Број 3663  вторник, 23 август 2011
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Мислења
Писма
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Онлајн вести

Насловна








Site Meter

Пренесено од „Њујорк тајмс“

Холивудските ѕвезди вечераат во ресторанот на Македонецот Димитри

Димитри Димитров, 60-годишен македонски имигрант со фризура како Рудолф Валентино, широка насмевка и источноевропски акцент, како шеф на ресторанот „Тауер бар“ ги услужува ѕвездите Џони Дип, Шери Лансинг, Шон Пен и Џенифер Анистон

ВЕСТ ХОЛИВУД - Џенифер Анистон е маса 24, посакувано место со поглед на пијаното, а, сепак, заштитено од љубопитните очи со бедем од кринови „казабланка“. Андерсон Купер е маса 11, со панорамски поглед на ресторанот. Шон Пен е маса 20, освен оние ноќи кога во ресторанот е некој агент со кого е во кавга. Важен извршен претставник на студиото кој постојано вечера со не��овата ќерка, сопругата и љубовницата, ги користи пријатните места на масите 21, 22 и 12.

Како шеф на ресторанот „Тауер бар“, Димитри Димитров, ги услужува ѕвездите и филмските лица Џони Дип, Шери Лансинг, Шон Пен и Џенифер Анистон. Џони Дип преферира вградена клупа покрај прозорец во северозападниот агол. Таму вечера со мајка му и со татко му.

Лос Анџелес е огромен град, но Холивуд е мало место чии жители сакаат познати места за налевање. Можеби најжешкото меѓу нив сега е „Тауер бар“ во хотелот „Сансет Тауер“. Иако ресторанот и обновената зграда на „Сансет булевар“, каде што се наоѓа ресторанот, му припаѓа на њујоршкиот хотелиер Џеф Клајн, кој го спаси хотелот кога беше „арт деко“ дупка и го обнови во шик-засолниште, сите знаат дека личноста што го води местото е шефот на ресторанот.

Тој е Димитри Димитров, 60-годишен македонски имигрант со фризура како Рудолф Валентино, широка насмевка, источноевропски акцент, доволно театрален за да изгледа измислен, со манири кои се наметливо учтиви што потсетуваат на словенска гејша од делата на Мел Брукс. Сепак, кога Димитров ќе ја наведне главата и внимателно се поклонува, додека насмеан ги води гостите до масите во слабо осветлената сала со врамени фотографии на луѓе од естрадната ера, неговиот настап е маска за префинета и челична сила.

Во место каде што озборувањата се дел од царството, Димитров е фигура-сфинга, која знае се, а не вели ништо. И како Ерик фон Строхајм од „Сансет булевар“ неговата лојалност кон оваа кревка индустрија е страсна и апсолутна.

„Тој го создава ова мало безбедно место“, вели Анистон која редовно го посетува „Тауер бар“, „засолниште каде што знаете дека нема да бидете изневерени од келнерот, патронот или хотелската служба“.

Никој не добива маса во „Тауер бар“ без одобрување од Димитров. Никој не талка оние ноќи кога познатите личности се присутни на речиси секоја маса и си обезбедува место давајќи му напојница. Никој не го прекинува цивилизираниот тон што го наметна Клајн за неговиот хотел, обидувајќи се да извлече ајфон и да фотографира. И „никој не снима или пуши во лобито се' додека е одговорен Димитров“, вели Клајн.

„Димитри е делумна фантазија, атавизам“, вели Анџелика Хјустон, добитничка на „Оскар“. „Тој плеснува со рацете од радост кога ќе ве види. Практично танцува со вас до вашата маса. Ве тера да почувствувате како да ве чека вас за подобриот дел од годината“.

Кавгаџиите секогаш имале клучно место во филмскиот бизнис, без оглед дали продуценти се расправаат со банкари, агенти се расправаат со ѕвезди, егзибиционисти се расправаат со необучени, или оние што работат со животни снимаат со мртовечки глави, како во филмот „Кога јагнињата ќе стивнат“.

Токму способноста на Димитров да се справи и со егото на пеперутка и со егото на убиец, го инспирираше Бред Греј, претседател и главен и извршен претставник на „Парамаунт“, да побара Клајн да му го позајми Димитров за да му помогне да ја менаџира венчавката со Касандра Хајсентајт минатата пролет. „Тој има енциклопедиско знаење кој е кој, како и способност да ги распореди таму каде што припаѓаат“, вели Греј.

Димитров едноставно ги објаснува неговите методи на работа. „Најважната работа е да се поставите во позиција на услужување, нежен допир, скромен допир“, вели шефот на ресторанот кој невешто ја разбира англиската граматика и покрај многуте децении во Америка. „Крајната цел е кога ќе услужам некого како Шон Пен или Џони Дип, Ненси Реган или Бетси Блуминдејл. Јас сум ученик на овие луѓе, јас сум длабоко во нивните достигнувања, бидејќи на крајот не се работи за мене“.

Во периодот од шест години откако Клајн по предлог од креаторот Том Форд го спаси Димитров од опадната кариера во здодевните елегантни места, како еден локален руски ресторан каде што се нудеше харфист, лебеди од мраз и кавијар на менито, тој стана холивудска институција. Има нешто кинематографско во овој неочекуван секундарен чин. Димитров, кој поминал децении во угостителската индустрија, започнувајќи како тинејџер кој ги расчистува масите во 60-тите години во Лондон, а подоцна со делумна работа во „Риц-Карлон“ во Канада и различни одлични ресторани во Лос Анџелес, „беше во фаза на неговата кариера кога ништо не го привлекуваше во ова место“, вели Клајн за периодот кога Форд првпат му го препорачал. „Мразев кој било да ми кажува што да правам“, објаснува хотелиерот, а, сепак, кога наиде на анахроничното однесување на Димитров, веднаш увиде дека токму неговите вештини се зас��ужни за ресторанот што се обидуваше да го одбие доминантниот стил на услужување, кога келнерите носат слушалки и ги поздравуваат клиентите по име.

„Јас израснав со многу работа и класична француска услуга, но секое утро ги читав ’Холивуд рипортер’ и ’Варајети’ како библија“, вели Димитров.

Бидејќи Димитров има во главата Венов дијаграм за општествените, политички и професионални елити на градот, кои ретко се вкрстуваат, тој може да направи распоред во салата така што агентите со конкурентни клиенти никогаш не седат блиску едни до други, припадниците на џет-сетот, кои меѓусебно не разговараат, седат на спротивните краеви од салата, а Кевин Хјувејн, моќниот шеф на агенцијата „Криејтив артистс“, никогаш не е измешан со братот Стивен, кој е публицист.

„Слушнав за него пред да замине во ’Сансет Тауер’, за начинот на услужување, како се поклонува“, вели Блуминдејл, припадничка на високото друштво, блиска пријателка на Реган, која неодамна го прослави 85. роденден во „Тауер Бар“. „Веднаш се забележува зошто е толку посебен, бидејќи такви луѓе веќе не се раѓаат“.

Можеби и никогаш не се раѓале. Како „Милионер мечмејкер“, но со подобри манири, Димитров е толку наклонет да осигури дека вистинските луѓе ќе се видат едни со други, како што раскараните ги држи одвоено. Дури и во дамнешните времиња, пред појавата на ненаситната озборувачка машина, луѓето од Холивуд сакале ресторани кои функционираат како приватни клубови, често пати затворени за многу од нив. Носталгијата по тие места го напојува „Тауер бар“, го одржува во живот со ексклузивниот декор, но, исто така, и со ноќните настапи на Димитров, со ехото од другите инвенции на Холивуд, луѓето како Хершел Гегузин, кој се памети како легендарниот сопственик на ресторан, Мајк Романоф.

„Тауер бар“ е нешто како што беше „Чејсен“, вели Ричард Рот, продуцентот на „Какви што бевме“. „Во ’Чејсен’ секој имаше своја маса, Алфред Хичкок имаше своја маса, Роналд Реган своја маса, Лу Васерман своја маса“. Во „Тауер бар“, исто така, имате своја маса, а ако сте госпоѓа Хјустон или Анистон, или Бил Мареј, исто така, имате бела платнена салфетка на која е навезено вашето име со ракописни букви во боја на чоколадо. Ако сте Мајкл Гавен, директор на Музејот на уметност на округот Лос Анџелес, или пак Греј, извршен директор на „Парамаунт“, тогаш Димитров ви ги носи омилените домашни чоколадни колачиња на масата заедно со десертот. „Во град што нема ист интензивен социјален живот како Њујорк, секогаш постои ресторански живот“, вели Рот. „Луѓето од Холивуд би оделе во ’Мортонс‘ или ’Ајви‘ или ’Спаго‘ и тоа би било театрален настан, како што беше „Елејнс“ во кулминацијата. Луѓето од Холивуд се вонредно чувствителни кон фантазијата. Истите луѓе што фантазираат, ја сакаат и им треба“, додава тој.

Димитров обврзува со својот настап, а Хјустон не е единствената која вели дека се чувствува како проширена сцена на сите главни улоги од сите холивудски филмови во 30-тите години. „Тоа е момчето за кое клиентот замислува дека постои“, надвор од филмовите, вели Греј. „Мислите дека тоа момче секогаш е таму и ја води Ава Гарднер да му се придружи на Френк Синатра во неговото омилено сепаре. Но, тоа момче, можеби, не постои надвор од филмот“. (Њујорк тајмс)

Кој е Димитри Димитров

Димитри, како што е познат, е легендата на ноќните клубови во Лос Анџелес; сега има шеесетина години, а поминал речиси 30 работејќи во легендарните ексклузивни свратилишта на Лос Анџелес. Пристигнал таму на почетокот на 80-тите години, пробивајќи се низ омилените места на елитата од Тинселтаун, како „Екцелсиор“ и хотелот „Ермитаж“. Сепак, неговата ѕвезда блесна откако ја презеде должноста шеф на ресторан во ресторанот „Дијагилев“ во хотелот „Бел ејџ“ во 1984 година.

Во дведецениското владеење таму, Димитри успешно ги услужувал познатите посетители на ноќни клубови во Лос Анџелес, со неговото искуство за решавање на проблеми. Стана познат по своите магични способности да ја одржи забавата: тој е горд дипломец на старата школа. Неговото образование започнало кога имигрирал од Македонија во Велика Британија, како тинејџер на почетокот на 70-тите години. Таму работел во познатите лондонски ресторани како „Иниго Џонс“ на Ковен Гарденс, каде што го научил францускиот стил на „длабоко услужување“ и го зачудувал протоколот кога го услужувал британското кралско семејство.

„Нема ништо старомодно во добрата услуга“, вели Димитров. Тој објаснува: „Многу верувам во љубезноста и манирите, а учтивоста решава многу проблеми уште пред да се случат. Ниту едно барање не е преголемо, но не се работи толку многу за предизвиците; поентата е секоја ноќ да биде сопствена мала забава“.


#
Статијата е прочитана 4217 пати.

Испрати коментар

Од: neopredelena
Датум: 23.08.2011 00:36:32
Lele kakvi gluposti, kakvi lazenja!!! Do avtorot na tekstot i do Dimitar: Imame Makedonci nasi luge sto ziveat vo LA, Hollywood i sto se setaat po Sunset Blvd redovno i veceraat po eksluzivni restorani. Taka da aj ne se glupirajte so vakvi tekstovi. Svetot e mal, se znaeme koj sme i sto sme. Od Makedoncite vo Los Angeles
Од: zulum
Датум: 23.08.2011 01:36:02
Sigurni ste deka ne e b'lgarin?
Од: Jovan
Датум: 23.08.2011 07:24:35
Ne kazavte po sto zaklucivte deka e "nasinec".Od kade e,kako otisol, obrazovanie....sekoa licnost ima svoe CV, od toa vo tekstov nema nisto....
Од: Silvester Sidnej
Датум: 23.08.2011 07:53:47
Не Џони Дип туку Деп. Интересно и смешно е како новинарите ги преведуваат своерачно сопствените именки. Во минатото прочитав Кevin Rad (поранешен австралиски премиер). Не Ред, туку Рад. Не секогаш Е се чита И. - Новинарчиња....
Од: Buntovnik
Датум: 23.08.2011 08:20:10
Kralevi sme po svetov. Nikoj ne dobiva mesto bez dozvola od Dimitar. Abe ne znaete nikoj nema da jade bez dozvola na Dimitar, a pa i nikoj ne smee da s.re bez dozvola na Dimitar. E makedonce, gledaj kolku si golem po svetot. Megu nas, Dimitar e kelner.
Од: Pero
Датум: 23.08.2011 08:30:50
Jovan, si ja utnal poentata na tekstot. Magijata ne e vo suvoparnosta na faktite na CV-to, tuku vo strasta so koja se izvrsuva bilo koja rabota...
Од: do neopredelena
Датум: 23.08.2011 08:56:20
Зарем не гледаш дека ова е превод од New York Times? А ако е така како што напишал авторот (а нема причина да не му се верува), тогаш во тој ресторан ти никогаш ниту си влегла, ниту ќе влезеш.
Од: Mene
Датум: 23.08.2011 09:09:18
Koj avtor? Tekstov e prepisan od NYTimes
Од: Ljupco
Датум: 23.08.2011 09:56:54
Eve go originalniot tekst http://www.blackbookmag.com/article/chairman-of-the-bar/1203
Од: IMDB
Датум: 23.08.2011 14:42:42
http://www.imdb.com/name/nm0227375/ :)
Од: Igordim
Датум: 23.08.2011 14:50:25
Za da nema dilema dali e makedonec pogldnete go linkot: http://www.blackbookmag.com/article/chairman-of-the-bar/1203 Inace jas sum nego vnuk i potvrduvam deka e Makedonec. Medjudrugite eden napoisal deka e kelner!?!? Samo da mu kazam deka "kelnerot" pred 2 godini kupi apartman od pola milion dolari vo Holivud i ziveel zivot vo raskos i luksuz kako retko koj ovde moze da zamisli. No i mnogu naporno rabotel i tesko dosol do toa sto e sega. Samo onie sto se tamu znaat kolku tesko tamu se zarabotuva i se postignuva nesto.Pa neka se zamisli malku dali bi se menjal so nego "kelner" da bide? :))))) Ama toa ti e Makedonec?!? "Da mu umre na komshijata kozata".
Од: Читател
Датум: 23.08.2011 16:58:43
Зошто секогаш кога ке прочитаме една убава сторија за некој македонец што успеал во својат кариера со сопствен труд, мора да реагираме гневно? Текстот е интересен и наведен е изворот. Одлично освежување во летниве горештини.

Најди! во Утрински
Насловна
Од утро до вечер банките ѕвонат за неплатен долг
Владата реши да се фокусира на економијата
Почна бербата на „шардоне“
Не ја менувам Битола за ништо
Хокеј на ролерки зад Соборниот храм
Триполи е речиси освоен
Пирова игра со шумите
Сити и Арсенал се договорија за Насри
Лажен инфаркт?!
Скопје како бехатон-коцка
Во Либија лов по полковникот Гадафи
Тој пиеше додека Анџелина уживаше на Бриони
Македонски слонови и клонови
Спасов
Медиуми – 20 години на удолница
Јорданчо Давитков селектор на Кувајт
Поранешниот в.д. директор на „Охридско лето“ именуван незаконски
Тадиќ - Во решавањето на конфликтот да се внимава на стабилноста
Карикатура
Јоханес Раиндл нов главен извршен директор на „ЕВН Македонија“
Стил
Жестоки борби се водат околу резиденцијата на Гадафи
Собранието против барањето на Цаноски да се расправа за Космос
Онлајн вести

"""