Број 3431  сабота, 13 ноември 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Стил








Site Meter

Интервју

Сообраќајот ми е главен приоритет

Коце Трајановски, градоначалник на Скопје

Трамвајот не е работа што сме ја оставиле настрана, туку, напротив, тоа е скап проект, чини од 150 до 200 милиони
евра

Деспина Трајковска
Билјана Ангеловска



Денеска е празник на градот. Што Вам, како граѓанин на Скопје, Ви пречи, а имате можност како градоначалник да го решите?

Има многу работи што сме ги поставиле како задача во почетокот на мојот мандат, а, практично, беа и приоритети за кои беа консултирани и граѓаните на Скопје. Тоа се: комуналната хигиена, сообраќајот, Генералниот урбанистички план, инфраструктурата, а потоа и сите други, како што се културата, спортот, образованието... Најголем приоритет за кој се потребни и најголеми финансиски средства се сообраќајот и хигиената. Се надевам дека хигиената ќе ја решиме следната година. Вредноста на тие инвестиции е пет милиони евра. Од моето доаѓање е инвестирано во опрема, камиони и во индивидуални канти од 120 литри. Некаде во март очекуваме да имаме 40 нови камиони и околу 50-60 илјади канти. Притоа се опфатени и руралните региони. Oд март очекуваме градот да има многу подобра комунална хигиена отколку што ја имаше кога дојдов за градоначалник.

Што се однесува до сообраќајот, ние посветуваме најголем дел од нашето време. Има неколку аспекти за да се подобри сообраќајот. Прво, изградба на побрзи и попроточни сообраќајници. Во тој правец ја направивме „Илинденска“, се работи булеварот „Србија“, која ќе биде готова до крајот на годината. Следната година ќе почнеме со булеварот „Теодосие Гологанов“, со изградба на кружен тек кај Католичка црква. Тоа ќе биде зафат на потегот од Домот на печатот или од АМСМ, па се' до Студентскиот дом „Гоце Делчев“. Четвртиот булевар ќе биде „Првомајска“ од рампата во Кисела Вода до Расадник. За тоа ќе се обезбедат пари од ЕБРД. Нивни претставници се моментално тука, ја испитуваат состојбата и прават извештаи. Се надеваме дека кредитот ќе стане оперативен некаде во март, така што, оптимистички, би сакале да го почнеме проектот некаде во јуни, а песимистички, во август или во септември. Покрај овие булевари, правиме и други што значат одредени алтернативи во одредени влезови во Скопје. Го проектираме влезот кај „Агросервис“, уште еден од „Благоја Стевковски“ во Маџари.



Кога мислите да го реализирате тоа?

Тоа, најверојатно, ќе се остави за во 2012 година. Почнуваме со проектирање на раскрсници на две нивоа. И тоа е она вистинско решение, навистина малку поскапо, но ќе придонесе за зголемување на проточноста. И на крајот, треба да ги искористиме сите можности и средства за што помалку да се употребуваат автомобили во Скопје, а тоа може да се направи ако имаме добар јавен превоз. Добар јавен превоз нема да имаме се' додека не стигнат новите автобуси. Откако ќе стигнат, ќе имаме и нов систем на автоматско контролирање на автобусите. Тоа значи дека граѓаните ќе купуваат еден билет од Градот Скопје и со него ќе можат да се возат и со ЈСП и со другите приватни превозници, а ние ќе им наплаќаме на превозниците по изминат километар врз основа на распоред што ќе им го даваме. Тука сигурно ќе мора да се реши и проблемот со таксистите.



Може ли милионски град да има добар јавен превоз без трамвај? Се откажавте ли од тој проект?

Имаме направено тендер за консултант. Консултантот веќе работи на студија за економската исплатливост и ја подготвува тендерската документација и анимира заинтересирани концесионери. Во мај или во јуни треба да го распишеме тендерот за концесионер за трамвај. Има многу заинтересирани што сакаат да влезат во оваа проблематика.



Не е ли тоа дуплирање на постапката што веќе ја започна Трифун Костовски и беспотребно трошење пари за нешто што е веќе направено?

Јас ништо не дуплирам од она што го направил господинот Костовски. Тој направи едни проект-линии за трамвај од депото во Ново Лисиче некаде до парламентот, меѓутоа, воопшто не беше финансиски издржан. И беше правен на крајот од својот мандат кога може да се почнат 300 работи, а друг да ги заврши. Јас се консултирав комплетно со службите и се' додека не направиме финансиска конструкција, нема да го почнеме трамвајот. Тоа се многу пари. Според мене, од 150 до 200 милиони евра. Ако го почнеш тоа со буџет од четири до пет милиони евра, е смешна работа.



Зошто не се обратите до Владата за да Ве поддржи финансиски околу трамвајот?

За 200 милиони евра?



Но, „Скопје 2014“ чини толку, па и повеќе... Што им е поважно и понеопходно на граѓаните?

Не е точно дека толку чини „Скопје 2014“. Важно е граѓаните да добијат трамвај за таа цена што е. Многу проекти се прават со јавно приватно партнерство. Зошто да вложуваш свои пари, ако можеш со јавно приватно партнерство. Како и да е, трамвајот не е работа што сме ја оставиле настрана, туку, напротив, според програмата, си ја бркаме таа работа.



Што се случи со подземните премини, дали ќе се откажете од нив?

Не се откажуваме. Проблемот настана поради многубројните подземни инсталации што не' попречуваат во реализацијата. Ние немаме подземен катастар, за жал. Сега ќе го почнеме да го правиме подземниот катастар. На пример, околу „Карпошово востание“работите стојат три месеци бидејќи не го знаеме подз��мниот катастар. Има огромни водови, чие преместување чини страшни пари. Затоа Градот Скопје ќе си ја преземе обврската да изработи подземен катастар, што е многу голема и обемна работа. Но, подземните премини ќе ги направиме. Ги проектираме на неколку места и се надевам дека во 2011 година ќе имаме макар еден подземен премин.



Кога ќе почне да се гради „Јужен булевар“?

Изградбата на „Јужен булевар“ нема да почне во 2011 година, размислуваме за 2012 година доколку можеме. „Јужен булевар“ е многу голема и многу скапа работа. Со изградбата на овие алтернативи сметам дека ќе се добие едно добро растоварување на сообраќајот. Инаку, за „Јужен булевар“ јас поддржувам зад „Рамстор“ над булеварот да има деловни објекти, а тие што ќе ги градат, да го изградат и подземниот булевар. Бидејќи, според грубите пресметки „Јужен булевар“ чини околу 50 милиони евра.



Тоа и не е многу голема сума за таков проект за да се одлага неговата реализација!

Ако ги направиме „Илинденска“, „Партизански одреди“, „Теодосие Гологанов“, тогаш добиваме добро растоварување на сообраќајот. Практично, „Теодосие Гологанов“ ќе биде некоја алтернатива на „Јужен булевар“. Разликата меѓу нив е во тоа што „Јужен булевар“ е брза сообраќајница и таа ќе биде спуштена.

Дали Градот беше консултиран за „Скопје 2014“, од кој аспект?

Не знам зошто би требало да бидеме консултирани. За оној дел што треба да сме консултирани, ние сме консултирани. Нас не' консултираат кога се донесува ГУП, ние даваме согласности и мислење по ДУП и сме го дале тоа мислење. Мислам дека уште поодамна биле ставени и скулптурите, не сите, тие објекти биле во ДУП. Практично, ние гледаме дали ДУП се коси со ГУП.



Дали и кога конечно ќе и' ги покажете на јавноста новите огради на мостовите и стилските фасади во центарот за кои се завршени сите постапки и нема причина да ги криете?

Околу тоа што Градот Скопје прави за фасадите и за мостовите, ќе покажеме кога ќе дојде време. И тоа во моментот кога ќе стартуваме со теренска работа, по Нова година.



Што е со гасификацијата на Скопје. Формиравте и наменско ЈП, но се' уште нема ни трага ни глас од проектот?

Со Министерството со транспорт и врски ќе ја интензивираме соработката затоа што тие прават студија за гасификацијата на државно ниво. Мислам дека веќе е остварена комуникација со неколку фирми од Турција, Хрватска и од Германија. Ние ги правиме тие сондажи и анализи заедно со нив. Инаку, планирам идната година да ги расчистиме дилемите околу функционирањето на јавното претпријатие што го формираме. Тоа сега е акционерско друштво во кое акционери се советниците, нема финансиска конструкција, нема економска исплатливост, тоа треба да добива пари од буџетот на Град Скопје, а, всушност, би требало да биде самоиздржливо.



Речиси за сите капитални проекти земате кредити. Ќе оставите ли да ги отплаќа Вашиот наследник или алудирате втор пат да седнете во градоначалничката фотелја на Скопје?

Многу вулгарно е да се каже дека земате кредити за некој друг да ви ги отплаќа. Кога се зема кредит, многу е значајно да се види способноста за отплата без поголеми финансиски проблеми. Ние законски сме ограничени колку процентуално можеме да се задолжиме. Моето задолжување додека сум јас градоначалник на Скопје е во рамките на законот и во рамките на нашите можности, така што нема проблеми со отплатата на тие кредити. Воопшто не мислиме да го блокираме Градот поради тоа што не е ниту коректно, ниту професионално да се направи тоа. Целта е на Градот Скопје да му остане развојната компонента и покрај отплата на ратите на кредитите. А што се однесува до втор мандат, има доста време да размислувам во таа насока. Важно е јас сега да ја завршам задачата што сум ја поставил пред мене и пред граѓаните.

Oставате впечаток дека Општинатa Аеродром е на врвот на Вашата агенда?

Навидум изгледа така. Меѓутоа, верувајте дека не можете секогаш во иста година истовремено да реализирате неколку проекти. Во Кисела Вода оваа година ја саниравме „Првомајска“, како и „Иван Козаров“, иако е општинска улица. Во тој дел ќе продолжиме со работа и во следната година. Ќе се инвестираат повеќе од 3 милиони евра за проширување на „Првомајска“. Со Општина Бутел веќе работиме на булеварско решение на „Босна и Херцеговина“. Пробивање на „Христијан Тодоровски-Карпош“ до обиколницата е еден од клучните проекти за Бутел, кој ќе го работиме заеднички. Исто така, има��е во план кружни текови на „Бутелска“, на „Александар Урдаревски“... Она, пак, што го работиме во Општина Аеродром се должи и на потребата, но и атрактивноста на реонот, таа ги привлекува инвеститорите и тоа нас како Град Скопје не' принудува да го следиме.


#
Статијата е прочитана 1953 пати.

Испрати коментар

Од: ace vmro
Датум: 13.11.2010 12:28:45
Само напред, брат Коце конечно Скопје доби ВМРО-овски градоначалник и ќе докажеме дека ние најмногу ја сакаме својата земја односно градот.
Од: g-unit
Датум: 13.11.2010 13:21:13
ama mislam deka koce e kriv za sostojbata na makedonija so grcija
Од: skopjance
Датум: 13.11.2010 14:40:20
" Зошто да вложуваш свои пари, ако можеш со јавно приватно партнерство,. " veli Koce. Da bese bas taka - site ke pravea. Bez da vlozis nesto nema da dobies nisto, a sto vlozuva Koce vo ime na Grdot?
Од: mm
Датум: 14.11.2010 01:35:04
.....нема да го почнеме трамвајот. Тоа се многу пари. Според мене, од 150 до 200 милиони евра. .........подземниот катастар. Има огромни водови, чие преместување чини страшни пари. ........Јужен булевар“ е многу голема и многу скапа работа Значи толку од капитални проекти. Ке си крпиме дупки (истите секоја година) и ке си градиме трговски центри и згради и секако нели сегде ке наплакаме паркинг со СМС (сто е апсолутен хит), ке се возиме на жичара и на милениумско тркало и ке ни биде супер Градот убав ......
Од: Arhitekt od EU
Датум: 14.11.2010 02:52:31
Gi citam odgovorite na Trajanovski na novinarskite prasanja i nemozam da si poveruvam na ocite.Od kada izlegoa ovie provincijalci i se upletkaa na visoki gradski funkcii??? Covekov do doagjanje na funkcija(preku clenstvo vo VMRO,sigurno nema mrdnato podaleku niz svetot od sopstveniot dvor ili selskoto gumno.Zamislete:"Ke gi objavel detalite za fasadite i ogradite na mostovite vo Skopje,koga ke pocnele rabotite"???Koj mu dal vlast na ovoj malogragjanin na funkcija za koja ne e dorasnat,pravo da go unakazuva moeto Skopje so nekoi nebulozni fix-idei na retardirani Arhitekti i poiiticari,koi ne vrakaat nazad i nadolu.Jas sum Arhitekt koj zivee i raboti vo EU i se sramam od ova sto se slucuva vo Skopje.Ne zaboravete,Skopje e grad na solidarnosta i pod zastita na UNESKO.
Од: Ivan
Датум: 14.11.2010 11:08:41
Kako ke gi reshava Koce problemite so soobrakajot koga postojano gi namaluva platite na vrabotenite vo JSP. Da ne misli deka nekoj za bez pari ke mu raboti.
Од: Oskar
Датум: 14.11.2010 11:39:55
Mislam deka odgovorite na Gradonacalnikot voopsto ne odgovaraat na vistinata. Nemu ne mu se prioritet, higienata, soobrakajot, soobrakajnici, a problemot na pesacite voopsto i ne go spomnuva, mozebi zatoa sto ne odi peski nikade nadvor od doma. Za nego se prioritet, trkaloto, plazi, zicara, triumfalnata porta, barokni fasadi i ogradi na mostovi, sklupturi i drugo sto voopsto go nemase vo negovite predizborni vetuvanja. So uvozot na stari vozila Skopje kompletno se zagusi. Opstina Centar e prenatrupana so parkirani vozila. Ova bi trebalo da bide PROBLEM broj EDEN na Gradot i Opstina Centar, se drugo se igracki.
Од: marija
Датум: 14.11.2010 14:45:05
najuvazno e soobrakajniot metez da se sredi...sekade kade sto moze da se napravi bulevarsko resenie i detelinki od tipot na bit pazar...da se izvadat semaforite na mostot vo avtokomanda i cento i da se napravi detelinka so cel da se zabrza protokot na soobrakajot...kaj sudska palata na raskrsnicata da se napravi kruzen tek i kaj mostot kaj jugobanka isto kruzen tek...non sens e semafori na mostovi...toa e cista glupost..se nadevam deka nesto od ova ke se realizira
Од: патем
Датум: 14.11.2010 18:11:08
Ех Коце, Коце! Србите велат: Знам те пушко кад си пиштољ била! Ама ти ни пиштол не беше! Алал да им е на тие што те изгласаа!
Од: sovremenik
Датум: 14.11.2010 22:44:16
Na Skopjeitno treba rešenie na javen gradski prevoz. Avtomobili treba da se izbrkaat od centarot. Tramvaj e golema glupost, osobeno koga mora da ide po ridovite. Site svetski glavni gradovi imaat povekje trolejbusite od tramvajite. Ne treba posebni bavči so šini, da zemaat pola ulica, ne treba posebna kontaktna mreža. Voveduvanje na trolejbusi e nekolku pati po eftino i po ekonomično, odnosno optimalno. nema da se sluči prviot sneg ili dožd da go urnisa tramvajskoto dviženje. tramvaj e navistina skapa investicija, čak staromodna, site go izbegnuvaat, koi možaat toa. Vtoro, pogovorkata " znam te puško kada bejaše pištolj " e crnogorska ( vidi kaj Petar Petrovikj-Njegoš ).
Од: Дони
Датум: 14.11.2010 23:33:47
Никако не можам да разберам, наместо да се реши проблемот со сообраќајот и Скопје да добие трамвај (или тролејбус), ќе добиеме се и сешто. Се додека тие што се возат во службени автомобили решаваат за обичните луѓе без да ги прашаат што најмногу им треба, така и ќе биде. И наместо подземни пешачки премини за кои мора да се поместува подземната инсталација, зошто не направат најобични надземни колку да можеме безбедно да поминеме улица. Кој не разбира нека се обиде да ја помине улицата кај Триумфалната порта, постојано пролетуваат коли на црвено. Зошто барем не стават камери тука и не ги казнуваат?

Најди! во Утрински
Насловна
Реформи преку грбот на пациентите
Тиквешански
Стил
Власта сака замолчени луѓе!
Сонцето ќе ги стопи декемвриските сметки за парно
Се бара нова ѕвезда под дрво и камен
Увозна турбофолк - интелигенција
Камерите нека снимаат, ама казни да не пишуваат
Феникс во светот на филмот
Кој ќе ни одговори?
Mac App Store - револуција на десктоп-апликациите
ТАКСО значајна поддршка на НВО во регионот
Неисцрпен извор на стручни кадри и идеи
Мама и тато не знаат дека се изгубив
Во Виена не е како во Скопје
Цената на бесплатниот ручек
Идната прва дама на Кина - пејачка
Грчки крст над македонски гробишта во Мала Преспа
Модната креативност е работа на кондиција
 


New Hungarian media law proves controversial
Opposition calls for early elections in Macedonia
Croatian to become 24th EU language