Број 3403  сабота, 09 октомври 2010
прва страница Архива контакт редакција маркетинг претплата
Втора страница
На прво место
Политика
Македонија
Економија
Хроника
Едиторијал
Анализа
Мислења
Свет
Култура
Спорт
Скопје
Забава
Некролог
Хороскоп
Што прават денеска
Фељтон
Стил








Site Meter

И „повелете“ веќе не помага, облека ретко кој купува

Ваквата ситуација чуди со оглед на тоа дека до неодамна во некои продавници не можеше да се влезе

Александрија Стевковска

„Повелете, дали можеме да Ви помогнеме“, е прашање кое мислев дека никогаш нема да доживеам да ми биде поставено во една од продавниците за „фенси“ гардероба во Скопје, застапник на познат италијански бренд, со оглед на тоа дека до пред извесно време таму имаше врвулица од луѓе, кои избираа облека за себе и за своето семејство, а продавачите не можеа ниту да помислат да им помогнат во изборот.

Во тоа убаво време продавачите не можеа да постигнат да продадат облека, а сега не знаат што да прават со себе, па се нудат да помогнат дури и во пробувањето марами. Продавницата сега е празна, во неа има само продавачки и таму-ваму неколку муштерии кои повеќе гледаат, отколку што купуваат. Ваквата ситуација чуди, со оглед на тоа дека откако овој бренд е присутен на македонскиот пазар, во неговите продавници не можеше да се влезе, а не, пак, продавачите да се завртат околу потрошувачите, трудејќи се да им помогнат. Дури и гардеробите каде што некогаш едвај можеше да се дочека ред за пробување, сега тажно зјаат празни.

Ова е еден од примерите за она што може да се види по скопските продавници, кои се повторуваат веќе во наредниот дуќан, па во наредниот... Кризата си го зема својот данок. Луѓето шетаат со провев во паричниците, повеќе гледаат отколку што купуваат. Продажбата е целосно падната. Продавниците се празни, без купувачи, но преполни со стока со свежи високи цени. Секое парче облека е прескапо, но тоа не ги убедува трговците да ги спуштат цените и предвреме да почнат со попусти.

„Едни панталони продаваат по 1.900 денари, а тие не вредат повеќе од 1.000 денари. Се' е скапо, човек не влегува, а тие не ги спуштаат цените. Со вакви цени цела стока ќе им остане непродадена. Зарем не се свесни дека луѓето имаат се' помалку пари и оти од скромните семејни буџети не можат да одвојат многу пари за гардероба“, вели една скопјанка.

Трговците и производителите, пак, со своја приказна. Сопствениците на „Теранова“ велат дека не знаат каква е состојбата во дуќанот и оти ние, како потрошувачи, повеќе можеме да кажеме што се случува таму, во споредба со нив. Останатите трговци и производители тврдат дека цените не се високи. Попусти засега нема, бидејќи е пуштена нова колекција, но продажбата е намалена поради паднатиот стандард.

„Во ’Кара‘ нема зголемување на цените, иако континуирано вложуваме и работиме на подобрување на квалитетот на производите. Работиме со италијански материјали, а од употреба комплетно се исфрлени кинеските. Киријата е зголемена, но и сите останати трошоци, а, сепак, цените не ги коригиравме нагоре. Веројатно, граѓаните доживуваат шок од цените, бидејќи до неодамна летната гардероба беше на попуст до 70 отсто, па сега новата колекција, се разбира, има нови цени. На нив не може да ставиме попуст, бидејќи мора да се остави простор самите цени да заживеат. За да се зголеми продажбата одиме со акција на одредени артикли, а со таа практика ќе продолжиме и во иднина“, велат од модната куќа „Кара“.

Оттаму потенцираат дека цените на производите имаат исто ниво како лани, но дека стандардот на граѓаните е значително намален. „Има посетеност, но нема продажба. Севкупната продажба е падната. Луѓето влегуваат, разгледуваат и си одат. Тие треба да одлучат дали ќе купат, а наше е да произведуваме квалитет што ќе им го понудиме и тие, порано или подоцна, ќе го препознаат и прифатат“, посочуваат од „Кара“.

„Фешн груп“, сопствениците на најголемите брендови во земјава, имаат регистрирано различни движења во продажбата.

„Сега е премин на сезоните, што би значело менување на летната колекција со есенска и зимска. Со оглед на тоа дека до неодамна беше топло, немаше голема побарувачка на есенската колекција, која веќе се дополнува со зимска, но очекуваме тоа да се промени во наредниот период. Во основа, влијанието на економската криза различно се одрази кај различни брендови. Некаде има намалување на продажбата, некаде зголемување, но сето тоа се должи на навремено реагирање на брендовите, кои во колекциите вклучија и парчиња облека со прифатливи цени за повеќето луѓе. Досега продажбата е слична на ланската, но крајните бројки ќе ги имаме кога ќе заврши годинава“, вели Љупчо Маневски, директор на продажба во „Фешн груп“.


#
Статијата е прочитана 3474 пати.

Испрати коментар

Од: Mite
Датум: 09.10.2010 12:42:20
treba ovaka neshto kafeanite da gi snajde... najdoa i zajdoa... stopanstvoto izumira ( vo cel svet ), mora koga togash toa da se reflektira i na potroshuvackata..
Од: grobar
Датум: 09.10.2010 13:40:54
E pa koj ke kupuva so deset iljadi plata??Nema veze vazno PRERODBATA PRODOLZUVA
Од: Vane
Датум: 09.10.2010 13:42:56
Kako nikoj ne kupuva obleka koga vo Shutka i na trotoar da zastanes ti baraat 50 denari a musterii vrie. Se vrti nenormalna para a nikade nema ni fiskalna kasa.
Од: Pero
Датум: 09.10.2010 14:36:21
Ja idem u grcka koga ima namalenie, zosto da kupuem od tuka koga e dvojno poskapo?
Од: simbol
Датум: 09.10.2010 21:41:40
Lele lele ne napravivte zimbabve, pa so polni kafani vo ponedelnik, sekoj ima nova kola, po tri mobilni, za vikend patarinite se po kilometar dolgi od vikendasi po stranstvo i nema pari.hahahahaa
Од: jovan
Датум: 10.10.2010 00:01:13
Normalno deka nema da se kupuva koga "brendovite" se precenija. Narodot svati deka plaka samo ime, a ne kvalitet. Kineskata roba isto taka "zavrsi golema rabota",eftina i dostapna za sekogo, so cena koja e realna za ona sto se nudi. Primer:Kineska cesma za vo kujna 900 denari, koja vrsi rabota, a bogami i trae 5-6-7 gogini bez problem, i Germanska koja cini 6000 denari.Pokvalitetna e, no dali e 7 pati pokvalitetna? Ni daleku od 7 pati ne e. Vo toa e problemot so potrosuvackata na "brendirana"roba, i toa ne samo ovde, nego veke sekade vo svetot.Lugeto sakaat da dobijat realen kvalitet za ona sto ke go platat, a ne firma ili ime.Na toa veke nikoj ne se pali.
Од: barbiUsa
Датум: 10.10.2010 04:10:23
Zatoa Amerika e super,ima za se i sekogo,nemora sekoj da nosi D&G i Versace ,ama ima tolku mnogu ubavi brendovi bez napumpani ceni i za sekoj dzeb,ovie ovde znaat kako se vodi biznis a ne kaj nas vo MK,e ne se zarabotuva 100 % kako porano
Од: Marko
Датум: 10.10.2010 21:34:15
Mnogu loso napisan tekst. Ima premnogu licni negativni stavovi na novinarot, i premnogu obvinuvanje. Novinarot bi trebalo da bide objektiven i da izvlece zaklucok od intervjuata sto gi napravil, a ne da nametnuva licni stavovi. Jas mislam deka ubavo si kazuvaat menadzerive na prodavnicite, smena na sezoni e, plus nova sezona sekogas e poskapa. Lugeto vo toj biznis znaat sto rabotat ne se glupi, i sigurno ne im ostanuva robata. A toa deka imalo i ke ima podobri varijanti za soping, kako sutka ako barate cena ili Berska/Zara ako barate model ili H&M ako barate nekoja sredina nikogas ne bilo sporno. Nitu pak e sporno sto treba da patuvate za da stignete do ovie brendovi. I normalno e deka i krizata ke se oseka, isto kako sto se oseka vo metalska, prerabotucavacka, IT industrija i tn. Nisto novo.
Од: gostivarcanec
Датум: 11.10.2010 09:26:24
zivela SUTKA...lugje pred 2 godini od tamu si kupiv pantalloni za 500 denari i uste si gi nosam a se uste se kako novi i od togas samo tamu si kupuvam a pred toa nosev isklucivo brend roba LEVIS.TOM TAILOR IDR ...usteednas ZIVELA SUTKA...pozdrav do site ulicni prodavaci od sutka tie se spasitelite na nasite paricnici bidejci ovie od biticite ne odraa

Најди! во Утрински
Насловна
Тиквешански
Македонско-бугарски историски контроверзии (2)
Лов на директори
Стил
Радомир Антиќ ќе го наследи Јонуз?!
Катерина Богоева од „Утрински весник“, добитничка на наградата „18 Мај“
Лустрацијата-леб за сиромаштијата
Сериски ТВ-манијаци од балкански тип
Чесите не го сакаат еврото
Нобелова за мир на кинески дисидент
Бајки за ЕУ
„Дис-печ“ - Rocket Number 9!
Одиме на победа против Русија
Настап на музичкиот дел од ВОМЕКС
Вртење во круг
Помеѓу минатото и иднината
Руската црква си се рекламира на „Јутјуб“
Дали се' уште еволуираме?
Десет часа над бездна длабока 500 метри
СДСМ и прати порака на власта од Прилеп
Распутин бил убиен од англиски агенти !
Бегаат од фотографи, а се' си кажуваат на „Твитер“
Подготвен сум за петте минути светска слава
Тивко замина спикерот што пушташе музика
Востанија и револуции






Former Croatian PM scrutinised by parliamentary committee
European Parliament VP investigated for rallying Hungarian minority
Bulgaria calls on World Bank to help manage EU funds