Број 3444  понеделник, 29 ноември 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Вести








Site Meter
Економија

Се клацкаат во воз, немаат пари за автобус

Македонските патници со низок стандард се подготвени за малку пари да патуваат и двојно подолго до иста дестинација

Сања Наумовска

Воз или автобус? Прашање на вкус, желба, комоција или, пак, на цена и брзина. За едни возот е секогаш вистински избор, можност патувањето да биде комотно, удобно, интересно, да се запознаат луѓе, да се убие досадата со разговор или да се протегнат нозете за да се скрати времето. Други, пак, не би ни помислиле да влезат во воз, да се клацкаат со часови, да застануваат на секоја бандера.

За нив автобусот е закон, почист, побрз и поедноставен начин на патување. „Седнуваш во автобус на станица и се симнуваш во градот каде што си се упатил, нема симнувања, трчање по перони, менување вагони, паузи на секој чекор“, се нивните аргументи.

Во Македонија, во возовите има најмногу млади луѓе. Поради веќе спомнатите причини, но многу повеќе и поради попривлечните цени. Ученичкиот и студентскиот стандард е тенок, се штеди на се', па и на превозот. За нив има и посебни ученички и студентски попусти со кои билетот излегува многу поевтин. Губејќи го, полека низ годините, приматот на превозно средство број еден, железницата со ниските цени се обидува да остане конкурентна. Целни групи што добиваат специјални попусти во последниве години се и пензионерите, невработените до 26 години, па дури и новинарите. „Со легитимација, со која се потврдува припадност на овие групи, цената на билетот паѓа речиси двојно од оној за автобус“, велат од нашите железници.

Многумина, на кои финансиите им се проблем, поради попустот се подготвени да патуваат и двојно подолго време до саканата дестинација. Наместо за четири или за пет часа со автобус, до Солун со воз се патува и повеќе од шест часа. До Белград со автобус се доаѓа за шест или седум часа, а со воз за девет или повеќе. Кај подалечните дестинации, како што е Загреб, на пример, клацкањето е уште подолго, до 20 часа, за разлика од автобусот што дотаму стасува за 12 часа. Но, кај поголем број македонски патници и ова не е проблем. Тие се подготвени со своето време да ги компензираат финансиите што и им недостасуваат. Подготвени се да замижат и пред нечистотијата и лошите услови во старите вагони на нашата железница.

Од друга страна, пак, транспортните компании во последниве години многу инвестираа во подигнувањето на квалитетот на услугите во меѓуградскиот автобуски превоз. Од автобусите од типот „кој тоа таму пее“, во кои се возевме со децении, македонските патници денес уживаат во модерни возила со музика, филмови и бесплатен сок. Превозот доби на квалитет и, секако, во брзина, но се зголемија и цените.

Сепак, можноста за избор дали ќе патуваат со воз или со автобус ја немаат сите граѓани. Железнички линии има кон градовите од централниот и од југоисточниот дел од земјата, како и до Кичево на запад. Автобуски линии, пак, има до сите градови низ државата.

„Ако од Скопје до Битола, во еден правец, со автобус се патува за 470 денари, повратниот билет за воз е 335 денари. Математиката е едноставна, ќе висам во воз по четири или повеќе часа, иако со автобус можам и за 2,5 часа да дојдам до Битола“, вели еден студент, кој многу често патува на оваа релација.

Ист е случајот ако патувате и до Гевгелија. На скопската Автобуска станица билетот за еден правец ќе го платите 320 денари, а само стотина метри подалеку, на Железничката станица билетот за воз чини 185 денари. Најголемата разлика е веројатно кај најкусата релација од Скопје до Велес, со автобус се патува за 110 денари, а со воз за 120, но во двата правца. Разлики во цените има и кај меѓународните релации кон Солун, Белград и Загреб. На југ до Солун со воз се патува секој ден за 757 денари. Со автобус, пак, само во понеделник, среда и во петок и тоа за 1.280 денари. За Загреб цената е 3.025 денари, односно 3.150 за автобуски билет. Единствено за Белград билетот за воз е поскап од автобускиот, па цената за воз во еден правец е 1.426 денари, додека автобускиот превоз чини од 1.300 до 1.400 денари.


#
Статијата е прочитана 2326 пати.

Испрати коментар

Од: slucaen patnik
Датум: 29.11.2010 15:31:42
Go imate li videno vozot koj se obraka na relacija Bitola-Skopje???? Uslovite ne se ni za zivotni,a kamo li za lugje...Krs neviden....gnasno,iskinato,losa mirizba,nema parno.....Milcho Manchevski e vo pravo so slikata od negovite filmovi...toa e realnosta,so koja ne sme cesto vo dopir....ne sum se kacila vo voz kojznae od koga...pred 2 dena slucajno vlegov vo edno kupe...se usramiv.....toa e...siromastija....
Од: KOLE
Датум: 30.11.2010 00:04:16
Благодарам за можноста да коментирам. Тоа би го пишувал во секој мој коментар, но би одземало премногу место. Но го мислам, за во минатото и за во иднина! Не знам кој ги планирал нашите пруги и железнички станици. Во едно нешто сум сигурен: Кога би биле попристапни (во многу градови не се за жал, за разлика од Скопје), т.е. поблиску до градските центри (како што се автобуските станици, впрочем), сигурен сум дека возовите би имале повеќе патници. Јас сум прв кој би ги користел почесто. Може ли некој да направи нешто по ова прашање? Толку ли е тоа неизводливо? Не можеш да земеш ако претходно нешто и не дадеш (инвестираш). Поздрав!
Од: Дони
Датум: 30.11.2010 03:51:57
Македонската железница е во јадна состојба, почнувајќи од Железничката станица во Скопје, па возовите, внатрешноста на вагоните, се е жално за гледање. Постоечките пруги се во лоша состојба, а како да заборавиле на изградбата на пругите до Охрид (за понатаму еден ден да се поврзе со Албанија) и до Бугарија. Точно како што прочитав во претходниот коментар, голема „сиромаштија“ и голем срам за државата.
Од: Mitko
Датум: 30.11.2010 10:41:39
ima i situacii koga vozot e pobrz... n.pr. koga ima guzva vo gradoit, pladnevniot voz za Kicevo e pobrz, osobemo ako ima i guzva na patot kaj Straza.. posebno Petok.. Tuku zoshto zelecnicata ako sama ne e sposobna ne dade vo koncesija nekoj linii, privatnik sigurno ke organizira i kombiniran prevoz Skopje - Kicevo -Ohrid.. No najgolem problem e sto i se Vrzani racete na policijata vo obezbeduvanje na zeleznickiot prevoz... decata na divite taksisti go kamenuvaat vozot za Kicevo... ne gledam zoshto toa nema da me se sluci i na avtobusot

Најди! во Утрински
Економија
Србија преплавена со хрватски производи
Грција ќе добие уште еден бонус
И Германија има долгови, но каде се?
Одобрени ли се 85 милијарди евра помош за Ирска?
Промет од 2,1 милион евра
Над 25 милиони странци ја посетиле Турција
Приземјен „Скај вингс“, патниците ќе тужат
Секој Србин должи 650 евра
Уште едно казино кај Богородица
 


Bosnia struggles to form state and entity governments
Bulgarian politicians caught in luxury phone trap
Thousands still missing from Yugoslavian wars