека ќе тежи вложувањето на турската компанија ТАВ во Македонија, сега се сведуваат само на 110 милиони евра, барем ако се земат предвид информациите што деновиве ги објавија одредени светски бизнис-портали.

Истите извори наведуваат дека намалувањето на сумата се должи на пролонгирањето на дел од инвестицијата за по 10 години, што упатува на фактот дека причина за тоа е карго-аеродромот во Штип, кој место сега, ќе се гради дури по изминувањето на една деценија.

Значи ли ова дека изградбата на каргото била проценета дури на 90 милиони евра? Тоа изгледа како превисока сума, со оглед што целата реконструкција и модернизација на скопскиот и на охридскиот аеродром ќе тежат 110 милиони евра.

Сето ова во голема мерка ја проблематизира висината на вредноста на оваа, на голема врата најавувана турска инвестиција, која уште од самиот старт пред две години ја следат контроверзи, поради одложувањата во неколку наврати, кои се правдаа со необезбедените банкарски гаранции и економската криза.

„Трошоците за проектот се намалени од 200 на 110 милиони евра, бидејќи за програмата за инвестиции е потребно подетаљно натамошно техничко објаснување и е планирано да се случи во текот на 10 години, додека ја имаат концесијата“, се вели во информациите што завчера ги презентираше „Проџект фајненс“.

Затоа, токму поради фактот што Турците во меѓувреме добија дозвола од македонските власти да ја одложат изградбата на карго-аеродромот во Штип, се претпоставува дека тоа е причината за намалување на вкупната планирана инвестиција.

Во моментов нема никаков коментар од „ТАВ Македонија“ околу тоа дали навистина се преполовува нивната инвестиција во Македонија, поради карго- аеродромот во Штип. Претставниците на оваа компанија во Македонија велат дека на секое вакво и слично прашање во врска со оваа инвестиција, одговорните од ТАВ ќе дадат официјално објаснување единствено на заеднички брифинг со новинарите. Таква била практиката на оваа компанија. Засега нема ни попрецизни информации околу тоа како на терен се одвиваат работите околу модернизацијата на аеродромот „Александар Велики“ во Скопје, кои, според договорот меѓу нашата Влада и Турците, веќе требаше да се одвиваат со полна пареа. Според наши информации, „ТАВ Македонија“ се' уште само го подготвува теренот за изградба на терминалната зграда на скопскиот аеродром.

Она што е добра вест е дека ТАВ, сепак, ги обезбеди најголем дел од потребните пари за реконструкција и за модернизација на македонските аеродроми. Поточно, компанијата доби кредити од 77 милиони евра од Стандард банка и Халк банка, за финансирање на изградбата на македонските аеродроми. Со овие пари ТАВ ќе располага до јули годинава. „Стандард и Халк банките ќе бидат единствените зајмувачи. ЕБРД и ЕИБ нема да учествуваат“, се вели во информацијата на „Проџект фајненс“. Претходно на ТАВ му беа одобрени 10 милиони евра од ИК банка, чиј сопственик е турската Демир Халк банка.

Од Министерството за транспорт и врски вчера изјавија дека динимиката за изградба за аеродромите останува непроменета од првично утврдените услови во Договорот за концесија. „За аеродромот ’Александар Велики‘ - Скопје изнесува 20 месеци од влегување во сила на Договорот, а за аеродромот „Св. Апостол Павле“ Охрид е 12 месеци. Рокот за изградба на карго-аеродромот во Штип, исто така, останува три години, со тоа што овој рок ќе почне да тече од моментот кога ќе се обезбедат потребните метеоролошки податоци. Изградбата на карго-аеродромот во Штип е одложена поради обезбедување на потребните метеоролошки податоци. Во Правилникот за посебните услови за планирање, проектирање, изградба и реконструкција на аеродром е дефиниран начинот, постапката и условите на кој треба да се обезбедат потребните метеоролошки податоци, а тие се во согласност со стандардите и препорачаните практики дефинирани во Анекс 14 на ИЦАО Конвенцијата за цивилна воздушна пловидба, без исполнување на овие меѓународни стандарди не може да се почне со негова изградба“, велат од Министерството за транспорт.

Оттаму повторно укажуваат дека доколу ТАВ не се придржува до обврските од Договорот за концесија и не го изгради карго-аеродромот, предвидена е веројатност за наплата на банкарска гаранција, која е во висина од 10.000.000 евра, понатаму наплата на пенали за секој ден од доцнењето на градбата и можност за еднострано раскинување на Договорот, како и наплата на штета за неисполнување на договорните обврски. (Н.Н.Ф. - М.Т.)


#
Статијата е прочитана 2441 пати.

Испрати коментар

Од: раде
Датум: 27.05.2010 00:44:55
Овој штетен Договор со ТАВ уште одамна требаше да се раскине
Од: Stojan
Датум: 27.05.2010 00:49:19
ovaa investicija bese sumljiva od pocetok. zasto germancite, austricite i drugite sto sakaa da podnesat ponuda na tenderot se otkazaa ( a site bea mnogu zainteresirani imam fakti) i edinstveno turcite podnesoa ponuda??? so turcite ocigledno mnogu e lesno da se dogovoris za kriminal.. treba da se procesla celiot slucaj ima mnogu somnitelni raboti.
Од: Goran Bitola
Датум: 27.05.2010 01:20:16
Ne se ludi Turcive da investiraat golemi pari za da gi maltretiraat Firomcite posle po razni salteri!
Од: k2
Датум: 27.05.2010 04:30:28
Abe sto ima vrska kolkava e visinata vazno e da dobieme sovremen AERODROM.....
Од: pilot
Датум: 27.05.2010 08:13:18
kako vraboten vo aerodrom mozam da vi kazam se nadzirat novior sved milk vo makedonija ne se vlozuva nisto samo se zemaat pari ova e basibuzuk so ne snajde se namalija bruto platite na vrabotenite a ne trebese trebase da se kupi nova oporema ne se kupi trebase da se gradi ne se gradi ni nema spas.................katastrofa e
Од: taipov abdula-Svedska
Датум: 27.05.2010 09:20:04
dali se zapoznaeni citatelite kolku maka mcevme do sega koga treba da patuvame za RM-od evropa?Dali se zapoznaeni zosto makedoncita za da patuvaat po eftino se prinudeni da letaat od SOfija ili Solun i toa ke trgnes eden den po napred za da ne bides zadrzan na Granica. Investiciite na TAF nema da odgovara na Bugarofilite,Grkomanite i Srbomanita koji ziveeat so zamisla deka uste ednas ke prezivee SFRJ. VI se molam zosto ne investirala GERM.ili Avstrija poradi toa sto Turcija ima po golema Avioflota od ovie zemji.Za kargo aerodrom treba da gi ispolnuvas svetskite standardi kade (Bugarija,Srbija i Grcija)samo moze da sonuvaat za ovakov proekt.Kargo aerodromot ke bide za celiot Balkan i so ovoj proekt ke zajivne Istocna Makedonija,kade ziveaat cisti makedonci i cisti turci kade ovie dva segmenta ke bidaat osnoven temel kamen za opstanokot i napredokot na RM.
Од: Baksis
Датум: 27.05.2010 09:41:28
Ako se prepolovila investicijata. Vazno e da ne se prepolovi mitoto sto e zemeno.
Од: sale
Датум: 27.05.2010 10:15:17
Типична “фабричка“ информација. Ќе се ископа од некаде некаква полувистина и од неа ќе се исконструира случај. А што СДСМ не направи нешто кога беше на власт за да се модернизира аеродромот. Не дај боже да се вратат на власт овој и сите други проекти ќе поминат како Ауди.
Од: Mite
Датум: 27.05.2010 10:28:56
site stranski investicii vo Makedonija se stetni... i ne samo toa, nite tenderi se stetni, neznam zosto i se pravat tenderi, podobro komunisticki drzavata da zadolzi domasni firmi, so odgovornost i na izveduvacot i na naracatelot; so ovie tenderi kobajagi imame konkurencija a na kraj ispaga isto plus ekstra akanje po bel svet, sudski sporovi, a na kraj podizveduvaci se pak domasnite firmi a strancite samo kajmakot go berat i ne tepaat so nash kamen po glava.. kako vladata na Srbija napravi zdelka so Fiat okolu Zastava, ne vidov jas nikakov tender, tuku oni ne ja reckaat ni EU ni megunarodnite hohstapleri..

Најди! во Утрински
Насловна
Зденко
Името не одведе до поларизација место компромис
Животот веќе не вреди ни пет пари
Гангстерски сцени по нашите улици
Незаштитени шуми
Буџетот да се скуси најмалку за 150 милиони евра
Ѓоко Танески се лизна во полуфиналето
За три години збогум на здравствените книшки
Паушали од 2.000 евра за членовите на АЕК
Гане Тодоровски беше единствен во македонската поетска фаланга
Крсти ме мајко, карај ме
Фискална децентрализација и локални демократии
Експертска поддршка за кинеските автобуси
Струмица фудбалска мека на Македонија