Владината Комисија се обидува да ја одблокира истрагата за хеликоптерот
Тимот задолжен за расветлување на несреќата кај Блаце по неколкудневна блокада денеска треба повторно да се состане
Даниела Трпчевска
Тимот задолжен за расветлување на хеликоптерската несреќа која се случи кај Блаце по неколкудневна блокада денеска треба повторно да се состане и да ги анализира досегашните сознанија со кои располага. Членови на Комисијата се надеваат дека, конечно, ќе ги добијат податоци кои ги бараат од Министерството за одбрана, а кои се класифицирани како воена тајна. Овие документи се очекува да дадат важни информации за обуките што ги поминале пилотите на „МИ-17“, како и детали за надградбите на хеликоптерите, правени според НАТО-стандардите.
Во решавањето на недоразбирања меѓу двете струи кои постојат во Комисијата, на воените претставници, од една страна, и државната Комисија за испитување несреќи и истражните судии, од друга страна, вчера се вклучи и заменик-министерот за надворешни работи Зоран Петров. Тој, како претседател на владината Комисија за испитување на причините за несреќата, се обидел да помогне околу нејаснотиите што се јавиле за испраќањето на црните кутии на дешифрирање во Русија и е оптимист дека ќе се одблокира истрагата која веќе со денови тапка во место.
„Иако нашата работа е сосема независна од онаа на истражните органи и е фокусирана, пред се', на утврдување на тоа дали несреќата се случила како сплет на околности или, пак, е резултат на институционални пропусти, се обидовме да им помогнеме да ги решат проблемите со кои се соочуваат“, вели Петров.
Истражните судии пред неколку дена испратиле и писмо до министерот за одбрана Лазар Еленовски, барајќи од него да им излезе во пресрет со документите кои се неопходни за понатамошниот тек на истрагата.
Од Министерството за одбрана убедуваат дека соработуваат со истражните судии и се расположени се' што ќе биде побарано од нивна страна да им биде доставено на разгледување. „Максимално сме отворени за соработка“, велат во Министерството, но додаваат дека е неспорен фактот дека документи што се класифицирани нема да бидат обелоденети се' додека не биде издадена наредба за нивно декласифицирање. „Тоа е постапка која е неопходно да се направи за секој документ одделно кој ќе биде побаран за разгледување. Затоа веројатно и се одвиваат побавно работите“, објаснуваат од Министерството за одбрана.
Несреќата кај Блаце се случи на 12 јануари кога транспортен хеликоптер на АРМ од типот „МИ-17“ околу 12 часот се урна во поширокиот реон на Катланово, при што загинаа 11 мировници што се враќаат од мисијата АЛТЕА во Босна и Херцеговина. Резултатите од обдукцијата потврдија дека смртта кај единаесеттемина војници настапила поради тешки телесни повреди и скршеници со кои се здобиле при падот на хеликоптерот. Со тоа целосно паднаа во вода тврдењата дека хеликоптерот експлодирал уште во воздухот, по што паднал зад ридот.
Тимот што беше назначен да ја спроведе истрагата, составен од тројца истражни судии и воздухопловни експерти досега разговараше со контролорот на летање, кој последен контактирал со пилотот на АРМ пред да се урне леталото и направи детален увид на местото на несреќата. Покрај разгледувањето на документацијата за одржувањето, надградбата и исправноста на леталото, важни податоци од несреќата се очекува да се добијат и од црните кутии, кои треба да бидат испратени на дешифрирање во Русија. Од необјасниви причини тие се' уште се чуваат во земјава, иако би можеле да ја расветлат дилемата што се случувало во леталото и со какви проблеми се соочувал екипажот кој не успеа да слета на скопскиот аеродром. |