Архива Контакт Редакција Маркетинг Претплата
Барај
период од-до
-
Печатено издание
Политика Македонија Економија Хроника Коментари Свет Култура Спорт Скопје Забава Хороскоп Писма
Политика
09.10.2011, 21:14

Владините реклами пак ги окупираа медиумите

Во Владата велат дека е нормално да ги информираат граѓаните за минималната плата

Нина Нинеска-Фиданоска



Неколку месеци по изборите, на медиумската сцена завладеа истата слика на која се навикнавме во речиси сите пет години мандат на оваа владејачка гарнитура. Владините кампањи повторно почнаа да го освојуваат медиумски простор. Откако социјалните партнери се договорија за минималната плата, за Владата е од значење таа придобивка да ја изрекламира кај граѓаните.

Потреба од рекламирање во медиумите има и Електрани на Македонија, компанија која 100 отсто е во државна сопственост и на која населението не и' е директен консумент, но таа, сепак, му се обраќа преку сопствена кампања. И Агенцијата за електронски комуникации во последниов период е еден од позначајните огласувачи, а главната цел на оваа институција и' била популацијата да се запознае со нејзината улога во воспоставувањето ред во електронските комуникации.

Владините реклами во предизборниот период беа предмет на сериозна критика од опозицијата, експертите и од меѓународната заедница. Главните забелешки беа во насока дека со селективниот избор на медиуми преку кои ги пласира милионските кампањи, Владата ги форсира нив, а ги става во подредена положба оние што не можат да ја добијат нејзината финансиска благонаклоност. Опозициската СДСМ барањето да има рамномерна распределба на средствата од владините кампањи по медиумите дури го постави како услов за изборите, но подоцна отстапи од сите барања. Од премиерот Никола Груевски тогаш добија одговор дека не постоел закон во ниту една земја во светот што би регулирал подеднаква распределба на парите. Прецизна информација колку точно средства се потрошиле за реклами се' уште нема, но опозицијата оперира со бројката од околу 100 милиони евра.

Владиниот портпарол Мартин Мартиновски, во телефонски разговор за „Утрински“ коментираше дека Владата имала потполно право да се рекламира за постигнатиот договор за минимална плата, бидејќи тоа било „голем успех по 20 години стоење во место, за кој се оценило дека треба да се информираат вработените во земјава“.

И во ЕЛЕМ имаат објаснување за нивната кампања. „ЕЛЕМ склучија едногодишен договор со ’Република‘ уште во првата половина на април годинава, но не за ’рекламирање‘, туку за медиумска кампања поврзана со секојдневното работење на компанијата. Таа е насочена кон континуирано и транспарентно информирање, а особено кон подигање на свеста кај пошироката јавност за значењето да се обезбеди одржлив развој на домашното производство на електрична енергија, заштита на природните национални ресурси и имплементација на енергетска ефикасност“, ни изјавија од компанијата.

На прашањето по кои критериуми се бираат медиумите, од ЕЛЕМ велат дека ги огласуваат своите активности врз основа на предложен медија план од агенцијата извршител. Тој, пак, се правел врз основа на понудените финансиски услови за огласување, како и секојдневните рејтинзи и понудената програмска шема. „ЕЛЕМ нема никаква финансиска обврска да ги искористи во целост сите понудени ставки во износ од околу 45 милиони денари (732.000 евра - н.з). Од степенот на реализација на одредени активности ќе зависи и висината на средствата кои ќе бидат потрошени, а за тоа јавноста најтранспарентно ќе биде информирана“, децидни се во ЕЛЕМ.

Кампањата на АЕК „тежи“ нешто помалку од еден милион евра. И неа ја изработи маркетинг агенцијата „Република“. Инаку, АЕК не добива пари од буџетот, туку работи со парите кои ги наплатува, пред се', од телекомуникациските компании.

Неодамна директорот на АЕК, Роберто Ордановски, изјави дека кампањата имала ефект, односно се подигнала свеста кај граѓаните дека агенцијата е нивен сервис и ги штитела како корисници на телекомуникациски услуги. Ордановски објави дека драстично се зголемени поплаките на граѓаните за услугите од телекомуникациските оператори, што го покажуваат нивните јавувања на бесплатната телефонска линија што за таа намена неодамна ја воведе Агенцијата.

Петар Арсовски, комуниколог, смета дека владиното рекламирање воопшто не оди во прилог на поголеми медиумски слободи. „Не е забрането Владата да се рекламира. Постојат милион причини зошто една Влада би требало да се рекламира, но тие треба да бидат поврзани со подигнување на јавната свест на граѓаните, на пример за екологија, за промовирање на некои реформи или за инсталирање нови вредности, на пример зошто треба да влеземе во НАТО и ЕУ. Но, не е во ред Владата да се рекламира дека го работи она што е платена да го работи само за да се пофали во јавноста“, вели Арсовски.

Според него, вториот проблем е начинот на кој Владата ги троши парите во медиумите. „Таа има право да претпочита извесни агенции пред други, но поголем проблем е дистрибуцијата на средствата по медиумите. Владата мора да најде начин тоа да го прави по клуч, без дискреционо право. Мора да најде некоја формула, на пример најмногу средства да добиваат оние медиуми што имаат највисок рејтинг или плаќаат најредовно даноци... Не постои идеален систем на редистрибуција, но било каков клуч е подобар од никаков, Владата тука мора да најде механизми“, вели Арсовски.

Во најновиот извештај на ЕК за Македонија, кој се' уште не е јавно објавен, неофицијално стои дека „тоа што Владата е најголемиот огласувач во медиумите дава основа за политички притисок“.


Статијата е прочитана 1253 пати.

Испрати коментар



Трите клучни прашања за случајот „Нешкоски“
Азилантите и европската хипокризија



jovan, 10.10.2011 00:02:44
Peralnata prodolzuva. Isti metodi ,isti akteri.
Hari, 10.10.2011 00:15:28
Toa moze da se slucuva samo vo makedonija kade strizenjeto ovci stana nacionalen specijalitet. Ne se vinovni onie sto oglasuvaat i perat pari tuku onie sto bea uceneti da glasaat za niv.
mark, 10.10.2011 09:23:39
Dali vo tie 20 god se i ovie 10 vo koj Grujo bese 4 prv finansier i ovie 6 kade Grujo e prv minister ili sve pocnuva od 6 6 2011 i sakaat da ne ubedat povtorno deka periodot pred izborite od 20 g e vladeenje na SDSM znaci praksata prodolzuva vo stilot 20 go nisto nee raboteno a zaboravaat deka od tie 20 g prvite 2 imame VMROVSKA vlada na celo so Kljusev Blaze Lepavcev 1998-2002 vlada na VMRO 2006 -2011 vlada na VMRO ili 2 45= 11 E sega da prasam zosto vo ovoj period a Grujo ima najvazna uloga minister za finansii i 5 g premier ne napravi dogovor za minimalna plata.No jas znam deka kako i dosega Grujo koga stanuva sabalje od toj den go racuna mandatot predhodniot go stava na Brankovo konto.
stole, 10.10.2011 09:49:05
Semejstvo od 4 clena so 2 prosecni plati ke prezivee edvaj do 10 vo mesecot
Трпе, 10.10.2011 11:34:49
Ее ајде де нека ни е АИРЛИЈА старо новата влада.Народот што си бараше тоа и си го најде.Па нели реклам,ата е најболјиот продавач и на неквалитетните производи.ТОП-Шоп.Нашиот народ е научен да гледа серијали во продолженија и реклами.Што друго му останува за забава.Но во нашата влада сигурно економисти за подобрување на квалитетот на животот на обичните грагани,имаме рудари кои си пронајдоа убави рудници за експлотација на сопствениот народ.
Џеврие, 10.10.2011 11:42:08
Минимална плата ама после 3 години!? Случајно ли се погоди пред избори? Не потценувајте ја интелегенцијата на сопствениот народ грев ќе ве фати.
Istocna Makedonija, 10.10.2011 13:00:30
Reklamata e opravdana ako ima efekt i ako e pristojna.Kaj nas?!
љупче, 10.10.2011 15:02:09
Владава некако повеќе слави од колку што се радосни синдикалциве.
tripun, 10.10.2011 19:31:02
na kogo ne mu ubavo vo MK moze da si odi,sega ima i bezvizen rezim....odete si komunjari i nevernici
kristijan, 10.10.2011 21:23:40
Nikakov komentar od sdsm ne e relevanten....Crvenkovski i familijata nikogas nema da dojdat na vlast.KRAJ
goran SAD, 11.10.2011 02:10:51
Zosto pa da ne se reklamira. Pa dogovorot za minimalna plata, sega za sega, a osobeno vo vreme na globalna recesija i je uspeh. Dosta bre Makedonci samo se zalite i nisto drugo neznaete. Pa vo SAD minimalna mesecna bruto plata e $1200. Ako gi sporedite standardite vo dvete zemji ke vidite deka e vo ist soodnos so SAD. Ovde vo SAD, mesecna kirija za stan vi e $700-$800. Struja $100, voda $50, tel $60 i sho ostana. $200? Toa ne e dovolno ni za leb vo SAD bidejki lebot ovde e $3. A da ne zboram na pocetokot na godinata koga ke ti lupnat astronomski personalni danoci. I sho praime sega?
Phenom, 11.10.2011 09:40:06
Е ако де! Па и треба да се рекламира! Како инаку шимпанзата кои гласаат за оваа мафијашка фамилија ќе знаат за кого да гласаат следниот пат! Мора нив да им се повторува по 100 пати за сите успеси на преродбата! Како инаку ќе поверуваат дека дури сега почнаа да се прават тениски терени од 2000 евра при 2 милијарди буџет! Како да увидат дека досега ниеден автосбус не е купен, ниедна улица не асфалтирана (сите доесга беа макадам), ниедно школо не беше направено, никаков автопат - фала богу сега го имаме прекрасниот А.Македонски, да ти е кеиф да возиш по него! Браво за последните 2-3 коментатори, сосема си ги заслужија 500-те денари што им ги дале во комитетот!
do Goran SAD, 11.10.2011 13:56:39
Znaci so minimalna plata vo SAD se podmiruvaat osnovnite trosoci. Zboruvame za minimalec. Vo Makedonija so tie pari ne moze samo kirija da se plati a kamoli za struja, telefon itn... Sega sporedi.
Lina New York, 11.10.2011 17:05:18
Se cudam za izjavata deka bilo normalno vladata da se reklamira za postignatiot minimalec...vo NYC sum 12 godini i do sega ne sum videla vakvo nesto.Povtorno e normalno samo i isklucivo za Makedonija.Samo sakam da mu obrazlozam na Tripun deka lugeto si odat od Makedonija ne zatoa sto se komunjari ili nevernici,a jas ke dodadam i vmrovci...pricinata e tokmu toj minimalec sto go reklamira nasiot premier.Mozebi Gorane vo USA minimalecot e 1.200 dolari,no vo sekoe vreme mozes da najdes uste edna rabota ili da rabotis za vikend.Vo toa e razlikata,tuka imas izbor i nikoj ne smee ni da pomisli da te pritiska politicki.Moite kolegi od fakultet vo MK edvaj go dupliraat toj minimalec,dodeka tuka za dupliran amerikanski minimalec jas ne stanuvam od krevet nautro.Nasite znaenja se isti i diplomite ni se isti,no za zal se raboti za seriozna drzava i ....drzava vo koja premierot smeta deka treba da se samoreklamira.Znaci od nasi pari toj povtorno na nas ni se reklamira za srabotenoto???Nebuloza.

„УТРИНСКИ ВЕСНИК“
ЕЛЕКТРОНСКО ИЗДАНИЕ

„Утрински весник“ можете да го купите во електронска форма

"""

  

 


Site Meter


 
Најнови вести
Време
Скопје, 1°C

Претежно облачно

Понеделник
Сончево
Макс: 9°C, Мин: -4°C

Вторник
Делумно облачно
Макс: 9°C, Мин: -5°C
овозможено од Yahoo! Weather
НајчитаниНајкоментирани


Онлајн издание | Вести | Магазин | Спорт |
Печатено издание | Политика | Македонија | Економија | Хроника | Коментари | Свет | Култура | Спорт | Скопје | Забава | Хороскоп | Писма |